Γ.Δ.
1470.2 -0,40%
ACAG
-0,81%
6.15
CENER
+0,12%
8.27
CNLCAP
+0,62%
8.1
DIMAND
-0,21%
9.48
OPTIMA
-1,04%
11.38
TITC
-3,68%
30.1
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,25%
1.578
ΑΒΕ
0,00%
0.487
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.895
ΑΛΜΥ
-1,27%
2.715
ΑΛΦΑ
-0,28%
1.6075
ΑΝΔΡΟ
-0,59%
6.72
ΑΡΑΙΓ
-0,08%
13.29
ΑΣΚΟ
+2,26%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.16
ΑΤΕΚ
+2,43%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.28
ΑΤΤ
-2,22%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,83%
5.94
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-5,92%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,29%
16.24
ΔΑΑ
-0,02%
8.348
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,13%
11.41
ΔΟΜΙΚ
+2,28%
4.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.334
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
+0,95%
31.8
ΕΚΤΕΡ
+0,70%
4.31
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+1,23%
2.46
ΕΛΛ
-0,70%
14.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,91%
2.735
ΕΛΠΕ
-0,23%
8.59
ΕΛΣΤΡ
+1,74%
2.34
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.854
ΕΛΧΑ
-0,60%
1.986
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.08
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.32
ΕΤΕ
+0,57%
8.116
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.87
ΕΥΡΩΒ
-2,07%
2.033
ΕΧΑΕ
-0,38%
5.3
ΙΑΤΡ
+1,50%
1.695
ΙΚΤΙΝ
-0,73%
0.4065
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
5.34
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.95
ΙΝΛΟΤ
-1,05%
1.128
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,47%
4.28
ΙΝΤΕΤ
-0,40%
1.255
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,64%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,31%
1.63
ΚΟΡΔΕ
+0,38%
0.532
ΚΟΥΑΛ
+0,63%
1.268
ΚΟΥΕΣ
-1,49%
5.94
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,44%
10.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,36%
1.39
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.891
ΛΑΜΔΑ
-1,41%
6.97
ΛΑΜΨΑ
-0,59%
33.6
ΛΑΝΑΚ
-3,77%
1.02
ΛΕΒΚ
+6,45%
0.33
ΛΕΒΠ
0,00%
0.394
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,68%
1.47
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-3,73%
0.982
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+0,67%
2.99
ΜΕΡΚΟ
+2,94%
49
ΜΙΓ
+1,12%
4.06
ΜΙΝ
0,00%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,73%
27.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.15
ΜΟΤΟ
-1,48%
3
ΜΟΥΖΚ
-2,78%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+0,74%
27.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,89%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
-8,51%
0.43
ΜΥΤΙΛ
-1,25%
38
ΝΑΚΑΣ
-1,41%
2.8
ΝΑΥΠ
-1,49%
0.926
ΞΥΛΚ
+2,21%
0.278
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-26,97%
0.26
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-4,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,20%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-1,79%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,45%
15.49
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,97%
0.935
ΟΤΕ
+0,92%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
12.7
ΠΑΙΡ
-0,84%
1.185
ΠΑΠ
-1,17%
2.54
ΠΕΙΡ
-0,03%
3.869
ΠΕΤΡΟ
+0,43%
9.44
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.02
ΠΛΑΚΡ
-0,62%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,18%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,14%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
+0,71%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,52%
0.382
ΣΙΔΜΑ
+1,04%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-2,45%
7.96
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-2,91%
17.99
ΤΖΚΑ
+0,95%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,05%
1.738
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.274
ΦΡΛΚ
-1,90%
4.12
ΧΑΙΔΕ
+5,34%
0.69

Αυξήθηκαν 70,7% οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων

Στη διάρκεια της χρονιάς 2021 πωλήθηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη τόσα καινούρια υβριδικά οχήματα όσα και ντιζελοκίνητα, ενώ τα 100% ηλεκτρικά συνέχισαν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αλλά λιγότερο εντυπωσιακά απ’ ό,τι το 2020, ανακοίνωσαν σήμερα οι κατασκευαστές.

Στο σύνολο του έτους 2021, οι πωλήσεις μη εξωτερικά φορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων (ντίζελ ή βενζίνης) συνέχισαν να αυξάνονται (+60,5% σε ένα χρόνο), καθώς πώλησαν 1,9 εκατομμύριο οχήματα, δηλαδή είχαν μερίδιο 19,6% της αγοράς, όσα και τα απλά ντιζελοκίνητα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αυτά τα τελευταία, τα οποία έχουν πληγεί από το σκάνδαλο ντιζελγκέιτ και από ισχυρές επιβαρύνσεις, είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά ένα τρίτο στη διάρκεια του έτους (31,5%) σε όλη την ήπειρο, ακόμη και κατά το ήμισυ κατά το τελευταίο τρίμηνο.

Οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών, δηλαδή των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με θερμικό κινητήρα και ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, αυξήθηκαν επίσης κατά 70,7%, με πωλήσεις 867.092 οχημάτων και μερίδιο 8,9% της αγοράς.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πλευρά τους, συνέχισαν να αυξάνονται κατά 63,1% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πωλήσεις 878.432 οχημάτων και μερίδιο 9,1% της αγοράς (έναντι 1,9% το 2019 και 5,4% το 2020), χάρη και στην προώθησή τους μέσω δημόσιων επιδοτήσεων για την αγορά τους και την όλο και ευρύτερη προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές.

Ο στόχος της ΕΕ για το 2025

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει στόχο να απαγορεύσει μέχρι το 2035 τις πωλήσεις οχημάτων με θερμικό κινητήρα, στη Γαλλία και τη Γερμανία, τις δύο κύριες αγορές, συνέχισαν να αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στη Σουηδία, την Ιρλανδία ή την Ιταλία οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων διπλασιάσθηκαν μέσα σ’ ένα χρόνο.

Κοντά στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κατά 76% σε διάστημα ενός έτους. Στη Νορβηγία, 19 από τα 20 καινούρια μοντέλα οχημάτων, που έκαναν τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Ιανουάριο, ήταν ηλεκτρικά, με πρωτοφανές μερίδιο 83,7% της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!