Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν 1 στα 4 δεξαμενόπλοια παγκοσμίως

Ενδιαφέρον για πλοία νέας τεχνολογίας και ηγετική θέση στα δεξαμενόπλοια δείχνει για τους Έλληνες εφοπλιστές η έκθεση της GSCC

Ναυτιλία © Unsplash

Αύξηση 104 πλοίων μέτρησε μέσα σε ένα χρόνο ο ελληνόκτητος στόλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, φτάνοντας στα 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών. Παράλληλα, όπως αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση της Greek Shipping Co-operation Committee, οι Έλληνες εφοπλιστές, είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στα δεξαμενόπλοια, αφού συνολικά ελέγχουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1 στα 4 πλοία.

Πιο αναλυτικά, έως τις 4 Μαρτίου του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της S&P Global Market Intelligence, ο παγκόσμιος στόλος άνω των 1.000 μικτών τόνων (GT), ήταν 63.174 πλοία 1.617.010.504 GT, καθώς και 4.913 πλοία 215.022.850 GT υπό παραγγελία.

Έλληνες εφοπλιστές: Εκτοξεύτηκαν οι παραγγελίες νεότευκτων νέας τεχνολογίας

Αντίστοιχα, στο ίδιο διάστημα οι Έλληνες εφοπλιστές ήλεγχαν 4.212 πλοία διαφόρων κατηγοριών συνολικού νεκρού βάρους (DWT) 355.209.500 και συνολικών GT 208.252.588. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 102 πλοία, 5.992.356 DWT και 3.905.226 GT. Στα στοιχεία δεν περιλαμβάνονται 373 πλοία διαφόρων κατηγοριών που βρίσκονται υπό παραγγελία, χωρητικότητας 33.143.130 DWT και 22.889.399 GT. Είναι ενδιαφέρον ότι τα στοιχεία του βιβλίου παραγγελιών αντιπροσωπεύουν αύξηση 50%, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον των ελληνικών εταιρειών για παραγγελίες πλοίων νέας τεχνολογίας.

Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, ο ελληνόκτητος στόλος ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου κατέγραψε αύξηση στις κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου, των φορτηγών πλοίων, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων και το DWT. Από την άλλη πλευρά, τα δεξαμενόπλοια πετρελαίου, τα δεξαμενόπλοια χημικών & προϊόντων, τα δεξαμενόπλοια LNG, τα containerships και τα επιβατηγά πλοία παρουσίασαν μικρή μείωση τόσο σε DWT όσο και σε αριθμό πλοίων, σε σχέση με τον αντίστοιχο τύπο του παγκόσμιου στόλου για το έτος 2023/2024.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές, σύμφωνα πάντα με την έκθεση της Greek Shipping Co-operation Committee, αντιπροσωπεύουν το 23,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 16,1% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων και χύδην φορτίου και το 10,1% του στόλου μεταφοράς LNG, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων. Συνολικά, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται στο 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, στο 12,9% από πλευράς GT και στο 15,1% από πλευράς DWT.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το προηγούμενο έτος παρατηρήθηκε αύξηση της μέσης ηλικίας του παγκόσμιου στόλου, από 17,8 έτη το 2022/2023, σε 18,2 έτη το 2023/2024. Η μέση ηλικία των υπό ελληνικό έλεγχο πλοίων αυξήθηκε επίσης ελαφρά, καθώς ανέρχεται πλέον στα 13,7 έτη. Ωστόσο, παραμένει κατά 4,5 έτη μικρότερη από τον μέσο όρο του κλάδου. Όταν υπολογίζεται σε όρους GT και DWT, η μέση ηλικία μειώνεται σε μόλις 12,1 και 12 έτη αντίστοιχα, έναντι 13,1 και 12,8 του παγκόσμιου στόλου.

Διαβάστε επίσης:

Uni Systems: Λαμβάνει θέση μάχης για είσοδο στην αμυντική βιομηχανία

The Ilisian: Ποια είναι τα οφέλη της επένδυσης των 340 εκατ. στην ελληνική οικονομία

Περιστέρης: Η συμφωνία με τη Masdar στηρίζει την αυτόνομη ανάπτυξη της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

ΟΛΘ
-0.90%
33.00
ΑΣΤΑΚ
-1.61%
7.34
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-0.63%
28.32
ΟΛΥΜΠ
-1.31%
2.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
8.47%
6.40
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
-0.14%
7.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.30%
1.69
ΜΥΤΙΛ
-1.14%
43.40
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.50
ΚΡΙ
0.22%
17.90
ΡΕΒΟΙΛ
3.40%
1.68
ΠΛΑΘ
-0.26%
3.86
ΑΤΤ
-0.51%
0.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.77%
6.55
ΒΙΟΚΑ
-1.87%
1.84
ΔΟΜΙΚ
1.08%
1.88
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.86%
4.17
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.24%
0.82
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
-0.64%
9.26
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.49%
2.04
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
1.15%
1.77
ΕΚΤΕΡ
-1.91%
2.05
OPTIMA
-0.67%
17.84
ΜΑΘΙΟ
7.83%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-1.72%
2.63
ΙΛΥΔΑ
-0.74%
2.68
ΕΤΕ
-0.19%
10.33
ΠΑΙΡ
1.23%
0.82
ΚΕΠΕΝ
10.00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.95%
1.05
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.44
ΕΛΧΑ
-0.23%
2.18
ΕΛΠΕ
0.26%
7.71
ΕΛΣΤΡ
-3.52%
2.19
ΠΕΤΡΟ
0.00%
9.42
ΛΑΝΑΚ
1.69%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.87%
5.83
ΜΕΒΑ
-2.86%
5.10
ΦΑΙΣ
-0.42%
3.59
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0.16%
19.33
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-1.82%
2.16
ΝΑΥΠ
-2.91%
0.67
ΣΑΡ
1.02%
13.84
ΕΒΡΟΦ
-2.01%
1.96
ΕΛΛ
0.00%
13.80
ΔΡΟΜΕ
-0.94%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.91
ΦΡΙΓΟ
-1.38%
0.29
BOCHGR
0.00%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.78%
1.29
ΟΠΑΠ
-0.78%
20.24
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.46%
1.31
ΒΙΟΣΚ
1.49%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0.72%
0.34
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.41%
4.90
ΑΝΔΡΟ
0.00%
6.72
ΑΒΕ
-1.09%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.25%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.50%
5.93
ΙΝΛΙΦ
-1.56%
5.04
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.32%
6.25
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.25
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.12
ΞΥΛΚ
0.88%
0.23
ΛΑΒΙ
-0.88%
0.79
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.85%
11.82
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
0.56%
3.57
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.77%
2.57
ΦΡΛΚ
0.50%
4.04
ΕΥΑΠΣ
0.63%
3.21
ΝΑΚΑΣ
1.34%
3.02
ΕΧΑΕ
-1.36%
5.82
DIMAND
0.71%
8.48
ΠΛΑΚΡ
-2.68%
14.50
ΤΖΚΑ
0.39%
1.30
ΔΑΑ
1.04%
9.76
QLCO
-1.08%
5.94
ΜΙΓ
0.58%
3.45
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.93%
2.16
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
-3.49%
13.29
ΙΝΤΚΑ
-1.27%
3.10
ΜΕΡΚΟ
7.60%
36.80
ΠΡΟΦ
0.00%
5.82
ΚΥΡΙΟ
-2.24%
1.09
ΛΟΥΛΗ
-1.52%
3.90
TITC
-1.79%
41.20
ΕΣΥΜΒ
0.00%
1.18
ACAG
0.00%
5.62
ΣΠΕΙΣ
0.62%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0.97%
12.24
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
-1.16%
2.99
ΜΕΝΤΙ
1.65%
2.46
ΟΤΕ
-1.13%
16.69
ΛΕΒΚ
-5.26%
0.22
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΒΙΟ
-1.04%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1.28%
2.63
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
-3.73%
0.46
AKTR
-1.30%
5.32
ΜΟΤΟ
1.82%
2.80
ΕΕΕ
-0.64%
46.68
EVR
-2.89%
1.68
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.44%
22.74
ΜΙΝ
0.87%
0.46
ΠΑΠ
-0.36%
2.75
ΛΑΜΔΑ
0.00%
6.54
ΟΛΠ
0.88%
45.90
ΚΟΡΔΕ
-0.71%
0.42
ΚΟΥΑΛ
1.40%
1.16
ΠΕΙΡ
0.07%
5.70