Γ.Δ.
1477.69 -0,27%
ACAG
+0,50%
6.02
CENER
-2,11%
8.81
CNLCAP
+1,27%
7.95
DIMAND
-0,57%
8.72
OPTIMA
0,00%
11.64
TITC
-1,24%
31.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6
ΑΒΑΞ
-1,25%
1.586
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-3,64%
0.795
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,67%
1.7
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,56%
12.36
ΑΣΚΟ
+1,08%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-1,70%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-0,48%
8.22
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+2,08%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,15%
6.57
ΒΙΟΚΑ
-0,37%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,75%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
-6,82%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,26%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.66
ΔΑΑ
-1,06%
8.224
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,17%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,64%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+1,55%
1.64
ΕΕΕ
-0,18%
32.4
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
4.08
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,87%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,39%
8.58
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
+0,53%
1.9
ΕΛΧΑ
-0,20%
1.978
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.82
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-2,28%
1.285
ΕΤΕ
-0,17%
8.296
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
2.081
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-0,98%
0.404
ΙΛΥΔΑ
+2,09%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,58%
5.18
ΙΝΛΙΦ
+0,20%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.154
ΙΝΤΕΚ
-1,46%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,15%
4.56
ΙΝΤΕΤ
+2,89%
1.245
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.575
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+2,41%
340
ΚΕΚΡ
+1,35%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+0,37%
5.5
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+3,76%
1.38
ΛΑΒΙ
+1,56%
0.979
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+0,56%
36
ΛΑΝΑΚ
-1,96%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
+4,00%
0.988
ΜΕΒΑ
-0,78%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,67%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,51%
3.93
ΜΙΝ
-5,36%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,96%
28
ΜΟΝΤΑ
+1,41%
3.59
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-1,01%
27.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2
ΜΠΤΚ
+9,90%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-0,32%
36.94
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
-3,40%
0.966
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.273
ΞΥΛΠ
+0,93%
0.54
ΟΛΘ
-0,92%
21.5
ΟΛΠ
-1,02%
24.15
ΟΛΥΜΠ
-0,36%
2.74
ΟΠΑΠ
+0,87%
15.08
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,54%
0.93
ΟΤΕ
-0,22%
13.75
ΟΤΟΕΛ
+2,50%
12.3
ΠΑΙΡ
-2,70%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,85%
3.79
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.82
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.13
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-1,50%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.374
ΣΙΔΜΑ
-1,32%
1.875
ΣΠΕΙΣ
+1,07%
7.58
ΣΠΙ
-0,28%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.13
ΤΖΚΑ
0,00%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,88%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,15%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+4,10%
0.254
ΦΡΛΚ
-2,16%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685

ΕΕΤΤ: Η δύσκολη εξίσωση με τα πρόστιμα στις ταχυμεταφορές

Αντιμέτωπη με δύο δύσκολες αποφάσεις βρίσκεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η Ολομέλεια της οποίας αναμένεται εντός των προσεχών εβδομάδων να αποφασίσει για τα πρόστιμα στις εταιρείες ταχυμεταφορών (courier), μετά τη βροχή καταγγελιών για όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης καραντίνας. Από τη μία πλευρά θεωρεί πως πρέπει να αναγνωριστούν ελαφρυντικά στις εταιρείες, καθώς η κατάσταση ήταν πραγματικά πρωτοφανής. Από την άλλη πλευρά, αν τα πρόστιμα είναι αρκετά μικρά θα θεωρηθούν «χάδι».

Επιπλέον, σοβαρή δυσκολία υπάρχει όσον αφορά στην κατανομή των προστίμων. Πόσο πρέπει να είναι το πρόστιμο για την πρώτη καραντίνα, με αναγνώριση ελαφρυντικών και πόσο για τη δεύτερη καραντίνα κατά τη διάρκεια της οποίας οι καταναλωτές είδαν να επαναλαμβάνονται τα ίδια φαινόμενα, ενώ οι εταιρείες είχαν χρόνο προετοιμασίας.

Η αντίδραση της ΕΕΤΤ ήταν αναμενόμενη καθώς σε όλη τη διάρκεια του 2020, αλλά και στις αρχές του 2021 έφταναν στην Επιτροπή περίπου 9 με 10 καταγγελίες την ημέρα για τις πρακτικές των εταιρειών ταχυμεταφορών. Ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2019 είχαν φτάσει στην ΕΕΤΤ περίπου 400 καταγγελίες, το 2020 άγγιξαν τις 3.400 με αύξηση σχεδόν 750%! Έτσι δημιουργήθηκε ειδική ομάδα για να εξεταστούν οι καταγγελίες και παράλληλα κλήθηκαν οι εταιρείες να καταθέσουν έγγραφες εξηγήσεις για τα περιστατικά που καταγγέλλονται.

Στο επίκεντρο των καταγγελιών βρίσκονται τόσο οι καθυστερήσεις στην παράδοση δεμάτων στη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης, καραντίνας, όσο και η πρακτική των διανομέων να αφήνουν ειδοποιητήρια στους αποδέκτες για παραλαβή των δεμάτων από τα γραφεία της εταιρείας ταχυμεταφορών ακόμα και όταν οι τελευταίοι βρίσκονταν στα σπίτια ή στα γραφεία τους. Και για τις καθυστερήσεις οι εταιρείες έχουν πλήθος επιχειρημάτων που συνδέονται με την τεράστια αύξηση του όγκου δεμάτων που χρειάστηκε να μεταφέρουν. Δεν ισχύει το ίδιο με την πρακτική των ειδοποιητηρίων η οποία, σύμφωνα με καταγγελίες που έχει η ΕΕΤΤ, συνεχίζεται ακόμα και σήμερα από ορισμένες εταιρείες του κλάδου.

Γιατί οι διανομείς αντί να χτυπούν τα κουδούνια των πελατών και να παραδίδουν τα δέματα αφήνουν ειδοποιητήρια, επειδή δήθεν δεν βρήκαν τον παραλήπτη; Γιατί πολλές φορές έχουν κληθεί να εκτελέσουν μεγάλο αριθμό παραγγελιών μέσα στην ίδια ημέρα και για λόγους χρόνου αποφεύγουν τις παραδόσεις. Αντ’ αυτού υποχρεώνουν τον πελάτη να πάει στο τοπικό κατάστημα της εταιρείας ταχυμεταφορών και να παραλάβει το δέμα του. Υπενθυμίζεται πως οι εταιρείες υποχρεούνται, με βάση την άδεια λειτουργίας τους, και σε δεύτερη απόπειρα παράδοσης του δέματος στον παραλήπτη. Και αυτό το θέμα ερευνάται από την ΕΕΤΤ.

Επιπλέον, υπάρχει και θέμα επάρκειας του στόλου οχημάτων των εταιρειών ταχυμεταφορών όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας επιστρατεύθηκαν ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών, ακόμα και σχολικών λεωφορείων (!) για να διανεμηθούν τα δέματα που προέρχονταν από ηλεκτρονικές αγορές.

Οι διοικήσεις των εταιρειών επικαλούνται τις συνθήκες ανωτέρας βίας που δημιουργήθηκαν λόγω πανδημίας και επισημαίνουν τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησαν τον τελευταίο χρόνο προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των αποστολών δεμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!