Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

ΕΕΤΤ: Η δύσκολη εξίσωση με τα πρόστιμα στις ταχυμεταφορές

Αντιμέτωπη με δύο δύσκολες αποφάσεις βρίσκεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η Ολομέλεια της οποίας αναμένεται εντός των προσεχών εβδομάδων να αποφασίσει για τα πρόστιμα στις εταιρείες ταχυμεταφορών (courier), μετά τη βροχή καταγγελιών για όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης καραντίνας. Από τη μία πλευρά θεωρεί πως πρέπει να αναγνωριστούν ελαφρυντικά στις εταιρείες, καθώς η κατάσταση ήταν πραγματικά πρωτοφανής. Από την άλλη πλευρά, αν τα πρόστιμα είναι αρκετά μικρά θα θεωρηθούν «χάδι».

Επιπλέον, σοβαρή δυσκολία υπάρχει όσον αφορά στην κατανομή των προστίμων. Πόσο πρέπει να είναι το πρόστιμο για την πρώτη καραντίνα, με αναγνώριση ελαφρυντικών και πόσο για τη δεύτερη καραντίνα κατά τη διάρκεια της οποίας οι καταναλωτές είδαν να επαναλαμβάνονται τα ίδια φαινόμενα, ενώ οι εταιρείες είχαν χρόνο προετοιμασίας.

Η αντίδραση της ΕΕΤΤ ήταν αναμενόμενη καθώς σε όλη τη διάρκεια του 2020, αλλά και στις αρχές του 2021 έφταναν στην Επιτροπή περίπου 9 με 10 καταγγελίες την ημέρα για τις πρακτικές των εταιρειών ταχυμεταφορών. Ενώ σε όλη τη διάρκεια του 2019 είχαν φτάσει στην ΕΕΤΤ περίπου 400 καταγγελίες, το 2020 άγγιξαν τις 3.400 με αύξηση σχεδόν 750%! Έτσι δημιουργήθηκε ειδική ομάδα για να εξεταστούν οι καταγγελίες και παράλληλα κλήθηκαν οι εταιρείες να καταθέσουν έγγραφες εξηγήσεις για τα περιστατικά που καταγγέλλονται.

Στο επίκεντρο των καταγγελιών βρίσκονται τόσο οι καθυστερήσεις στην παράδοση δεμάτων στη διάρκεια της πρώτης, αλλά και της δεύτερης, καραντίνας, όσο και η πρακτική των διανομέων να αφήνουν ειδοποιητήρια στους αποδέκτες για παραλαβή των δεμάτων από τα γραφεία της εταιρείας ταχυμεταφορών ακόμα και όταν οι τελευταίοι βρίσκονταν στα σπίτια ή στα γραφεία τους. Και για τις καθυστερήσεις οι εταιρείες έχουν πλήθος επιχειρημάτων που συνδέονται με την τεράστια αύξηση του όγκου δεμάτων που χρειάστηκε να μεταφέρουν. Δεν ισχύει το ίδιο με την πρακτική των ειδοποιητηρίων η οποία, σύμφωνα με καταγγελίες που έχει η ΕΕΤΤ, συνεχίζεται ακόμα και σήμερα από ορισμένες εταιρείες του κλάδου.

Γιατί οι διανομείς αντί να χτυπούν τα κουδούνια των πελατών και να παραδίδουν τα δέματα αφήνουν ειδοποιητήρια, επειδή δήθεν δεν βρήκαν τον παραλήπτη; Γιατί πολλές φορές έχουν κληθεί να εκτελέσουν μεγάλο αριθμό παραγγελιών μέσα στην ίδια ημέρα και για λόγους χρόνου αποφεύγουν τις παραδόσεις. Αντ’ αυτού υποχρεώνουν τον πελάτη να πάει στο τοπικό κατάστημα της εταιρείας ταχυμεταφορών και να παραλάβει το δέμα του. Υπενθυμίζεται πως οι εταιρείες υποχρεούνται, με βάση την άδεια λειτουργίας τους, και σε δεύτερη απόπειρα παράδοσης του δέματος στον παραλήπτη. Και αυτό το θέμα ερευνάται από την ΕΕΤΤ.

Επιπλέον, υπάρχει και θέμα επάρκειας του στόλου οχημάτων των εταιρειών ταχυμεταφορών όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας επιστρατεύθηκαν ιδιοκτήτες ταξί, φορτηγών, ακόμα και σχολικών λεωφορείων (!) για να διανεμηθούν τα δέματα που προέρχονταν από ηλεκτρονικές αγορές.

Οι διοικήσεις των εταιρειών επικαλούνται τις συνθήκες ανωτέρας βίας που δημιουργήθηκαν λόγω πανδημίας και επισημαίνουν τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησαν τον τελευταίο χρόνο προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και των αποστολών δεμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!