Γ.Δ.
1218.65 -0,52%
ACAG
+0,72%
13.9
CENER
+0,35%
5.69
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
0,00%
12.95
TITC
+0,73%
16.6
ΑΑΑΚ
0,00%
9.15
ΑΒΑΞ
+6,55%
1.138
ΑΒΕ
-1,85%
0.532
ΑΔΜΗΕ
-1,13%
1.92
ΑΚΡΙΤ
-15,00%
0.476
ΑΛΜΥ
+1,36%
2.24
ΑΛΦΑ
-1,42%
1.3855
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.98
ΑΝΕΚ
+1,90%
0.214
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
-17,76%
0.25
ΑΡΑΙΓ
+1,32%
9.99
ΑΣΚΟ
0,00%
2.39
ΑΣΤΑΚ
-1,56%
7.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
+1,65%
6.15
ΑΤΤ
+0,32%
12.7
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,22%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟΣΚ
+0,28%
0.718
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
-3,45%
0.168
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,39%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,46%
13.54
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
-0,75%
9.905
ΔΟΜΙΚ
-0,75%
0.794
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-0,57%
0.87
ΕΕΕ
-1,25%
27.65
ΕΚΤΕΡ
+2,78%
1.665
ΕΛΒΕ
+0,82%
4.94
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,33%
0.456
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.26
ΕΛΛ
-0,92%
16.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.29
ΕΛΠΕ
+0,63%
7.99
ΕΛΣΤΡ
-0,72%
2.75
ΕΛΤΟΝ
+0,74%
2.72
ΕΛΧΑ
-1,52%
1.81
ΕΝΤΕΡ
+3,48%
5.06
ΕΠΙΛΚ
+0,63%
0.16
ΕΠΣΙΛ
+1,38%
8.06
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.67
ΕΤΕ
-3,17%
5.8
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.44
ΕΥΔΑΠ
-3,97%
6.53
ΕΥΡΩΒ
-1,88%
1.46
ΕΧΑΕ
-4,10%
4.91
ΙΑΤΡ
+1,37%
1.48
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.554
ΙΛΥΔΑ
-2,27%
1.29
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.856
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
3.71
ΙΝΛΟΤ
+4,92%
0.64
ΙΝΤΕΚ
+0,50%
5.02
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,56%
6.5
ΙΝΤΕΤ
-2,67%
1.095
ΙΝΤΚΑ
-0,21%
1.922
ΚΑΜΠ
-0,80%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+3,03%
340
ΚΕΚΡ
+16,13%
1.26
ΚΕΠΕΝ
-1,80%
2.18
ΚΛΜ
+0,20%
0.984
ΚΟΡΔΕ
-1,92%
0.612
ΚΟΥΑΛ
+1,13%
0.714
ΚΟΥΕΣ
+1,21%
5.87
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,23%
8.06
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+1,20%
1.01
ΛΑΒΙ
+4,80%
0.48
ΛΑΜΔΑ
-1,16%
6.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
+5,17%
0.915
ΛΕΒΚ
0,00%
0.264
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-3,00%
0.97
ΛΟΥΛΗ
+2,62%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
+1,09%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-0,83%
3.6
ΜΕΡΚΟ
+2,42%
33.8
ΜΙΓ
+3,67%
5.08
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,29%
24.12
ΜΟΝΤΑ
+0,72%
0.7
ΜΟΤΟ
+4,29%
3.65
ΜΟΥΖΚ
-1,40%
0.705
ΜΠΕΛΑ
-2,25%
21.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+1,45%
29.48
ΝΑΚΑΣ
-6,25%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
1
ΞΥΛΚ
+1,41%
0.288
ΞΥΛΠ
0,00%
0.362
ΟΛΘ
0,00%
24.3
ΟΛΠ
-0,74%
20
ΟΛΥΜΠ
+1,79%
2.27
ΟΠΑΠ
-0,19%
15.98
ΟΤΕ
+0,85%
14.32
ΟΤΟΕΛ
+0,28%
14.38
ΠΑΙΡ
+1,89%
0.972
ΠΑΠ
-0,43%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,29%
2.76
ΠΕΤΡΟ
+1,69%
8.44
ΠΛΑΘ
-2,36%
4.34
ΠΛΑΚΡ
+7,19%
17.9
ΠΡΔ
-7,55%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
+3,34%
1.3
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,90%
3.9
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.395
ΣΑΡ
-4,38%
7.42
ΣΑΡΑΝ
-9,81%
0.965
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0385
ΣΕΝΤΡ
-1,34%
0.294
ΣΙΔΜΑ
+0,75%
2.67
ΣΠΕΙΣ
+1,75%
6.96
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.165
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
20.14
ΤΖΚΑ
+0,77%
1.965
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
-4,53%
0.4
ΦΛΕΞΟ
+3,01%
8.55
ΦΡΙΓΟ
-5,66%
0.05
ΦΡΛΚ
-3,08%
4.4
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.515
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Black Friday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές – Ποιες οι παγίδες

Έφτασε η πολυπόθητη Black Friday για όσες καταναλωτές έχουν προγραμματίσει να κάνουν τις αγορές τους σε χαμηλές τιμές. Οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις προηγούμενες εβδομάδες και θα συνεχιστούν μέχρι και τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Cyber Monday.

Στο χορό των προσφορών, όπως κάθε χρόνο, έχουν μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Το ίδιο κάνουν φέτος και τα σούπερ μάρκετ με διαφημιστικές καμπάνιες, με στόχο να προσφέρουν στους καταναλωτές, σε συνδυασμό με το «καλάθι του νοικοκυριού», προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Τι δείχνει έρευνα

Έρευνα της ierax analytix, που διερευνά τη στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην εμπορική εορτή της Black Friday κατέληξε στο συμπέρασμα ότι 8 στους 10 καταναλωτές πιστεύουν πως δεν γίνονται πραγματικές εκπτώσεις από τα καταστήματα.

Για τη Black Friday ενημερώνονται από τα social media (89%) ενώ ανεβαίνει αρκετά η τηλεόραση το 2022 στο 38% από 22% που ήταν το 2021. Στο 16% τα websites των καταστημάτων ενώ το 2021 ήταν μόλις στο 3%, που δείχνει μια στροφή προς το online. Πάντως το 59% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν κατά τη διάρκεια της Black Friday. Σημειώνεται ότι το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 72%.

Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του Black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά υπολογίζεται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες πρακτικές, όπως για παράδειγμα η παραπλανητική πώληση απομιμητικών προϊόντων. Οι καταναλωτές πρέπει να κοιτάξουν:

Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/publicity/index.

Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.

Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.

Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και ενδεχομένως δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.

Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια εκπτωτικών περιόδων, τα δικαιώματα των καταναλωτών (υπαναχώρηση από εξ αποστάσεως ή εκτός εμπορικού καταστήματος συμβάσεις, δωρεάν επιδιόρθωση ή αντικατάσταση ελαττωματικών ή μη αντίστοιχων με την παραγγελία προϊόντων, κ.λπ.) ισχύουν στο ακέραιο, χωρίς μονομερείς ή αυθαίρετες εξαιρέσεις από την πλευρά των εμπόρων.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν με κάποιον προμηθευτή σε σχέση με τα δικαιώματά τους, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται για δωρεάν βοήθεια κατά περίπτωση στον Συνήγορο του Καταναλωτή (εάν η διαφορά είναι με έμπορο εντός Ελλάδας) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας (εάν η διαφορά είναι διασυνοριακή, με έμπορο που εδρεύει εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ισλανδία και τη Νορβηγία).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!