THEPOWERGAME
Ζημιές 228 εκατ. ευρώ εμφάνισε η Aegean το 2020 ανακοινώνοντας τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του έτους 2020.
Πιο συγκεκριμένα, η εξέλιξη της πανδημίας και τα έντονα περιοριστικά μέτρα του δεύτερου lockdown στην Ελλάδα και την Ευρώπη, περιόρισαν σημαντικά τη δραστηριότητα αλλά και τον συντελεστή πληρότητας κατά το 4ο τρίμηνο του έτους.
Οι πτήσεις μειώθηκαν κατά 61%, η επιβατική κίνηση υποχώρησε κατά 77% και ο κύκλος εργασιών κατά 74% για το τέταρτο τρίμηνο.
Το δίμηνο μάλιστα Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου όπου ξεκίνησαν και τα περιοριστικά μέτρα στην μετακίνηση και στο εσωτερικό (essential travel), η κάμψη στον κύκλο εργασιών και στην επιβατική κίνηση ήταν μεγαλύτερη από 85%.
Με την επίδραση και του 4ου τριμήνου, ο κύκλος εργασιών του έτους ανήλθε σε 415,1 εκατ. ευρ’ω έναντι 1,3 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 5,17 εκ. επιβάτες με συνολική κάμψη 65% συγκριτικά με τους 15 εκατ. επιβάτες το 2019.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το εννεάμηνο, από την αφετηρία της πανδημίας, τον Απρίλιο και μέχρι το τέλος του έτους, η μείωση του κύκλου εργασιών και της επιβατικής κίνησης ανήλθε σε 76% και η μέση πληρότητα των πτήσεων μειώθηκε από 85% το 2019 σε 62% το 2020.
Το αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε ζημίες ύψους 296,8 εκατ.ευρώ, το 2020 ενώ το καθαρό αποτέλεσμα για το έτος μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους 227,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών προ φόρων 106,7 εκατ. ευρώ και κερδών μετά από φόρους 78,5 εκατ. ευρώ το 2019.
Η Εταιρεία προέβη σε άμεσες ενέργειες περιορισμού του κόστους, διαχείρισης των κεφαλαιουχικών δαπανών και διασφάλισης της ρευστότητας για να αντιμετωπίσει τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας.
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 478,4 εκατ. ευρώ κατά το τέλος του 2020.
Τι είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος Δημήτρης Γερογιάννης
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Το 2020 ήταν η πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των αερομεταφορών. Εργαστήκαμε συστηματικά από την πρώτη στιγμή και συνεχίζουμε τη διαχείριση αυτής της ιδιαίτερης περιόδου για να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα και ανταγωνιστικότητά μας αλλά και να προετοιμάσουμε νέες υπηρεσίες για τους επιβάτες μας για την περίοδο που θα εκλείψουν οι βασικοί περιορισμοί. Φυσικά η ολοκλήρωση της επερχόμενης αύξησης κεφαλαίου είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα.
Οι πρώτοι μήνες του 2021 είναι ιδιαίτερα δύσκολοι, λόγω του δεύτερου lockdown πρακτικά σε όλη την Ευρώπη, που διαρκεί πάνω από ένα εξάμηνο.
Αναμένουμε ουσιαστική σταδιακή ανάκαμψη στην αερομεταφορά της Ευρώπης από το δεύτερο εξάμηνο του 2021 υπό την προϋπόθεση της συνέχισης του πρόσφατου βελτιωμένου ρυθμού εμβολιασμών και της αποτελεσματικής εφαρμογής του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο αναμένεται το αργότερο από τα τέλη Ιουνίου».
H εταιρεία θα παραλάβει εντός του Μαΐου το τέταρτο Α321neo και ένατο συνολικά αεροπλάνο της οικογένειας Airbus A320 neo από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών, που είναι προγραμματισμένα έως το 2026.
Αποτελέσματα Ομίλου
Σε € εκατ. | Δ’ τρίμηνο 2019 | Δ’ τρίμηνο 2020 | % | Έτος 2019 | Έτος 2020 | % |
Έσοδα | 276,9 | 72,6 | -73,8% | 1.308,8 | 415,1 | -68,3% |
EBITDA | 38,5 | (17,6) | n.m. | 269,4 | (64,7) | n.m. |
Κέρδη/ (ζημιές) προ φόρων | 0,2 | (59,1) | n.m. | 106,7 | (296,8) | n.m. |
Κέρδη/ (ζημιές) μετά από φόρους | 1,4 | (40,7) | n.m. | 78,5 | (227,9) | n.m. |
Επιβατική Κίνηση
Δ’ τρίμηνο 2019 | Δ’ τρίμηνο 2020 | % | Έτος 2019 | Έτος 2020 | % | |
Σύνολο επιβατικής κίνησης
(σε χιλ.) |
3.359 | 767 | -77,2% | 14.992 | 5.177 | -65,5% |
Πτήσεις | 25.345 | 9.876 | -61,0% | 115.765 | 54.404 | -53,0% |
Συντελεστής Πληρότητας (RPK/ASK) | 85,8% | 57,9% | -27,9pp | 84,8% | 67,4% | -17,5pp |
Κέρδη / (Ζημιές) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.