Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

ΓΕΠΟΕΤ: Αντίθετη με το σ/ν για τα ΚΤΕΛ – Ενισχύεται το μονοπώλιό τους

Τη ριζική της αντίθεση με άρθρα του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών και αστικών γραμμών που φέρει ως τίτλο «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών», εκφράζει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ). Πρόκειται για παρεμβάσεις που ανανεώνουν το υφιστάμενο μονοπώλιο και ουσιαστικά αποκλείουν την είσοδο των τουριστικών λεωφορείων στο νέο εγχείρημα.

Μέσω του περί ου λόγος νομοσχεδίου επιχειρείται, κατ’ αρχήν και μεταξύ άλλων, ο σφετερισμός του έργου των τουριστικών λεωφορείων δεδομένου ότι παρέχεται σαφώς το δικαίωμα στον ανάδοχο να δημιουργήσει τακτικές γραμμές σε «.. προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον» (άρθρο 2) σε σύγκρουση με το άρθρο 1 του Ν.711/77 που ορίζει ότι αυτό είναι έργο των τουριστικών λεωφορείων.

Παράλληλα στο άρθρο 17 του σχεδίου νόμου όπου αποτυπώνονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό:

α) απαιτείται εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές οι οποίες είναι μονοπώλιο έως σήμερα και άρα καμία ιδιωτική εταιρία δεν διαθέτει,

β) απαιτείται ελάχιστος αριθμός υπεραστικών λεωφορείων κατά τη στιγμή της υποβολής της αίτησης που αυτή τη στιγμή μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν,

γ) το νομοσχέδιο απαιτεί σταθμούς λεωφορείων στις αφετηρίες και στον τερματισμό μη δίνοντας πρόσβαση στους υφιστάμενους σταθμούς σε όλους τους ενδιαφερόμενους, όταν αυτοί έχουν γίνει με απευθείας επιδοτήσεις του ελληνικού δημοσίου και με ποσοστό επί του αντιτίμου του εισιτηρίου που παρακρατείται για αυτό το σκοπό, άρα όλο το υφιστάμενο δίκτυο σταθμών περνάει στα ΚΤΕΛ και

δ) απαιτούνται συστήματα τηλεματικής, έκδοσης εισιτηρίων κλπ που αποτελούν ξεκάθαρη φωτογραφία των ΚΤΕΛ καθώς μόνο αυτά έχουν έτοιμο το σύστημα σε λειτουργία.

Ακολούθως το άρθρο 31, «Μεταβατικές Διατάξεις Μέρους Α’» όπου αναγράφεται η παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος διενέργειας των υπεραστικών γραμμών από τα ΚΤΕΛ για τα επόμενα  «… δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με την επιφύλαξη έναρξης οποιασδήποτε διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας, οπότε και το χρονικό διάστημα παρατείνεται μέχρι το πέρας των εν λόγω διαδικασιών», εξυπηρετεί αποκλειστικά τα ΚΤΕΛ που συνεχίζουν απρόσκοπτα την δραστηριότητά τους. Όπως γίνεται εύκολα διακριτό ανοίγεται ένα τεράστιο παράθυρο της επ’ αόριστο παράτασης του έργου τους καθώς είναι δεδομένο ότι αν το σχέδιο νόμου ψηφιστεί ως έχει θα προσβληθεί δικαστικά ως προς την συνταγματικότητά του στα ελληνικά και κοινοτικά δικαστήρια. Άρα η παράταση θα είναι πολυετής και εις βάρος του επιβατικού κοινού και του Έλληνα φορολογούμενου.

Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ διαπιστώνουν ότι η δήθεν «απελευθέρωση» των δημόσιων υπεραστικών και αστικών τακτικών οδικών μεταφορών επιβατών, που μόνο απελευθέρωση δεν συνιστά, περιλαμβάνει πλήθος φωτογραφικών διατάξεων που σκοπό έχουν τη διαιώνιση με κάθε μέσο της διενέργειας των γραμμών από τα ΚΤΕΛ, ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα διεύρυνσης του έργου τους.

Η μονομέρεια από πλευράς μέρους της κυβέρνησης για τη στήριξη ενός συγκεκριμένου κλάδου εις βάρος κάποιου άλλου προκαλεί έκπληξη στην επιχειρηματική κοινότητα αλλά και στα εκατοντάδες μέλη μας που διαθέτουν άνω των 10.000 τουριστικών λεωφορείων, δεδομένου ότι σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και ελεύθερου ανταγωνισμού κάποιοι επιχειρούν την επιστροφή παλαιών μεθόδων που δεν προσιδιάζουν με τον όρο ισονομία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!