ΟΛΘ: Διευθύνων Σύμβουλος αναλαμβάνει ο Γιάννης Τσάρας

Το come back ενός παλιού γνώριμου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Την Πέμπτη η απόφαση του ΔΣ για τον Γιάννη Τσάρα

Ιωάννης Τσάρας και ΟΛΘ © ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ/ΟΛΘ/Powergame.gr

Από σήμερα το απόγευμα, Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024, ο πολιτικός μηχανικός Γιάννης Τσάρας αναλαμβάνει και πάλι διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, θέση που κατείχε για έξι ολόκληρα χρόνια, την περίοδο 2004-2010, όταν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εν μέσω σφοδρότατων αντιδράσεων, έφτασε μια ανάσα από την παραχώρηση του 6ου προβλήτα και του ΣΕΜΠΟ, σε κοινοπραξία με επικεφαλής τη Hutchison.

Από αύριο, 23/8, τίθεται σε ισχύ η παραίτηση του «ιπτάμενου»  Ολλανδού CEO της ΟΛΘ ΑΕ, του Arie Koppelaar, που φεύγει από το λιμάνι πριν καλά-καλά έρθει στη Θεσσαλονίκη. Οπότε, σύμφωνα με ασφαλέστατες πληροφορίες του powergame.gr, σήμερα, στις 2 το μεσημέρι, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, που ως γνωστόν ελέγχεται πλειοψηφικά από τον ομογενή επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, έχει ως βασικό θέμα ημερήσιας συζήτησης την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον πολιτικό μηχανικό Γιάννη Τσάρα, ο οποίος, έπειτα από 14 έτη από την αποχώρησή του από τον τότε κρατικό ΟΛΘ, έχει από τον Μάιο της φετινής χρονιάς επιστρέψει στη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ ως ανεξάρτητο μη εκτελεστικό μέλος.

Η απόφαση για την τοποθέτηση Τσάρα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, είναι, εξ όσων γνωρίζουμε, ειλημμένη. Πρόκειται για «τελειωμένη υπόθεση», η οποία βέβαια θα πρέπει στη συνέχεια να πάρει τυπικά και την έγκριση των μετόχων της εταιρείας. Τώρα πλέον εκτιμάται ότι ο ΟΛΘ θα αποκτήσει ένα εκτελεστικό δίδυμο που θα «δέσει» και θα δώσει αποφασιστική ώθηση για την υλοποίηση των ανοικτών θεμάτων που αφορούν το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας, θέματα που αφορούν κυρίως την υλοποίηση κρίσιμων υποδομών (σ.σ. επέκταση 6ου προβλήτα), αλλά και την άσκηση πιέσεων για να κινηθεί αποτελεσματικότερα η ελληνική γραφειοκρατία. Ο εκτελεστικός πρόεδρος, Θάνος Λιάγκος, με τον CEO, Γιάννη Τσάρα, έχουν μπροστά τους πεδίο δόξης λαμπρόν όσον αφορά την ανάπτυξη του λιμένα, εντός ελληνικής επικράτειας, αλλά και όχι μόνο.

Για την ιστορία, να υπενθυμίσουμε ότι οι εξ Εσπερίας διευθύνοντες που είχε η ΟΛΘ ΑΕ από την ιδιωτικοποίησή της και μετά δεν έμελλε να ριζώσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ο Ιταλός Φράνκο Κούπολο (Franco Cupolo), που ανέλαβε καθήκοντα το καλοκαίρι του 2019, αποχώρησε τον Ιούλιο του 2022. Καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος άσκησε για μερικούς μήνες ο κ. Λιάγκος, μέχρι που τον Οκτώβριο του 2023 ανέλαβε καθήκοντα CEO ο Ολλανδός Άρι Κόπελαρ (Arie Koppelaar), για να σπάσει όλα τα ρεκόρ βραχυβιότητας, αφού παραιτήθηκε έπειτα από 10 μήνες, με την παραίτησή του να ισχύει από τις 23/8/2024.

Σε αυτό το διάστημα η Θεσσαλονίκη, οι οικονομικοί παράγοντες της πόλης και της Βόρειας Ελλάδας είδαν πολύ λίγο τον σιωπηλό κ. Koppelaar. Τώρα, από σήμερα, ελπίζουμε τα πράγματα να αλλάξουν για τον ΟΛΘ, ο οποίος με τη λειτουργία του επηρεάζει όλη την οικονομική ζωή της Βόρειας Ελλάδας και όχι μόνο, αφού η ΑΕ έχει βλέψεις αναπτυξιακές, εντός και εκτός της χώρας μας.

Όσο για τον κ. Τσάρα, αναλαμβάνει καθήκοντα CEO σε μία εταιρεία που γνωρίζει καλά και η οποία, αν δεν είχε ξεσπάσει η διεθνής οικονομική κρίση του 2008, θα είχε παραχωρηθεί στη Hutchison για το ποσό των 420 εκατ. -τόσα είχαν προσφερθεί  (μόνο 6ος προβλήτας και ΣΕΜΠΟ) και δεν θα είχε πωληθεί, κατά 67%, σε ιδιώτη επενδυτή και για πολύ μικρότερο τίμημα (σ.σ. 232 εκατ.). Αλλά τα σχέδια της παραχώρησης συνάντησαν έντονες αντιδράσεις κομμάτων της τότε αντιπολίτευσης, εργαζομένων και τμήματος της κοινής γνώμης, μέχρι που δόθηκε προτεραιότητα στην παραχώρηση του ΟΛΠ, με τον ΟΛΘ να μένει τελικά εκτός νυμφώνος.

Για τον Γιάννη Τσάρα -δρα πολιτικό μηχανικό, με εξειδίκευση στους τομείς της Υδρομηχανικής, της Υδροδυναμικής και των Λιμενικών Εργασιών- να σημειωθεί ότι ήταν ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος της ΚΕΠΑ ΑΕ, του Κέντρου Επιχειρηματικής Ανάπτυξης που ίδρυσαν οι ΣΕΒΕ και ΣΒΒΕ, ως ενδιάμεσο φορέα Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Μετά την αποχώρησή του από τον ΟΛΘ, το 2010, ο κ. Τσάρας διετέλεσε γενικός διευθυντής της PFIC (πρώην Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων στη Νέα Καρβάλη), η οποία, σημειωτέον, είχε συμμετάσχει στον διαγωνισμό υποπαραχώρησης του Εμπορικού Λιμένα της Καβάλας, που τελικά πέρασε στην εταιρεία ΣΑΡΙΣΑ, με εταίρους τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Black Summit Financial Group – EFA Group.

Διαβάστε επίσης

Τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι των Κυκλάδων

Μεντβέντεφ: Απέκλεισε τις συζητήσεις με το Κίεβο

ΔΕΗ: Χτίζει δίκτυο ενεργειακών υπηρεσιών πάνω στην “Κωτσόβολος”

ΙΛΥΔΑ
-0.26%
1.91
AKTR
-1.10%
4.95
ΔΕΗ
-2.59%
13.17
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.89
ΕΛΠΕ
0.59%
7.63
ΠΕΤΡΟ
0.23%
8.66
ΟΛΠ
1.28%
39.50
TITC
0.00%
40.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1.19%
18.28
ΕΥΑΠΣ
-1.20%
3.30
ΛΟΥΛΗ
0.57%
3.50
ΛΕΒΠ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
-0.50%
1.20
NOVAL
-0.41%
2.40
ΙΝΤΚΑ
-1.13%
3.07
ΧΑΙΔΕ
-6.80%
0.69
ΔΡΟΜΕ
-6.67%
0.29
ACAG
-0.84%
5.88
ΑΣΚΟ
-1.15%
3.45
ΚΥΡΙΟ
-1.68%
0.82
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
2.61%
0.24
ΝΑΚΑΣ
1.32%
3.08
BOCHGR
1.06%
5.70
ΚΕΚΡ
-2.14%
1.15
ΠΛΑΘ
-1.30%
3.79
ΡΕΒΟΙΛ
-1.22%
1.62
ΕΛΛ
-0.72%
13.70
ΥΑΛΚΟ
-1.23%
0.16
ΙΚΤΙΝ
1.23%
0.33
ΟΠΑΠ
0.20%
19.57
ΜΥΤΙΛ
-2.12%
41.60
ΔΟΜΙΚ
0.86%
2.35
ΦΡΛΚ
-0.87%
3.99
ΜΕΡΚΟ
-5.03%
34.00
ΣΑΡ
1.81%
13.50
ΟΤΟΕΛ
-1.56%
11.34
ΚΡΙ
-0.39%
15.24
ΙΑΤΡ
2.94%
1.93
ΠΑΙΡ
-0.97%
0.82
ΜΟΤΟ
-0.37%
2.73
ΣΠΕΙΣ
-1.69%
5.80
ΚΟΡΔΕ
-3.03%
0.42
ΠΡΟΦ
-1.07%
5.53
ΒΟΣΥΣ
-2.78%
2.10
ΕΛΙΝ
0.93%
2.17
OPTIMA
1.27%
16.00
ΑΚΡΙΤ
0.50%
1.01
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
2.27%
1.80
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.22
ΑΑΑΚ
-7.60%
4.62
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.78
ΒΙΟΚΑ
-3.69%
1.57
ΠΑΠ
0.40%
2.50
ΙΝΤΕΤ
-0.40%
1.24
ΠΕΙΡ
-2.25%
4.91
ΜΙΝ
-7.48%
0.47
ΕΤΕ
-2.19%
9.29
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΑΛΜΥ
-1.93%
5.08
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.62%
1.62
ΜΕΝΤΙ
0.46%
2.17
ΜΟΗ
-2.02%
21.30
ΟΛΘ
1.52%
33.50
ΣΕΝΤΡ
-0.59%
0.34
ΕΕΕ
2.12%
45.18
ΚΟΥΕΣ
0.16%
6.32
ΕΥΔΑΠ
-1.69%
5.81
ΜΙΓ
-1.64%
3.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
-6.85%
0.27
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΦΑΙΣ
-0.26%
3.80
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-0.46%
8.74
ΝΑΥΠ
-5.03%
0.68
ΙΝΤΕΚ
-1.88%
6.28
ΜΑΘΙΟ
0.80%
0.63
ΚΑΡΕΛ
-1.26%
314.00
ΑΤΤ
-2.91%
0.74
ΑΤΤΙΚΑ
-1.81%
2.17
ΕΣΥΜΒ
-1.91%
1.13
ΕΥΡΩΒ
-1.66%
2.48
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-3.60%
2.14
ΑΔΜΗΕ
-2.70%
2.88
DIMAND
-0.24%
8.44
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.50
ΑΒΑΞ
-2.16%
2.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3.43%
1.30
ΠΛΑΚΡ
-4.03%
14.30
ΛΑΒΙ
-1.00%
0.80
EVR
0.00%
1.50
ΓΕΒΚΑ
-4.20%
1.37
ΑΛΦΑ
-2.30%
2.13
ΟΤΕ
0.18%
16.72
ΜΕΒΑ
5.66%
4.48
ΑΣΤΑΚ
6.15%
6.90
ΞΥΛΠ
0.00%
0.35
ΙΝΛΟΤ
-0.95%
1.04
CNLCAP
-0.74%
6.70
ΑΤΕΚ
-8.04%
1.03
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.00
ΕΚΤΕΡ
-0.42%
1.91
ΔΑΑ
-0.16%
9.14
ΑΝΔΡΟ
0.60%
6.74
ΞΥΛΚ
-1.22%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
4.42%
5.90
ΜΠΕΛΑ
0.58%
27.80
ΚΟΥΑΛ
-0.36%
1.11
ΕΛΒΕ
-1.96%
5.00
ΤΖΚΑ
1.43%
1.42
ΕΛΧΑ
-3.00%
1.97
ΑΡΑΙΓ
0.68%
11.80
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.82
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.24
ΑΒΕ
-0.68%
0.44
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.60
ΠΕΡΦ
-2.15%
5.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1.65%
1.19
ΕΛΤΟΝ
0.00%
1.64
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
2.80%
1.10
ΛΑΜΔΑ
-0.15%
6.62
AEM
-0.78%
4.09
ΒΙΟ
-2.85%
5.45
ΜΠΤΚ
5.31%
0.60
ΕΧΑΕ
-0.75%
5.26
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.77
ΣΙΔΜΑ
-0.35%
1.41
ΣΠΙ
1.13%
0.54
ΕΒΡΟΦ
-2.34%
1.88
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.56