Γ.Δ.
1421.71 -0,31%
ACAG
+0,84%
6
CENER
-0,32%
9.21
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
+2,60%
8.3
NOVAL
-0,72%
2.69
OPTIMA
+2,64%
12.42
TITC
+1,37%
29.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.44
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
+0,63%
0.8
ΑΛΜΥ
-2,91%
2.67
ΑΛΦΑ
-1,55%
1.52
ΑΝΔΡΟ
-1,54%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,36%
11.21
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,34%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+0,43%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+0,40%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+5,74%
2.58
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,44%
16.88
ΔΑΑ
-1,49%
7.91
ΔΑΙΟΣ
-5,68%
3.32
ΔΕΗ
+2,10%
11.17
ΔΟΜΙΚ
+1,53%
3.99
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-1,39%
1.42
ΕΕΕ
+0,57%
31.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.22
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+2,67%
2.31
ΕΛΛ
-0,73%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,99%
2.495
ΕΛΠΕ
-2,87%
7.95
ΕΛΣΤΡ
+0,47%
2.14
ΕΛΤΟΝ
+0,12%
1.69
ΕΛΧΑ
-0,22%
1.824
ΕΝΤΕΡ
+0,89%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
-1,34%
8.082
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.68
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.082
ΕΧΑΕ
-0,99%
5.02
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+4,58%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,70%
5.74
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
4.74
ΙΝΤΕΤ
-0,84%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-2,60%
3.19
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,87%
1.575
ΚΟΡΔΕ
+0,84%
0.483
ΚΟΥΑΛ
+5,76%
1.138
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+4,19%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.863
ΛΑΜΔΑ
-0,60%
6.64
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,74%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-8,04%
0.846
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-2,44%
2.8
ΜΕΡΚΟ
-4,13%
41.8
ΜΙΓ
-0,54%
3.68
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,36%
24.72
ΜΟΝΤΑ
-9,21%
3.35
ΜΟΤΟ
+1,76%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,75%
26.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-1,34%
1.845
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,90%
35.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,21%
0.934
ΞΥΛΚ
+1,15%
0.265
ΞΥΛΠ
-24,96%
0.424
ΟΛΘ
-3,26%
20.8
ΟΛΠ
-2,53%
25.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.4
ΟΠΑΠ
-0,82%
14.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,43%
0.924
ΟΤΕ
+0,30%
13.5
ΟΤΟΕΛ
-0,86%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
-1,80%
3.499
ΠΕΤΡΟ
-0,74%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,64%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,43%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,96%
1.575
ΣΑΡ
+0,36%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-2,13%
0.322
ΣΙΔΜΑ
-3,20%
1.665
ΣΠΕΙΣ
+0,60%
6.74
ΣΠΙ
+0,31%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,89%
19.35
ΤΖΚΑ
-0,71%
1.395
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+1,69%
0.24
ΦΡΛΚ
-1,30%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 3% στο α’ τρίμηνο, με αποκλιμάκωση ανατιμήσεων

Αύξηση πωλήσεων 3%, σε αξία, σημείωσε το οργανωμένο λιανεμπόριο στο α’ τρίμηνο του 2024, με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ.

Με δεδομένα από καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα, Κρήτη και Νησιά Ιουνίου και Αιγαίου έως 31 Μαρτίου 2024, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, διαπιστώνεται ότι τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +2,7%.

Η ανάπτυξη αυτή φαίνεται αναλογικά να προέρχεται κυρίως από τη θετική μεταβολή των πωλούμενων όγκων, καθώς η αύξηση των τιμών φαίνεται να παρουσιάζει σημαντική αποκλιμάκωση και να κυμαίνεται γύρω στο 1%, γεγονός που φαίνεται να έχει τονώσει την κατανάλωση. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σε σχέση με τον ετήσιο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ο οποίος τον Μάρτιο βρίσκεται στο +3,2%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι σημαντικά χαμηλότερη.

Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερ-κατηγορίες, η NielsenIQ παρατηρεί ότι τόσο στα Τρόφιμα & Ποτά όσο και στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς η αύξηση του τζίρου που σημειώθηκε ήταν στο +3,3%, ενώ στη μεγάλη κατηγορία της Φροντίδας του Σπιτιού ο τζίρος είναι μειωμένος κατά -1,7%, με τη μέση τιμή να παρουσιάζει σημαντική μείωση, γεγονός που ενδέχεται να οφείλεται στα πρόσφατα ρυθμιστικά μέτρα της κυβέρνησης για τις κατηγορίες του μη τρόφιμου και στις αντίστοιχες ενέργειες στις οποίες προέβη η πλευρά των προμηθευτών.

Παρά τον μειούμενο ρυθμό ανάπτυξης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να έχουν κερδίσει μια σημαντική θέση στο καλάθι των νοικοκυριών, καθώς το μερίδιο αυτών συνεχίζει την αυξητική του πορεία και από το 24,7%, που ήταν στο τέλος του 2023, έφτασε το 25,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια στιγμή, η προωθητική ένταση συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα υψηλή, από 68,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,8%, ενώ με βάση τα πιο πρόσφατη έρευνα Shopper Trends της NielsenIQ, 9 στους 10 αγοραστές επηρεάζονται από τα προωθητικά, όταν χρειάζεται να λάβουν απόφαση για τις μάρκες ή ακόμη και τα καταστήματα που επιλέγουν για τις αγορές τους.

Τέλος, σε επίπεδο κατηγοριών, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα του Μαρτίου, φαίνεται να ευνόησαν τις πωλήσεις ορισμένων περισσότερο «καλοκαιρινών κατηγοριών», όπως είναι τα παγωτά (+21,0%), τα εντομοαπωθητικά (+19,5%), καθώς επίσης οι μπίρες (+12,7%) και τα νερά (+10,4%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!