Γ.Δ.
857.36 -0,34%
CENER
-0,70%
2.82
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
14.64
TITC
-0,33%
12.2
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
0,00%
0.789
ΑΒΕ
0,00%
0.47
ΑΔΜΗΕ
0,00%
1.86
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.454
ΑΛΜΥ
+0,11%
1.83
ΑΛΦΑ
+0,38%
0.9034
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.45
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
+0,57%
5.27
ΑΣΚΟ
0,00%
2.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.94
ΑΤΤ
+0,67%
0.075
ΑΤΤΙΚΑ
+0,22%
0.932
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
0,00%
3.53
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.51
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.598
ΒΙΟΤ
0,00%
0.31
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.12
ΒΥΤΕ
+1,28%
3.17
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.24
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,72%
9.67
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+0,34%
5.82
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.642
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
+1,32%
0.306
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.722
ΕΕΕ
-0,78%
22.84
ΕΚΤΕΡ
+1,56%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,21%
0.48
ΕΛΙΝ
+2,39%
1.715
ΕΛΛ
+0,66%
15.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,98%
1.812
ΕΛΠΕ
-1,10%
6.31
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.49
ΕΛΤΟΝ
+0,85%
1.78
ΕΛΧΑ
-1,39%
1.42
ΕΝΤΕΡ
0,00%
3.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
-1,33%
5.92
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.654
ΕΤΕ
+0,13%
3.104
ΕΥΑΠΣ
+0,70%
4.3
ΕΥΔΑΠ
-0,64%
7.71
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
0.9368
ΕΧΑΕ
0,00%
3.295
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+2,47%
0.539
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.145
ΙΝΚΑΤ
+0,22%
2.255
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.04
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.63
ΙΝΤΕΚ
+4,86%
3.88
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.8
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.79
ΚΑΜΠ
0,00%
2.01
ΚΑΡΕΛ
0,00%
264
ΚΕΚΡ
0,00%
1.05
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
+0,68%
0.594
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.478
ΚΟΥΑΛ
+2,54%
0.404
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.195
ΚΡΙ
+0,34%
5.92
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
1.24
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.768
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.04
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.22
ΛΥΚ
0,00%
1.565
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.48
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.16
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.0276
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,04%
17.1
ΜΟΝΤΑ
+1,63%
0.624
ΜΟΤΟ
0,00%
2.26
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.626
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
14.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
+0,40%
14.91
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
-3,64%
1.06
ΞΥΛΚ
+1,41%
0.216
ΞΥΛΠ
0,00%
0.278
ΟΛΘ
0,00%
25
ΟΛΠ
+0,39%
15.38
ΟΛΥΜΠ
-1,13%
1.75
ΟΠΑΠ
-0,73%
13.51
ΟΤΕ
+0,65%
17.16
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
9.4
ΠΑΙΡ
0,00%
0.844
ΠΑΠ
0,00%
2.58
ΠΕΙΡ
-1,07%
0.962
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
5.9
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.12
ΠΛΑΙΣ
+1,43%
3.55
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+1,69%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,94%
3.17
ΡΕΒΟΙΛ
+1,60%
1.27
ΣΑΡ
+1,76%
6.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.273
ΣΙΔΜΑ
+2,84%
1.995
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.2
ΣΠΙ
0,00%
0.62
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,12%
16.88
ΤΖΚΑ
0,00%
2.14
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.495
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.107
ΦΡΛΚ
0,00%
3.05
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ρεκόρ πωλήσεων τον Ιούλιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Μπορεί πολλές βιτρίνες καταστημάτων λιανικού εμπορίου να κατεβάζουν ρολά λόγω των θερινών διακοπών καθώς πλησιάζουμε και τον Δεκαπενταύγουστο και να δίνουν ραντεβού για τον Σεπτέμβριο, οι εικονικές όμως βιτρίνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e -shop) δεν κλείνουν ποτέ! Και δεν είναι λίγες, καθώς σύμφωνα με στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τα ψηφιακά κανάλια πώλησης (e-shop) στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει τα 18.000 σε αριθμό με τζίρο που ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ ετησίως (2021), σύμφωνα με στοιχεία που έχει δώσει ο Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Με βάση μάλιστα τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας έχει μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και ο τζίρος του μπορεί να φτάσει τα 20 δισ. ευρώ, ενώ οι επιχειρήσεις με οργανωμένο ψηφιακό κανάλι πώλησης να ανέλθουν σε αριθμό στις 30.000 σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Πέραν της αύξησης του αριθμού των ηλεκτρονικών καταστημάτων μάλιστα, καταγράφεται και αύξηση στον τζίρο τους, ακόμη και κατά τους θερινούς μήνες, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας Generation Y, η οποία δραστηριοποιείται ακριβώς σε αυτό τον τομέα, των ολοκληρωμένων λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Ειδικότερα, στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και στους κλάδους μόδας (fashion) και αθλητικών ειδών (sportswear), παρατηρείται άνοδος του συνολικού τζίρου σταθερά για τους μήνες Μάιο – Αύγουστο, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα, από το 2019 έως το 2021.

Πιο συγκεκριμένα, παραδοσιακά ο Μάιος είναι ισχυρός μήνας για τις πωλήσεις, παρατηρώντας μικρή πτώση 10-15% από τον Μάιο στον Ιούνιο. Η πτωτική πορεία όμως αντιστρέφεται τον Ιούλιο, όπου καταγράφεται αύξηση 10-25%, κάνοντας τον Ιούλιο τον «νικητή» αγοραστικά σε ό,τι αφορά την καθαρά καλοκαιρινή περίοδο.

Το ενδιαφέρον είναι πως για εφέτος ο Ιούλιος ξεπέρασε τα επίπεδα τζίρου κάθε άλλης χρονιάς (παρά την ακρίβεια, τον πληθωρισμό και όλες τις νέες προκλήσεις), σημειώνοντας 34% αύξηση σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 (Year on Year – ΥοΥ) και 20% άνοδο από τον Μάιο του 2022. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, προμηνύεται ισχυρός Αύγουστος για τα έσοδα από ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Ταυτόχρονα λοιπόν με το φρεσκάρισμα που πραγματοποιούν στο φυσικό τους κατάστημα ενόσω παραμένουν κλειστά για καλοκαίρι, λαμβάνοντας γενικότερα υπόψη τα θετικά μηνύματα από την λειτουργία των e-shop, αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που σχεδιάζουν το επόμενο τους βήμα και συγκεκριμένα την επένδυση στο ηλεκτρονικό τους κανάλι.

Από ποιους όμως κλάδους της οικονομίας και του εμπορίου υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων; Σύμφωνα με στοιχεία της Generation Y το ενδιαφέρον παρατηρείται από όλους τους κλάδους λιανικής, με αυτόν της ένδυσης/υπόδησης να προηγείται. Παράλληλα, όμως παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των εταιρειών χονδρικής για ψηφιακό μετασχηματισμό και εκκίνηση ηλεκτρονικού καταστήματος χονδρικής για το δίκτυο συνεργατών τους. Ωστόσο, δεν είναι αμελητέος και ο αριθμός επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χονδρική και επιθυμούν να ενταχθούν στο λιανικό κανάλι πωλήσεων μέσα από την ψηφιακή αγορά.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ ιδιοκτήτης μικρομεσαίας επιχείρησης λιανικής στον τομέα της ένδυσης με περισσότερες από 4 δεκαετίες δραστηριότητας, οι νέες τεχνολογίες, τα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, σε συνδυασμό με τους νέους τρόπους συναλλαγών, αλλάζουν για πάντα την δομή του εμπορίου που ξέραμε μέχρι σήμερα. Η εικονική βιτρίνα αποκτά την ίδια και μεγαλύτερη αξία από την παραδοσιακή βιτρίνα που γνώρισαν πολλές γενιές ανθρώπων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!