Γ.Δ.
1422.53 +0,21%
ACAG
0,00%
5.84
CENER
+0,30%
9.92
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,10%
9.58
NOVAL
-1,72%
2.57
OPTIMA
0,00%
12.98
TITC
+0,15%
32.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-0,60%
1.332
ΑΒΕ
-1,08%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,44%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,89%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,73%
1.58
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
10.63
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-2,00%
6.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+3,49%
4.74
ΑΤΤΙΚΑ
+0,86%
2.35
ΒΙΟ
+0,72%
5.56
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.87
ΒΙΟΣΚ
-0,84%
1.77
ΒΙΟΤ
+1,55%
0.262
ΒΙΣ
+4,23%
0.148
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
+2,29%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,23%
17.38
ΔΑΑ
-0,34%
7.594
ΔΑΙΟΣ
-2,44%
3.2
ΔΕΗ
+1,15%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-0,47%
3.195
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,02%
0.307
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.49
ΕΕΕ
+0,18%
33.26
ΕΚΤΕΡ
+0,63%
1.918
ΕΛΒΕ
0,00%
5.7
ΕΛΙΝ
-1,00%
1.99
ΕΛΛ
+0,37%
13.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,41%
1.964
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.06
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
-1,45%
1.628
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.26
ΕΤΕ
-0,19%
7.32
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
-0,18%
5.56
ΕΥΡΩΒ
+0,81%
1.986
ΕΧΑΕ
+0,34%
4.49
ΙΑΤΡ
+4,33%
1.565
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+0,93%
1.63
ΙΝΚΑΤ
+0,41%
4.87
ΙΝΛΙΦ
-0,62%
4.84
ΙΝΛΟΤ
+1,24%
1.144
ΙΝΤΕΚ
+1,18%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+2,01%
3.04
ΚΑΡΕΛ
-0,62%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.43
ΚΕΠΕΝ
+1,25%
1.62
ΚΛΜ
+0,31%
1.605
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.25
ΚΡΙ
0,00%
13.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.09
ΛΑΒΙ
0,00%
0.8
ΛΑΜΔΑ
+0,83%
7.31
ΛΑΜΨΑ
+1,09%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.865
ΛΕΒΚ
-27,34%
0.202
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
-2,41%
2.43
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-1,55%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,83%
2.42
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-1,20%
3.3
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,85%
21.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.96
ΜΟΤΟ
-0,38%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
-0,16%
24.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,72%
33.46
ΝΑΚΑΣ
+2,07%
2.96
ΝΑΥΠ
-2,68%
0.87
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.295
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
+0,99%
20.5
ΟΛΠ
+0,75%
26.95
ΟΛΥΜΠ
-1,23%
2.41
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,49%
0.825
ΟΤΕ
+0,07%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-0,54%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+1,29%
3.842
ΠΕΡΦ
+0,15%
6.64
ΠΕΤΡΟ
+0,50%
8
ΠΛΑΘ
-1,29%
3.82
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,58%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
-1,13%
1.75
ΣΑΡ
+1,30%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,56%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.36
ΣΠΙ
+1,66%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.5
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.465
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,83%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-8,02%
0.172
ΦΡΛΚ
+0,50%
4.02
ΧΑΙΔΕ
-7,03%
0.595

Βρετανία: Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1956 η εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων

Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού, υποχωρώντας κατά 6,7% σε 859.575 μονάδες το 2021, στο χειρότερο επίπεδο από το 1956, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα.

«Η έλλειψη ημιαγωγών, που είναι καθοριστικής σημασίας στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, ήταν το βασικό αίτιο της πτώσης, με τα εργοστάσια να αναγκάζονται να μειώσουν ή ακόμη και να αναστείλουν την παραγωγή εν αναμονή ανταλλακτικών, των οποίων η προμήθεια έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας», αναφέρει η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), η εμπορική ένωση για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, στην έκθεσή της.

Οι κατασκευαστές πάσχισαν επίσης να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις σε προσωπικό (οι οποίες προέκυψαν λόγω καραντίνας) και τη μειωμένη ζήτηση, με τις εκθέσεις αυτοκινήτων κλειστές επί μήνες εξαιτίας του λοκντάουν, παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, συμπληρώνει η SMMT.

Ένας άλλος λόγος που οδήγησε στη μείωση της παραγωγής και δεν σχετίζεται με την πανδημία, αναφέρει η έκθεση, ήταν «το κλείσιμο τον Ιούλιο ενός εκ των μεγαλύτερων εργοστασίων στη Βρετανία, που σχετίζεται περίπου με το 1/4 της ετήσιας μείωσης».

«Το 2021 ήταν ακόμη μία απίστευτα δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, μία από τις χειρότερες από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που καταμαρτυρεί την έκθεση του κλάδου σε διαρθρωτικές και, ειδικά, σχετιζόμενες με την πανδημία, επιπτώσεις», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της SMMT, o Μάικ Χοζ.

Παρά την «φτωχή» επίδοση, υπογραμμίζεται στην αναφορά, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, περίπου 250.000. Αυτά τα οχήματα, μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, αντιπροσώπευαν σχεδόν ένα στα τέσσερα που κατασκευάστηκαν συνολικά πέρυσι.

Σε μία δεύτερη έκθεση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, η SMMT αναφέρει ότι η παραγωγή κινητήρων στη Βρετανία υποχώρησε κατά 10,8% το 2021 σε περίπου 1,6 εκατομμύριο μονάδες, με τον αντίκτυπο της έλλειψης ημιαγωγών στην παραγωγή αυτοκινήτων και βαν να μειώνει επίσης τη ζήτηση για κινητήρες.

Ωστόσο, ο Χοζ δήλωσε πως «υπάρχει η ελπίδα ότι ο κλάδος μπορεί να ανακάμψει το 2022, καθώς ο αριθμός των παραγόμενων οχημάτων βρίσκεται ξανά σε ανοδική τροχιά».

Επεσήμανε παράλληλα ότι «απαιτείται η ανάληψη δράσης για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ μακροπρόθεσμα πρέπει να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε το εργατικό δυναμικό μας για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων κινητήρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!