Γ.Δ.
1471.78 -0,29%
ACAG
-0,65%
6.16
CENER
+1,69%
8.4
CNLCAP
+0,62%
8.1
DIMAND
-0,95%
9.41
OPTIMA
0,00%
11.5
TITC
-3,84%
30.05
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,38%
1.576
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,68%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
0,00%
1.612
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.76
ΑΡΑΙΓ
+0,38%
13.35
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
+1,94%
0.42
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
-3,11%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,67%
5.95
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-5,33%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,32%
16.4
ΔΑΑ
-0,48%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,21%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+2,17%
4.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,49%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-1,19%
1.66
ΕΕΕ
+0,89%
31.78
ΕΚΤΕΡ
+2,34%
4.38
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,65%
2.47
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,17%
2.7
ΕΛΠΕ
+0,70%
8.67
ΕΛΣΤΡ
+2,17%
2.35
ΕΛΤΟΝ
+0,65%
1.862
ΕΛΧΑ
-1,10%
1.976
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
+3,01%
1.37
ΕΤΕ
+1,12%
8.16
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.22
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
5.96
ΕΥΡΩΒ
-2,50%
2.024
ΕΧΑΕ
-0,94%
5.27
ΙΑΤΡ
+2,10%
1.705
ΙΚΤΙΝ
-0,37%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+0,55%
1.835
ΙΝΚΑΤ
-1,84%
5.33
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,18%
1.138
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.14
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.28
ΙΝΤΕΤ
+0,40%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-0,98%
3.53
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,98%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,62%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-1,89%
0.52
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.26
ΚΟΥΕΣ
-1,33%
5.95
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-3,25%
1.34
ΛΑΒΙ
+0,56%
0.895
ΛΑΜΔΑ
-1,13%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.8
ΛΑΝΑΚ
+0,94%
1.07
ΛΕΒΚ
+5,81%
0.328
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.46
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-0,98%
1.01
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.6
ΜΙΓ
+1,00%
4.055
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.56
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.19
ΜΟΤΟ
-0,49%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.72
ΜΠΕΛΑ
+0,07%
27.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,73%
38.2
ΝΑΚΑΣ
+2,82%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,06%
0.93
ΞΥΛΚ
+1,47%
0.276
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-4,44%
21.5
ΟΛΠ
+0,59%
25.4
ΟΛΥΜΠ
+0,36%
2.81
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,19%
0.915
ΟΤΕ
-0,57%
14.01
ΟΤΟΕΛ
-0,62%
12.8
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.175
ΠΑΠ
-1,17%
2.54
ΠΕΙΡ
+0,47%
3.888
ΠΕΤΡΟ
-2,13%
9.2
ΠΛΑΘ
+0,87%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.1
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,35%
1.134
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,92%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,53%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.383
ΣΙΔΜΑ
-0,78%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,96%
8
ΣΠΙ
-0,28%
0.708
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,32%
18.1
ΤΖΚΑ
+1,90%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,16%
1.74
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-2,19%
0.268
ΦΡΛΚ
-0,83%
4.165
ΧΑΙΔΕ
+4,58%
0.685

ΝΕΖ Περάματος: Σφοδρή επίθεση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην ΟΛΠ/Cosco

Σε ένα νέο «χαρτοπόλεμο» με αλληλοκατηγορίες επιδόθηκαν το τελευταίο διάστημα οι ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις του Περάματος με την ΟΛΠ/Cosco.

Η αρχή έγινε στις 8 Δεκεμβρίου 2022 από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και την Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩΜΗΧΠΕ). Πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο νέο Μόλο Δραπετσώνας και απέστειλαν ψήφισμα στον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, αλλά και στην κινεζική Πρεσβεία. Στο ψήφισμα, κατηγόρησαν την ΟΛΠ/Cosco, ότι συρρικνώνει και κακοδιαχειρίζεται την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη (ΝΕΖ) του Περάματος, ενώ παράλληλα παραβιάζει την Σύμβαση Παραχώρησης του λιμένα Πειραιά του 2016.

Ειδικότερα το ψήφισμα έκανε λόγο για:

  • τη συρρίκνωση και ακύρωση θέσεων επισκευής πλοίων από την ΟΛΠ/Cosco
  • τη χωροθέτηση από την ΟΛΠ/Cosco δραστηριοτήτων ασχέτων με τη ναυπηγοεπισκευή σε θέσεις παραδοσιακά εκτέλεσης επισκευών πλοίων
  • την εκτέλεση έργων από την ΟΛΠ/Cosco ταυτόχρονα σε πολλές θέσεις ναυπηγοεπισκευής με αποτέλεσμα την δραστική μείωσή τους και την άρνηση εφαρμογής κοινά αποδεκτού χρονοδιαγράμματος,
  • την κατάληψη μεγάλου αριθμού θέσεων επισκευής από αργούντα ή διαχειμαζόμενα πλοία με ευθύνη της ΟΛΠ/Cosco,
  • την κινέζικη κακοδιαχείριση στον ΟΛΠ, που διώχνει πλοία από την ναυπηγοεπισκευή, ακόμα και όταν υπάρχουν διατιθέμενες υποδομές,
  • την κατάφωρη παραβίαση της Σύμβασης Παραχώρησης, που δεν επιτρέπει τη συρρίκνωση των θέσεων επισκευής, αλλά αντίθετα προάγει «… την παροχή, παράδοση και εκμίσθωση επιπρόσθετων υποδομών και ναυπηγοεπισκευαστικών δυνατοτήτων …, σε περιοχές που επί του παρόντος δεν φιλοξενούν ναυπηγοεπισκευαστικές ιδιότητες …»,
  • την κατάφωρη παραβίαση της Εθνικής και της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας,
  • την αυθαίρετη επιβολή και την υπέρμετρη αύξηση τελών σε βάρος της ναυπηγοεπισκευής και της Ελληνικής Ναυτιλίας από την ΟΛΠ/Cosco, που καθημερινά επιδεικνύει συμπεριφορά ακραιφνούς αποικιοκράτη με πλήρη περιφρόνηση των τοπικών κοινωνιών και επιχειρήσεων.

«Διαπιστώνουμε, ότι οι Κινέζοι της Cosco παραβιάζουν καθημερινά τη Σύμβαση Παραχώρησης και παρανομούν ατιμώρητα, ως εάν ήλθαν στη χώρα μας όχι ως επενδυτές, αλλά ως αποικιοκράτες. Η COSCO οδηγεί συστηματικά τη ναυπηγοεπισκευή στον όλεθρο, την καταστροφή και τις τοπικές κοινωνίες στην ανεργία, την πείνα και την εξαθλίωση», ανέφερε το ψήφισμα των δύο συνδέσμων επιχειρήσεων. Ζητήθηκε δε η άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για να σταματήσει η παράνομη συμπεριφορά της εταιρείας και η καταστροφική της δράση για τις Ελληνικές επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες.

Η απάντηση και το non paper της ΟΛΠ/Cosco

Η ΟΛΠ/Cosco δεν άργησε να αντιδράσει. Την ίδια ημέρα απέστειλε ανακοίνωση με την οποία αναφέρονταν στην επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης και ανακατασκευής των υποδομών στη ΝΕΖ Περάματος. Συγκεκριμένα η κινεζικών συμφερόντων εταιρεία ανακοίνωνε την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης των υποδομών στη ΝΕΖ Περάματος και συγκεκριμένα στην ανατολική πλευρά του Προβλήτα ΙΙ.

Οι εργασίες αυτές, σύμφωνα με την ανακοίνωση, αποτελούν τμήμα της δεύτερης φάσης του ευρύτερου έργου βελτίωσης των υποδομών στη ΝΕΖ Περάματος και περιλάμβαναν την πλήρη αντικατάσταση του κρηπιδώματος. Στην ανακοίνωση επισημαίνονταν ακόμη, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες σε τμήματα της δυτικής πλευράς του Προβλήτα ΙΙ και της Ανατολικής πλευράς του Προβλήτα Ι, προκειμένου στις αρχές του 2023 να εγκατασταθούν εκεί δύο νέοι γερανοί τύπου Jib Crane, που θα παραδοθούν στην ΟΛΠ Α.Ε.

Ακόμη, σύμφωνα με την ΟΛΠ/Cosco, κατά το β’ εξάμηνο του 2022 ξεκίνησαν και περατώθηκαν οι εργασίες συντήρησης στην πλωτή δεξαμενή «Πειραιάς Ι». Το έργο αφορούσε μεταξύ άλλων στην αντικατάσταση έως 400 τόνων χαλύβδινων ελασμάτων & ενισχυτικών, υδροβολή υψηλής πίεσης & αντισκωριακής βαφής σε εσωτερικούς και σε εξωτερικούς χώρους, καθώς και στη συντήρηση και επισκευή αντλιών, βαλβίδων και συστημάτων σωληνώσεων.

Τα παραπάνω έργα, σύμφωνα με την ΟΛΠ/Cosco, αναβάθμισαν την ΝΕΖ και συνέβαλαν συνολικά στην ενίσχυση του Ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στη χώρα μας. Ενώ το 2016 ελλιμενίστηκαν 69 πλοία σε πλωτές δεξαμενές του ΟΛΠ, το έτος 2022 αναμένεται να φτάσουν τα 150 περίπου πλοία. Οι ημέρες δε εργασίας στις δεξαμενές αυξήθηκαν από 435 το 2016 σε 1.306 το 2022».

«Στόχος της ΟΛΠ Α.Ε. είναι η παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών για την επιδιόρθωση και συντήρηση των πλοίων, η οποία θα είναι προσβάσιμες προς όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Το σημαντικότερο όμως από όλα γεγονός είναι πως πλέον η ΝΕΖ αποτελεί πόλο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με θετική επίδραση στην τοπική οικονομία», σχολίασε σε γραπτή δήλωσή του ο κινέζος πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε., Γιου Ζινγκανγκ (Yu Zenggang). Πρόσθεσε ακόμη ότι τα σχετικά έργα που προβλέπονται στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 55 εκατ. ευρώ προχωρούν ομαλά, και ότι το λιμάνι του Πειραιά αναβαθμίζεται σε περιφερειακό κόμβο επισκευής πλοίων.

Οι δηλώσεις αυτές φαίνεται ότι δεν έπεισαν και η εταιρεία επανήλθε την περασμένη Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου με non paper, που απαντούσε εκ νέου στις κατηγορίες των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων Περάματος. «Σε καμία περίπτωση η Διοίκηση (του ΟΛΠ) δεν επιθυμεί τη συρρίκνωση μιας κύριας λιμενικής δραστηριότητας, όπως αυτή της επισκευής των πλοίων. Απεναντίας επιθυμεί την επέκταση αυτής και την πλήρη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, και αυτό αποδεικνύεται από το τις εργασίες αναβάθμισης που αυτή τη στιγμή ήδη εκτελούνται στο Πέραμα και αλλού», ανέφερε η ανεπίσημη ενημέρωση της ΟΛΠ/Cosco.

Στην ίδια ανεπίσημη ενημέρωση, αναφέρονταν ότι η νέα πλωτή δεξαμενή με την ονομασία «Πειραιάς ΙΙΙ», χωρητικότητας 80.000 τόνων, αποτέλεσε μια σημαντική επένδυση που από το 2016 έχει εξυπηρετήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 100 πλοία τα οποία, πριν την έλευση της δεξαμενής, μπορούσαν να εξυπηρετηθούν μόνο από τα ναυπηγεία της Τουρκίας ή άλλων χωρών.

«Τα συστηματικά έργα αναβάθμισης και οι στοχευμένες επενδύσεις στη ΝΕΖ Περάματος που ξεκίνησαν το 2016 από τον Όμιλο COSCO SHIPPING συνέβαλαν  συνολικά στην ενίσχυση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στη χώρα μας», ανέφερε το non paper. «Όλοι οι σχετικοί δείκτες απόδοσης», κατέληγε η ανακοίνωση, «βελτιώνονται χρόνο με το χρόνο, παράλληλα με τις λύσεις τελευταίας τεχνολογίας, τη διευρυμένη δυναμική σε χωρητικότητα και τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας που παρέχονται».

Στις αιτιάσεις της ΟΛΠ/Cosco απάντησαν σχεδόν άμεσα οι επιχειρήσεις της ΝΕΖ Περάματος. Όπως αναφέραν στην σχετική ανακοίνωση της Παρασκευής 16 Δεκεμβρίου, οι αιτιάσεις της ΟΛΠ/Cosco επιχειρούν να κάνουν το «μαύρο, άσπρο». Επίσης χαρακτήρισαν τα επιχειρήματά της ως «τα ψεύτικα κινέζικα τα λόγια τα μεγάλα».

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση των ΣΕΝΑΒΙ και ΕΝΩΜΗΧΠΕ, τους τελευταίους 25 μήνες έχει ολοκληρωθεί η τσιμεντόστρωση μόλις 7.000 τ.μ. σε σύνολο 170.000 τ.μ. που καταλαμβάνει η ΝΕΖ Περάματος. Και με το ρυθμό αυτό, θα απαιτηθούν… 51 χρόνια αντί 35 μήνες που προβλέπει ο σχεδιασμός. «Η ανακατασκευή προβλητών, οδοστρωμάτων, αντιλοστασίων, υποσταθμών ηλεκτροδότησης υποδομών και υποπαραχωρούμενων βιομηχανικών χώρων, η επαρκής υδροδότηση πυρασφάλειας κ.ά. προβλέπονταν να έχει ολοκληρωθεί εντός 35  μηνών», σημειώνει η ανακοίνωση των επιχειρήσεων της ΝΕΖ Περάματος.

Οι ναυπηγοεπισκευαστές του Περάματος υποστηρίζουν ακόμη ότι με το πρόσχημα κατασκευής έργων, η ΟΛΠ/Cosco, σπάζει προβλήτες επισκευών πλοίων, όπως συμβαίνει σήμερα στον Προβλήτα της ΔΕΗ, για την ανακατασκευή τάχα έργων, που καρκινοβατούν. Οι ενώσεις ΣΕΝΑΒΙ και ΕΝΩΜΗΧΠΕ, κατηγορούν την ΟΛΠ/Cosco για την παρελκυστική αυτή τακτική, με στόχο την καταστροφή της ναυπηγοεπισκευής και την μετατροπή της ΝΕΖ Περάματος σε νέους χώρους Εμπορευματοκιβωτίων (TEUs).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!