Γ.Δ.
1475.61 +1,61%
ACAG
+1,28%
6.32
CENER
+5,38%
8.43
CNLCAP
+0,63%
7.95
DIMAND
-0,31%
9.57
OPTIMA
+2,04%
11.02
TITC
+2,05%
29.9
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,64%
1.486
ΑΒΕ
-2,89%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+2,69%
0.955
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+2,18%
1.62
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,03%
12.78
ΑΣΚΟ
0,00%
2.69
ΑΣΤΑΚ
+1,94%
7.34
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
+0,44%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
-1,21%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,60%
6.05
ΒΙΟΚΑ
+1,20%
2.52
ΒΙΟΣΚ
+3,05%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-1,64%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-0,60%
1.66
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,36%
16.64
ΔΑΑ
+0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,43%
11.32
ΔΟΜΙΚ
+3,21%
4.83
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,46%
0.359
ΕΒΡΟΦ
-1,49%
1.655
ΕΕΕ
+2,08%
31.44
ΕΚΤΕΡ
+1,12%
4.525
ΕΛΒΕ
0,00%
5.25
ΕΛΙΝ
+1,22%
2.48
ΕΛΛ
+0,71%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,96%
2.625
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.37
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.33
ΕΛΤΟΝ
-0,56%
1.79
ΕΛΧΑ
+3,18%
2.01
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-2,24%
1.31
ΕΤΕ
+4,12%
8.132
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
+0,79%
2.036
ΕΧΑΕ
0,00%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-1,28%
0.424
ΙΛΥΔΑ
-1,42%
1.735
ΙΝΚΑΤ
-2,21%
5.3
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.99
ΙΝΛΟΤ
+0,52%
1.154
ΙΝΤΕΚ
-1,27%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.5
ΙΝΤΕΤ
-2,71%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+1,23%
3.7
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.51
ΚΕΠΕΝ
-2,50%
1.95
ΚΛΜ
+1,55%
1.64
ΚΟΡΔΕ
-1,50%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-1,88%
1.254
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.37
ΛΑΒΙ
+1,30%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+0,58%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,80%
34
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
-7,14%
0.312
ΛΕΒΠ
0,00%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.48
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.08
ΜΕΒΑ
-2,02%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+0,34%
2.97
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47.2
ΜΙΓ
+1,25%
4.04
ΜΙΝ
+4,13%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.34
ΜΟΤΟ
+0,67%
3.02
ΜΟΥΖΚ
+1,37%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,83%
30.02
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,89%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+1,78%
38.88
ΝΑΚΑΣ
-0,72%
2.76
ΝΑΥΠ
-4,12%
0.978
ΞΥΛΚ
-2,22%
0.264
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,45%
22
ΟΛΠ
-1,01%
24.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.88
ΟΠΑΠ
+0,52%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,65%
0.924
ΟΤΕ
+1,56%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.84
ΠΑΙΡ
+0,85%
1.18
ΠΑΠ
-1,14%
2.6
ΠΕΙΡ
+2,43%
3.843
ΠΕΤΡΟ
+5,78%
8.78
ΠΛΑΘ
+0,63%
4.025
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,92%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,21%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.695
ΣΑΡ
-0,68%
11.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,27%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+0,79%
1.92
ΣΠΕΙΣ
+1,29%
7.86
ΣΠΙ
+1,69%
0.722
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,33%
18.39
ΤΖΚΑ
+1,57%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,56%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.71
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-5,37%
0.282
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
-6,47%
0.65

Βρετανία: Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1956 η εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων

Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού, υποχωρώντας κατά 6,7% σε 859.575 μονάδες το 2021, στο χειρότερο επίπεδο από το 1956, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα.

«Η έλλειψη ημιαγωγών, που είναι καθοριστικής σημασίας στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, ήταν το βασικό αίτιο της πτώσης, με τα εργοστάσια να αναγκάζονται να μειώσουν ή ακόμη και να αναστείλουν την παραγωγή εν αναμονή ανταλλακτικών, των οποίων η προμήθεια έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας», αναφέρει η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), η εμπορική ένωση για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, στην έκθεσή της.

Οι κατασκευαστές πάσχισαν επίσης να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις σε προσωπικό (οι οποίες προέκυψαν λόγω καραντίνας) και τη μειωμένη ζήτηση, με τις εκθέσεις αυτοκινήτων κλειστές επί μήνες εξαιτίας του λοκντάουν, παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, συμπληρώνει η SMMT.

Ένας άλλος λόγος που οδήγησε στη μείωση της παραγωγής και δεν σχετίζεται με την πανδημία, αναφέρει η έκθεση, ήταν «το κλείσιμο τον Ιούλιο ενός εκ των μεγαλύτερων εργοστασίων στη Βρετανία, που σχετίζεται περίπου με το 1/4 της ετήσιας μείωσης».

«Το 2021 ήταν ακόμη μία απίστευτα δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, μία από τις χειρότερες από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που καταμαρτυρεί την έκθεση του κλάδου σε διαρθρωτικές και, ειδικά, σχετιζόμενες με την πανδημία, επιπτώσεις», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της SMMT, o Μάικ Χοζ.

Παρά την «φτωχή» επίδοση, υπογραμμίζεται στην αναφορά, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, περίπου 250.000. Αυτά τα οχήματα, μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, αντιπροσώπευαν σχεδόν ένα στα τέσσερα που κατασκευάστηκαν συνολικά πέρυσι.

Σε μία δεύτερη έκθεση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, η SMMT αναφέρει ότι η παραγωγή κινητήρων στη Βρετανία υποχώρησε κατά 10,8% το 2021 σε περίπου 1,6 εκατομμύριο μονάδες, με τον αντίκτυπο της έλλειψης ημιαγωγών στην παραγωγή αυτοκινήτων και βαν να μειώνει επίσης τη ζήτηση για κινητήρες.

Ωστόσο, ο Χοζ δήλωσε πως «υπάρχει η ελπίδα ότι ο κλάδος μπορεί να ανακάμψει το 2022, καθώς ο αριθμός των παραγόμενων οχημάτων βρίσκεται ξανά σε ανοδική τροχιά».

Επεσήμανε παράλληλα ότι «απαιτείται η ανάληψη δράσης για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ μακροπρόθεσμα πρέπει να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε το εργατικό δυναμικό μας για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων κινητήρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!