Γ.Δ.
1455.48 +0,03%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
+3,70%
7.85
CNLCAP
-3,64%
7.95
DIMAND
+0,10%
9.55
OPTIMA
-0,37%
10.64
TITC
+2,60%
29.55
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.492
ΑΒΕ
+2,34%
0.482
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
+2,86%
2.88
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.62
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.9
ΑΡΑΙΓ
+1,81%
12.36
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,49%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+7,08%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,29%
5.8
ΒΙΟΚΑ
-3,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
-5,26%
0.18
ΒΟΣΥΣ
+3,25%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,70%
16.78
ΔΑΑ
-0,36%
8.32
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-1,22%
11.34
ΔΟΜΙΚ
-0,64%
4.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,13%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+1,19%
1.695
ΕΕΕ
+0,47%
30.08
ΕΚΤΕΡ
-2,20%
4.45
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+2,88%
2.5
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,34%
2.585
ΕΛΠΕ
-1,67%
8.235
ΕΛΣΤΡ
+0,41%
2.45
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,14%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-9,68%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+8,66%
1.38
ΕΤΕ
-0,39%
7.67
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,50%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.17
ΙΑΤΡ
+2,79%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-1,14%
0.435
ΙΛΥΔΑ
-2,91%
1.67
ΙΝΚΑΤ
+5,74%
5.34
ΙΝΛΙΦ
+1,20%
5.04
ΙΝΛΟΤ
+1,94%
1.156
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.31
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,35%
4.38
ΙΝΤΕΤ
-3,03%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+5,08%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
344
ΚΕΚΡ
-1,58%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+5,66%
1.68
ΚΟΡΔΕ
+1,45%
0.56
ΚΟΥΑΛ
-2,54%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,17%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,74%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+3,25%
1.43
ΛΑΒΙ
-0,70%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,72%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,65%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
-10,77%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,41%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+0,25%
4.07
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
+0,79%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,18%
27.2
ΜΟΝΤΑ
+5,21%
3.23
ΜΟΤΟ
+1,16%
3.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,81%
29.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,03%
1.97
ΜΠΤΚ
-2,08%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.06
ΝΑΚΑΣ
-4,79%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,48%
1.03
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-1,18%
0.336
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
+0,81%
24.95
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.85
ΟΠΑΠ
-3,47%
15.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
+0,49%
14.41
ΟΤΟΕΛ
+0,47%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
+1,53%
2.65
ΠΕΙΡ
-1,91%
3.904
ΠΕΤΡΟ
-1,86%
8.46
ΠΛΑΘ
-2,20%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,95%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,04%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,26%
1.61
ΣΑΡ
+1,36%
11.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,53%
7.72
ΣΠΙ
+1,13%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,77%
18.37
ΤΖΚΑ
-3,33%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-3,50%
0.358
ΦΛΕΞΟ
-4,17%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
+0,86%
4.105
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση χτύπησε τον γερμανικό κλάδο χημικών

Ο τομέας των χημικών προϊόντων της Γερμανίας, ο μεγαλύτερος της Ευρώπης, αρχίζει να αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα από τις καθυστερήσεις στις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αποτελώντας την τελευταία βιομηχανία που προειδοποιεί για διαταραχές στον εφοδιασμό που έχουν αναγκάσει ορισμένες εταιρείες να περιορίσουν την παραγωγή.

Όπως σημειώνει το Reuters, οι κρίσιμες ασιατικές εισαγωγές προς την Ευρώπη, από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, αργούν περισσότερο να φθάσουν, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων έχουν εκτρέψει τα πλοία γύρω από την Αφρική και μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, μετά τις επιθέσεις των Χούθις της Υεμένης.

Η Tesla το μεγαλύτερο θύμα στις διαταραχές του εφοδιασμού

Ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει στις διαταραχές του εφοδιασμού μετά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο αντίκτυπος της μειωμένης κυκλοφορίας μέσω της εμπορικής αρτηρίας έχει αρχίσει να φαίνεται, με το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο να είναι το πιο σημαντικό θύμα μέχρι στιγμής.

Ο χημικός τομέας της Γερμανίας, η τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μετά τα αυτοκίνητα και τη μηχανολογία, με ετήσιες πωλήσεις περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ (282 δισεκατομμυρίων δολαρίων), βασίζεται στην Ασία για περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών του από χώρες εκτός Ευρώπης.

«Το τμήμα προμηθειών μου εργάζεται σήμερα τρεις φορές πιο σκληρά για να πάρει κάτι», δήλωσε η Martina Nighswonger, διευθύνουσα σύμβουλος και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμειγνύει και εμφιαλώνει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες.

Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιες πωλήσεις σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, έχει μειώσει την παραγωγή δισκίων πλυντηρίου πιάτων και τουαλέτας, επειδή δεν μπορεί να βρει αρκετό κιτρικό τρισόξινο νάτριο καθώς και θειικό και κιτρικό οξύ.

Ως εκ τούτου, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημα των τριών βαρδιών της, δήλωσε ο Nighswonger, προσθέτοντας ότι οι επιπτώσεις από τη συμπίεση των μεταφορών θα μπορούσαν να παραμείνουν πρόβλημα για το πρώτο εξάμηνο του 2024 τουλάχιστον.

Αυτό προκαλεί ειλικρινείς συζητήσεις με τους πελάτες, πρόσθεσε ο Nighswonger.

«Αν παίρνουμε τρία φορτία φορτηγών αντί για έξι, κάθε πελάτης παίρνει μόνο ένα μέρος της ποσότητας της παραγγελίας του, αλλά τουλάχιστον όλοι παίρνουν κάτι», είπε.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών προϊόντων Evonik δήλωσε επίσης ότι πλήττεται από «αλλαγές δρομολόγησης και καθυστερήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα», προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες.

Η εταιρεία δήλωσε ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο με το να παραγγέλνει νωρίτερα και να στραφεί στην αεροπορική μεταφορά, η οποία θεωρείται προσωρινή λύση επειδή ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.

Η εξάρτηση των γερμανικών εταιρειών από τις ασιατικές αγορές

Ο γερμανικός βιομηχανικός οργανισμός VCI επισημαίνει εδώ και καιρό την εξάρτηση από τις ασιατικές εισαγωγές, λέγοντας ότι ενώ οι διακοπές παραγωγής θα πρέπει να περιορίζονται σε μεμονωμένες περιπτώσεις, οι καθυστερήσεις των εισαγωγών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αποτελούν πρόσθετο βάρος για μια ήδη αποδυναμωμένη βιομηχανία.

«Οι επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα αισθητές στις μεσαίου μεγέθους εταιρείες λεπτών και ειδικών χημικών προϊόντων», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του VCI Henrik Meincke, προσθέτοντας ότι οι εταιρείες αυτές συχνά προμηθεύονται ένα σημαντικό ποσοστό των πρώτων υλών τους από την Ασία.

Η κρίση στις μεταφορές στην Ερυθρά Θάλασσα έρχεται καθώς η οικονομία της Γερμανίας βρίσκεται ήδη υπό πίεση λόγω της ύφεσης, καθώς και του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας. Σύμφωνα με την S&P Global, ο τομέας των χημικών προϊόντων της Ευρώπης, μαζί με τα αυτοκίνητα και το λιανικό εμπόριο, θεωρείται ο πιο ευάλωτος.

Το υψηλότερο το κόστος καυσίμων θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές

Εκτός από την καθυστέρηση των εισαγωγών, οι όμιλοι χημικών επισημαίνουν το υψηλότερο κόστος καυσίμων, καθώς τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν κρίσιμες πρώτες ύλες χρειάζονται περίπου 14 ημέρες περισσότερο για να φτάσουν, προσθέτοντας ότι το κόστος αυτό μπορεί να μετακυλιστεί μόνο εν μέρει στους πελάτες. Άλλοι επηρεάζονται λιγότερο.

Η Covestro, η οποία παράγει χημικά προϊόντα αφρού που χρησιμοποιούνται σε στρώματα, καθίσματα αυτοκινήτων και μονώσεις κτιρίων, αναμένει να επιβαρυνθεί με υψηλότερες τιμές ναύλων, αλλά πρόσθεσε ότι αυτές είναι ασήμαντες στο πλαίσιο των συνολικών δαπανών της.

Δήλωσε ότι μια εσωτερική ομάδα εργασίας ασχολείται με το θέμα, επισημαίνοντας ακόμη το ισχυρό περιφερειακό της αποτύπωμα.

Η εταιρεία παραγωγής αρωμάτων Symrise δήλωσε ότι δεν αναμένει καθυστερήσεις στις παραδόσεις της, επειδή έχει αρκετά αποθέματα ασφαλείας, και κάλεσε τους πελάτες να τηρήσουν τα συνήθη πρότυπα παραγγελιών τους για να αποτρέψουν τυχόν αδικαιολόγητη συσσώρευση.

Η Wacker Chemie, η οποία προμηθεύει πολυσιλικόνη για τα μισά περίπου τσιπ παγκοσμίως, επισήμανε επίσης τις υψηλότερες τιμές, αλλά πρόσθεσε ότι οι δραστηριότητές της δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά μέχρι στιγμής.

Ο Meincke της VCI βλέπει αρκετά χαμηλές πιθανότητες εκτεταμένων διακοπών παραγωγής, ακόμη και αν η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα παραμείνει τεταμένη, προσθέτοντας ότι με την αδύναμη ζήτηση, τη γραφειοκρατία και το υψηλό κόστος ενέργειας και πρώτων υλών ο κλάδος έχει ήδη αρκετά να ανησυχεί.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!