Γ.Δ.
1381.07 +1,14%
ACAG
+1,11%
6.37
CENER
-0,57%
6.94
CNLCAP
-1,46%
6.75
DIMAND
-0,10%
9.71
OPTIMA
+0,20%
10
TITC
+1,34%
26.4
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,66%
1.39
ΑΒΕ
-3,39%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
+1,78%
2.57
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.55
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.82
ΑΡΑΙΓ
+2,71%
11.77
ΑΣΚΟ
+1,55%
2.62
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+1,09%
7.44
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,95%
5.33
ΒΙΟΚΑ
-2,63%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,43%
1.155
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+1,14%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-1,56%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+3,35%
16.06
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,18%
10.91
ΔΟΜΙΚ
-0,11%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,44%
1.55
ΕΕΕ
+1,22%
28.3
ΕΚΤΕΡ
+2,69%
4.01
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,74%
2.34
ΕΛΛ
-4,00%
14.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,00%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,80%
8.19
ΕΛΣΤΡ
+0,42%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,99%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+3,93%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.205
ΕΤΕ
+0,37%
7.074
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,72%
5.58
ΕΥΡΩΒ
+1,58%
1.8305
ΕΧΑΕ
+1,22%
4.96
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+2,37%
1.51
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.69
ΙΝΛΟΤ
+3,25%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,85%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,88%
3.26
ΚΑΜΠ
-4,65%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+6,04%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+1,66%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-2,26%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+4,13%
1.26
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,23%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,09%
1.395
ΛΑΒΙ
+2,66%
0.81
ΛΑΜΔΑ
+3,61%
6.61
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.8
ΛΑΝΑΚ
-1,02%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,11%
1.09
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.81
ΜΕΝΤΙ
+1,38%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,57%
3.87
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.12
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,87%
2.885
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+2,79%
26.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,81%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,84%
0.96
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.285
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,89%
22.7
ΟΛΠ
-0,21%
23.95
ΟΛΥΜΠ
+1,92%
2.65
ΟΠΑΠ
+0,37%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,14%
0.87
ΟΤΕ
+0,36%
13.98
ΟΤΟΕΛ
+2,12%
13.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
-0,76%
2.6
ΠΕΙΡ
+0,56%
3.757
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.4
ΠΛΑΘ
+1,29%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+2,02%
4.04
ΡΕΒΟΙΛ
-2,88%
1.52
ΣΑΡ
+0,71%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,82%
0.361
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
2.03
ΣΠΕΙΣ
+4,86%
7.34
ΣΠΙ
+1,70%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+2,59%
17.85
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+6,03%
0.369
ΦΛΕΞΟ
+1,92%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+1,01%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Ναυτιλία: Μετ’ εμποδίων ο ανεφοδιασμός με καύσιμα – Στα ύψη οι τιμές

Σε τροχιά διατάραξης έχει εισέλθει το τελευταίο διάστημα ακόμα και ο ίδιος ο ανεφοδιασμός των πλοίων της ποντοπόρου ναυτιλίας με καύσιμα. Πρόκειται για μια ακόμα παράπλευρη απώλεια του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και της έξαρσης κρουσμάτων κορονοϊού στην Κίνα, πέραν ασφαλώς της εκτόξευσης της τιμής των καυσίμων, σε πρωτοφανή επίπεδο της τάξεως των 1.000 ευρώ/τόνος, έναντι από 400 ευρώ/τόνος μέχρι πριν από λίγους μήνες. Σημειωτέον ότι η αύξηση αυτή θα μεταφραστεί σε υψηλότερο μεταφορικό κόστος, επιτείνοντας τις πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια αγαθών στην παγκόσμια οικονομία.

Ο ανεφοδιασμός των πλοίων

Αρχικά, φαίνεται πως ο πόλεμος στην Ουκρανία, έχει αρχίσει να προκαλεί ζητήματα στον ανεφοδιασμό των πλοίων τα οποία ελλιμενίζονται στην βορειοδυτική Ευρώπη (π.χ. μεγάλα κοντέινερ πλοία που κάνουν διατλαντικά ταξίδια, φορτηγά πλοία από την Κίνα, δεξαμενόπλοια κτλ.). Πριν το ξέσπασμα του πολέμου, πολλά πλοία χρησιμοποιούσαν λιμάνια της Βαλτικής, προκειμένου να ανεφοδιαστούν. Σήμερα, λόγω επικινδυνότητας κι εγγύτητας με την Ουκρανία, τα πλοία αυτά έχουν στραφεί για τον ανεφοδιασμό τους στον κόμβο εμπορίας πετρελαιοειδών που υφίσταται στα λιμάνια του Άμστερνταμ και του Ρότερνταμ στην Ολλανδία και της Αμβέρσας στο Βέλγιο. Η εξέλιξη αυτή έχει αρχίσει να δημιουργεί τα πρώτα προβλήματα, καθώς ήδη έχουν αρχίσει να μειώνονται κατακόρυφα οι διαθέσιμες ποσότητες ναυτιλιακών καυσίμων, ιδίως του MGO (Marine Gasoil), χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, η χρήση του οποίου είναι υποχρεωτική για όλα τα πλοία από τις αρχές του 2020 (εξαιρούνται μόνο όσα φέρουν ειδικά συστήματα πλυντηρίδων, που φιλτράρουν τα εκπεμπόμενα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπουν τα πλοία).

Ναυτιλιακά καύσιμα: Επικίνδυνη μείωση των αποθεμάτων

Τα αποθέματα ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αρχίσει να μειώνονται επικίνδυνα, τόσο λόγω της αυξημένης ζήτησης, όσο κι εξαιτίας της έλλειψης φορτίων για να γεμίσουν ξανά οι δεξαμενές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα διυλιστήρια αποφεύγουν να αγοράσουν αργό πετρέλαιο από τη Ρωσία. Ήδη έχουν αρχίσει να πληθαίνουν οι αναφορές για μετάβαση ρωσικών φορτίων και πλοίων στην Νότια Αφρική, προκειμένου να αποθηκεύσουν εκεί το πετρέλαιο που δεν μπορούν να διαθέσουν στην αγορά. Μόνο κατά την διάρκεια των προηγούμενων ημερών, ταυτοποιήθηκαν τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις πλοίων ρωσικών συμφερόντων ή με φορτία ρωσικής προέλευσης πετρελαίου, τα οποία αποχώρησαν από την Μεσόγειο, πέρασαν τη διώρυγα του Σουέζ και μετακινήθηκαν προς τη Νότια Αφρική, με προορισμό σταθμούς αποθήκευσης πετρελαίου.

Προς το παρόν πάντως, φαίνεται πως οι ελλείψεις είναι αντιμετωπίσιμες και δεν πρόκειται να υπάρξουν πλοία που δεν θα μπορέσουν να ανεφοδιαστούν. Αλλά σε κάθε περίπτωση, το κόστος ανεφοδιασμού θα παραμείνει υψηλό, δεδομένου ότι, αυτήν την περίοδο, πολλά διυλιστήρια έχουν σε εξέλιξη προγράμματα συντήρησης, γεγονός που ασκεί περαιτέρω πίεση στην προσφορά.

Η κατάσταση στην Ασία

Περνώντας στην άλλη πλευρά της Yφηλίου, στην Ασία, τα προβλήματα ανεφοδιασμού των πλοίων, έχουν άλλο χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, εδράζονται στη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας των λιμανιών, προεξάρχοντος εκείνου της Σαγκάης, όπου εφαρμόζονται αυστηρά μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων, λόγω της έξαρσης κρουσμάτων του κορονοϊού. Τα μέτρα αυτά έχουν προκαλέσει συμφόρηση πλοίων, που περιμένουν να φορτώσουν, ή να ξεφορτώσουν τα εμπορεύματά τους. Έτσι, πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να προχωρήσουν και στον ανεφοδιασμό τους στο λιμάνι που βρίσκονται, αντί να μεταβούν στην κοντινή Σιγκαπούρη, η οποία τα τελευταία χρόνια, είχε εξελιχθεί σε κέντρο ανεφοδιασμού για όλη την περιοχή της Ασίας.

Μάλιστα, η επιλογή ανεφοδιασμού σε κάποιο κινεζικό λιμάνι, γίνεται περισσότερο για λόγους ανάγκης. Η πολυήμερη αναμονή κατά μήκος των ακτών, μεταφράζεται σε κατανάλωση καυσίμου (ακόμα κι αν το πλοίο είναι ακίνητο), με αποτέλεσμα συχνά να μην επαρκούν τα καύσιμα, για την μετάβαση μέχρι τη Σιγκαπούρη. Όπως τονίζουν χαρακτηριστικά, οι αρχές στη Σιγκαπούρη, δεν έχουν μεν καταγραφεί αναφορές για ηθελημένη αποφυγή των πλοίων, να ανεφοδιαστούν στην χώρα, αλλά από την άλλη πλευρά, όταν ένα πλοίο περιμένει στην Κίνα για 21 μέρες, προκειμένου να εξυπηρετηθεί, τότε η πετρέλευσή του εκεί, είναι πλέον υποχρεωτική.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!