Γ.Δ.
1562.04 +0,85%
ACAG
-0,17%
5.98
AEM
+1,84%
4.45
AKTR
-0,59%
5.02
BOCHGR
+0,40%
5.02
CENER
+0,97%
9.35
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,12%
8.39
EVR
-0,67%
1.49
NOVAL
+1,38%
2.565
OPTIMA
+0,45%
13.26
TITC
-1,27%
42.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+4,59%
2.05
ΑΒΕ
-1,31%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.795
ΑΚΡΙΤ
-1,30%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,10%
4.145
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.79
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.4
ΑΣΚΟ
+0,64%
3.16
ΑΣΤΑΚ
+2,74%
7.5
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,10%
0.732
ΑΤΤΙΚΑ
-0,40%
2.5
ΒΙΟ
+0,18%
5.71
ΒΙΟΚΑ
+2,02%
1.765
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,40%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,64%
18.82
ΔΑΑ
+0,60%
8.37
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
-0,59%
13.51
ΔΟΜΙΚ
-1,62%
2.735
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,15%
0.36
ΕΒΡΟΦ
-0,96%
2.06
ΕΕΕ
+0,11%
35.68
ΕΚΤΕΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,78%
2.29
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
+1,83%
2.23
ΕΛΤΟΝ
+0,45%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,10%
2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.13
ΕΤΕ
+1,47%
8.3
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+1,00%
6.08
ΕΥΡΩΒ
+1,39%
2.4
ΕΧΑΕ
+3,34%
4.95
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.363
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.815
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+1,11%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.91
ΙΝΤΕΤ
-1,76%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+1,48%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+1,86%
328
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.83
ΚΟΡΔΕ
-2,69%
0.434
ΚΟΥΑΛ
+0,46%
1.306
ΚΟΥΕΣ
+0,62%
6.54
ΚΡΙ
+2,13%
16.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,07%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.821
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.87
ΛΑΜΨΑ
-0,54%
36.8
ΛΑΝΑΚ
-0,51%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
+0,57%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+1,57%
3.23
ΜΑΘΙΟ
+4,06%
0.666
ΜΕΒΑ
+0,52%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+1,32%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
+2,46%
2.92
ΜΙΝ
-3,14%
0.494
ΜΟΗ
+1,77%
21.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
+0,89%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+2,19%
27.08
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+1,29%
2.35
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
+1,20%
35.3
ΝΑΚΑΣ
+0,64%
3.16
ΝΑΥΠ
+10,00%
0.77
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+2,17%
32.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,95%
16.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+1,41%
14.42
ΟΤΟΕΛ
+1,50%
10.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+2,05%
2.49
ΠΕΙΡ
+2,26%
4.485
ΠΕΡΦ
0,00%
5.25
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-5,63%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+1,87%
1.308
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.1
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,88%
1.685
ΣΑΡ
+2,63%
11.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.35
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.66
ΣΠΙ
+1,39%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+3,51%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,59%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,30%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-0,98%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.295
ΧΑΙΔΕ
-5,43%
0.61

Πράσινα ταξί: Μόλις 100 σε όλη τη χώρα, αγκάθια το κόστος και η αυτονομία

Τη μετάθεση της ημερομηνίας για την έναρξη της υποχρεωτικής ταξινόμησης ηλεκτροκίνητων ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026 ζητούν οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, οι οποίοι αναγνωρίζουν ότι τα εν λόγω οχήματα συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας, αλλά επισημαίνουν ότι η τεχνολογία τους δεν ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες απαιτήσεις της επαγγελματικής χρήσης. Με κύρια επιχειρήματα το υψηλό κόστος απόκτησης, τη μειωμένη αυτονομία και την ακαταλληλότητα για μακρινές διαδρομές και πολυήμερες βάρδιες, οι επαγγελματίες του κλάδου τονίζουν ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς την παροχή επαρκών υποδομών και κινήτρων, αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα.

Όπως αναδείχθηκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (Σ.Α.Τ.Α.), οι επαγγελματίες οδηγοί παραμένουν προβληματισμένοι και υιοθετούν στάση επιφυλακτικότητας απέναντι στη δράση «Πράσινα Ταξί» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Εν τω μεταξύ, την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025 υπεγράφη η δεύτερη τροποποίηση της ισχύουσας Κοινής Υπουργικής Απόφασης [ΦΕΚ 243490/30.12.2024 (Β’ 7215)], με την οποία παρατείνεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα επιδότησης έως και τις 31 Μαρτίου 2025.

Στην Ελλάδα κυκλοφορούν συνολικά περίπου 100 ηλεκτρικά ταξί, εκ των οποίων τα 70-75 βρίσκονται στην Αθήνα. Παρά την έναρξη του προγράμματος «Πράσινα Ταξί» στις 9 Ιανουαρίου 2023, τα αποτελέσματα παραμένουν περιορισμένα. Μέχρι σήμερα, και με την ολοκλήρωση της 6ης πληρωμής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει συνολικές επιδοτήσεις ύψους 1.194.078,28 ευρώ για μόλις 57 ηλεκτρικά ταξί. Αυτός ο αριθμός είναι δυσανάλογος σε σχέση με τον στόλο ταξί της Αττικής, που ξεπερνά τα 13.000 οχήματα, σύμφωνα με τον ΣΑΤΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου ταξί στην Αττική κυμαίνεται μεταξύ 7 και 9 ετών.

«Το ταξί είναι δημόσιας χρήσης υπηρεσία, που εξυπηρετεί καθημερινά εκατομμύρια πολίτες, και δεν μπορεί να αφεθεί στο περιθώριο. Ζητάμε τη στήριξη της Πολιτείας για να συνεχίσουμε να παρέχουμε το έργο μας σε ασφαλείς και βιώσιμες συνθήκες», δήλωσε ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ρεαλιστική και άμεσα εφαρμόσιμη πολιτική.

Οι προκλήσεις για τον κλάδο

Ο κλάδος των ταξί στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές προκλήσεις, εν όψει της επικείμενης υποχρεωτικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, η οποία τίθεται σε εφαρμογή από το 2026. Μεταξύ άλλων, ο ΣΑΤΑ επισημαίνει ότι η απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων συνεπάγεται δυσβάσταχτο κόστος, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 25.000 και 50.000 ευρώ, καθιστώντας τη μετάβαση μη βιώσιμη για την πλειονότητα των οδηγών.

Οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί επισημαίνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν ανταποκρίνονται επαρκώς στις ανάγκες του κλάδου, καθώς δεν είναι κατάλληλα για μεγάλες αποστάσεις ή συνεχόμενη χρήση κατά τη διάρκεια πολυάριθμων βαρδιών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις τους, το ποσοστό των ηλεκτρικών ταξί στον στόλο δεν αναμένεται να υπερβεί το 10%. Παράλληλα, εκφράζουν έντονες ανησυχίες για τη δυνατότητα μαζικής συμμόρφωσης με τις νέες απαιτήσεις, ενώ υπογραμμίζουν ότι η χρήση φυσικού αερίου -στην οποία επένδυσαν πολλοί επαγγελματίες τα προηγούμενα χρόνια- αποκλείεται πλέον από το νομοθετικό πλαίσιο. Αυτό συνεπάγεται πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση και δημιουργεί συνθήκες αβεβαιότητας για τον κλάδο.

Αναφερόμενοι στο πρόγραμμα «Πράσινο Ταξί», οι εκπρόσωποι του κλάδου εκφράζουν την εκτίμηση ότι η προβλεπόμενη επιδότηση, η οποία αφορά μόλις 2.000 οχήματα, κρίνεται ανεπαρκής σε σχέση με τον συνολικό στόλο των περίπου 26.800 ταξί σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, καταγγέλλουν ότι η χώρα κινδυνεύει να λειτουργήσει σαν «πειραματόζωο» για την εφαρμογή μιας πολιτικής που έχει ήδη αποτύχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η οποία φαίνεται να αναθεωρεί τη στρατηγική της σχετικά με τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινητιστικού στόλου.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Βαθύ σκοτάδι στα οικονομικά κρατικών φορέων και ασφαλιστικών ταμείων

Polisan Hellas: Οι περιπέτειες μετά τον Daniel και το πωλητήριο

Ρεύμα: Γιατί είναι καλό νέο η αύξηση της υδροηλεκτρικής παραγωγής

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!