Γ.Δ.
1428.39 +0,63%
ACAG
+0,17%
5.85
CENER
+0,51%
9.94
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
9.59
NOVAL
-0,57%
2.6
OPTIMA
0,00%
12.98
TITC
+1,38%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
+0,65%
0.468
ΑΔΜΗΕ
+0,44%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,18%
2.83
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.592
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.7
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+13,97%
5.22
ΑΤΤΙΚΑ
+1,72%
2.37
ΒΙΟ
+1,45%
5.6
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.895
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.785
ΒΙΟΤ
+1,55%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
+3,82%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,35%
17.28
ΔΑΑ
-0,39%
7.59
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+3,11%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+0,31%
3.22
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,36%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.515
ΕΕΕ
-0,60%
33
ΕΚΤΕΡ
-0,31%
1.9
ΕΛΒΕ
-1,75%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,50%
2
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,31%
1.95
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.005
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+2,18%
1.688
ΕΛΧΑ
+0,55%
1.844
ΕΠΙΛΚ
+0,84%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.275
ΕΤΕ
-0,49%
7.298
ΕΥΑΠΣ
+2,22%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+1,26%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+1,12%
1.992
ΕΧΑΕ
+0,22%
4.485
ΙΑΤΡ
+4,00%
1.56
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+0,31%
1.62
ΙΝΚΑΤ
+2,47%
4.97
ΙΝΛΙΦ
+0,62%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+3,19%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+1,18%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,51%
3.025
ΚΑΡΕΛ
-0,62%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.43
ΚΕΠΕΝ
-8,13%
1.47
ΚΛΜ
+1,25%
1.62
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.449
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.25
ΚΡΙ
-2,99%
13
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.09
ΛΑΒΙ
+1,25%
0.81
ΛΑΜΔΑ
+3,31%
7.49
ΛΑΜΨΑ
+2,19%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+1,73%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,80%
2.51
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-2,33%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-0,83%
2.38
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+0,60%
3.36
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,56%
21.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.96
ΜΟΤΟ
-2,08%
2.585
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.59
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,87%
33.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-4,03%
0.858
ΞΥΛΚ
-1,36%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
+0,49%
20.4
ΟΛΠ
+0,93%
27
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
2.42
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,37%
0.824
ΟΤΕ
+1,65%
15.4
ΟΤΟΕΛ
-0,71%
11.12
ΠΑΙΡ
+1,63%
1
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
+0,71%
3.82
ΠΕΡΦ
+6,94%
7.09
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+3,07%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.76
ΣΑΡ
+1,30%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.36
ΣΠΙ
+1,66%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.52
ΤΖΚΑ
-2,40%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-8,02%
0.172
ΦΡΛΚ
+0,63%
4.025
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Βρετανία: Στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1956 η εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων

Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού, υποχωρώντας κατά 6,7% σε 859.575 μονάδες το 2021, στο χειρότερο επίπεδο από το 1956, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα.

«Η έλλειψη ημιαγωγών, που είναι καθοριστικής σημασίας στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, ήταν το βασικό αίτιο της πτώσης, με τα εργοστάσια να αναγκάζονται να μειώσουν ή ακόμη και να αναστείλουν την παραγωγή εν αναμονή ανταλλακτικών, των οποίων η προμήθεια έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της πανδημίας», αναφέρει η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), η εμπορική ένωση για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, στην έκθεσή της.

Οι κατασκευαστές πάσχισαν επίσης να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις σε προσωπικό (οι οποίες προέκυψαν λόγω καραντίνας) και τη μειωμένη ζήτηση, με τις εκθέσεις αυτοκινήτων κλειστές επί μήνες εξαιτίας του λοκντάουν, παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών, συμπληρώνει η SMMT.

Ένας άλλος λόγος που οδήγησε στη μείωση της παραγωγής και δεν σχετίζεται με την πανδημία, αναφέρει η έκθεση, ήταν «το κλείσιμο τον Ιούλιο ενός εκ των μεγαλύτερων εργοστασίων στη Βρετανία, που σχετίζεται περίπου με το 1/4 της ετήσιας μείωσης».

«Το 2021 ήταν ακόμη μία απίστευτα δύσκολη χρονιά για την αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, μία από τις χειρότερες από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που καταμαρτυρεί την έκθεση του κλάδου σε διαρθρωτικές και, ειδικά, σχετιζόμενες με την πανδημία, επιπτώσεις», δήλωσε ο γενικός διευθυντής της SMMT, o Μάικ Χοζ.

Παρά την «φτωχή» επίδοση, υπογραμμίζεται στην αναφορά, η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία παρήγαγε αριθμό ρεκόρ ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, περίπου 250.000. Αυτά τα οχήματα, μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, αντιπροσώπευαν σχεδόν ένα στα τέσσερα που κατασκευάστηκαν συνολικά πέρυσι.

Σε μία δεύτερη έκθεση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, η SMMT αναφέρει ότι η παραγωγή κινητήρων στη Βρετανία υποχώρησε κατά 10,8% το 2021 σε περίπου 1,6 εκατομμύριο μονάδες, με τον αντίκτυπο της έλλειψης ημιαγωγών στην παραγωγή αυτοκινήτων και βαν να μειώνει επίσης τη ζήτηση για κινητήρες.

Ωστόσο, ο Χοζ δήλωσε πως «υπάρχει η ελπίδα ότι ο κλάδος μπορεί να ανακάμψει το 2022, καθώς ο αριθμός των παραγόμενων οχημάτων βρίσκεται ξανά σε ανοδική τροχιά».

Επεσήμανε παράλληλα ότι «απαιτείται η ανάληψη δράσης για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ μακροπρόθεσμα πρέπει να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε το εργατικό δυναμικό μας για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων κινητήρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!