Γ.Δ.
1443.13 -0,24%
ACAG
-1,01%
5.88
CENER
-1,44%
9.56
CNLCAP
-0,71%
6.95
DIMAND
+1,05%
9.65
NOVAL
0,00%
2.68
OPTIMA
-0,15%
13.2
TITC
-0,16%
31.85
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
-1,44%
1.368
ΑΒΕ
0,00%
0.443
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.205
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
0,00%
2.9
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.559
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.54
ΑΡΑΙΓ
-0,69%
11.44
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-1,71%
6.88
ΑΤΕΚ
-6,81%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.68
ΑΤΤ
-4,66%
9.82
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,04%
5.71
ΒΙΟΚΑ
-1,48%
2
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.71
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+1,61%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.42
ΔΑΑ
-0,05%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,52%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+0,77%
3.285
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,95%
0.318
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.63
ΕΕΕ
+0,60%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,81%
1.982
ΕΛΒΕ
0,00%
5.75
ΕΛΙΝ
0,00%
2.09
ΕΛΛ
+0,73%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,74%
2.01
ΕΛΠΕ
-0,42%
7.17
ΕΛΣΤΡ
-2,28%
2.14
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.67
ΕΛΧΑ
-1,08%
1.84
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
-0,83%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,54%
1.28
ΕΤΕ
-1,30%
7.59
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-1,31%
2.03
ΕΧΑΕ
-1,38%
4.66
ΙΑΤΡ
+1,59%
1.595
ΙΚΤΙΝ
-1,43%
0.3785
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.63
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.9
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.76
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+0,81%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,27%
3.115
ΚΑΡΕΛ
-1,76%
334
ΚΕΚΡ
-0,70%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,30%
0.467
ΚΟΥΑΛ
-2,22%
1.144
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,41%
12.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-1,30%
1.135
ΛΑΒΙ
+0,24%
0.832
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
-0,53%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
+8,33%
0.286
ΛΕΒΠ
+3,91%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,39%
1.42
ΛΟΥΛΗ
-0,39%
2.55
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,40%
2.51
ΜΕΡΚΟ
-7,41%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.51
ΜΙΝ
+6,19%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,45%
22.28
ΜΟΝΤΑ
-4,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+1,68%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+2,14%
24.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.57
ΜΠΡΙΚ
+1,02%
1.98
ΜΠΤΚ
+4,62%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,58%
34.12
ΝΑΚΑΣ
-4,86%
2.74
ΝΑΥΠ
+1,10%
0.92
ΞΥΛΚ
-1,94%
0.304
ΞΥΛΠ
0,00%
0.39
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-1,28%
27
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.47
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.845
ΟΤΕ
-1,06%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-1,75%
11.22
ΠΑΙΡ
0,00%
1.02
ΠΑΠ
-0,85%
2.33
ΠΕΙΡ
-0,28%
3.981
ΠΕΡΦ
+2,73%
6.78
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,64%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.216
ΠΡΕΜΙΑ
+1,01%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.895
ΣΑΡ
+2,02%
11.1
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,60%
1.685
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.6
ΣΠΙ
+1,22%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.25
ΤΖΚΑ
+4,59%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,95%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+5,83%
0.218
ΦΡΛΚ
-1,27%
3.89
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αυξήθηκαν 70,7% οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων

Στη διάρκεια της χρονιάς 2021 πωλήθηκαν για πρώτη φορά στην Ευρώπη τόσα καινούρια υβριδικά οχήματα όσα και ντιζελοκίνητα, ενώ τα 100% ηλεκτρικά συνέχισαν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αλλά λιγότερο εντυπωσιακά απ’ ό,τι το 2020, ανακοίνωσαν σήμερα οι κατασκευαστές.

Στο σύνολο του έτους 2021, οι πωλήσεις μη εξωτερικά φορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων (ντίζελ ή βενζίνης) συνέχισαν να αυξάνονται (+60,5% σε ένα χρόνο), καθώς πώλησαν 1,9 εκατομμύριο οχήματα, δηλαδή είχαν μερίδιο 19,6% της αγοράς, όσα και τα απλά ντιζελοκίνητα, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αυτά τα τελευταία, τα οποία έχουν πληγεί από το σκάνδαλο ντιζελγκέιτ και από ισχυρές επιβαρύνσεις, είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά ένα τρίτο στη διάρκεια του έτους (31,5%) σε όλη την ήπειρο, ακόμη και κατά το ήμισυ κατά το τελευταίο τρίμηνο.

Οι πωλήσεις επαναφορτιζόμενων υβριδικών, δηλαδή των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με θερμικό κινητήρα και ένα μικρό ηλεκτρικό κινητήρα, αυξήθηκαν επίσης κατά 70,7%, με πωλήσεις 867.092 οχημάτων και μερίδιο 8,9% της αγοράς.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πλευρά τους, συνέχισαν να αυξάνονται κατά 63,1% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με πωλήσεις 878.432 οχημάτων και μερίδιο 9,1% της αγοράς (έναντι 1,9% το 2019 και 5,4% το 2020), χάρη και στην προώθησή τους μέσω δημόσιων επιδοτήσεων για την αγορά τους και την όλο και ευρύτερη προσφορά ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές.

Ο στόχος της ΕΕ για το 2025

Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει στόχο να απαγορεύσει μέχρι το 2035 τις πωλήσεις οχημάτων με θερμικό κινητήρα, στη Γαλλία και τη Γερμανία, τις δύο κύριες αγορές, συνέχισαν να αυξάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στη Σουηδία, την Ιρλανδία ή την Ιταλία οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων διπλασιάσθηκαν μέσα σ’ ένα χρόνο.

Κοντά στην ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο είδε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κατά 76% σε διάστημα ενός έτους. Στη Νορβηγία, 19 από τα 20 καινούρια μοντέλα οχημάτων, που έκαναν τις μεγαλύτερες πωλήσεις τον Ιανουάριο, ήταν ηλεκτρικά, με πρωτοφανές μερίδιο 83,7% της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!