Γ.Δ.
1449.13 +0,97%
ACAG
+1,07%
6.63
CENER
-0,53%
7.48
CNLCAP
+6,33%
8.4
DIMAND
-0,31%
9.58
OPTIMA
+3,50%
10.64
TITC
+0,53%
28.25
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+1,92%
1.488
ΑΒΕ
+1,71%
0.475
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.205
ΑΚΡΙΤ
+1,60%
0.955
ΑΛΜΥ
-0,71%
2.78
ΑΛΦΑ
+0,92%
1.646
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.22
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.35
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,62%
5.64
ΒΙΟΚΑ
-1,87%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-1,98%
1.235
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-2,11%
1.62
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,35%
16.48
ΔΑΑ
+0,02%
8.42
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,50%
11.47
ΔΟΜΙΚ
+0,11%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,15%
0.345
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,22%
29.82
ΕΚΤΕΡ
-0,33%
4.545
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+2,92%
2.47
ΕΛΛ
+0,35%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,38%
2.575
ΕΛΠΕ
+1,15%
8.36
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-2,39%
1.8
ΕΛΧΑ
+1,37%
1.93
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,85%
1.265
ΕΤΕ
+1,14%
7.646
ΕΥΑΠΣ
+1,24%
3.26
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+1,26%
2.015
ΕΧΑΕ
+0,79%
5.13
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+7,07%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+0,63%
4.83
ΙΝΛΟΤ
+0,89%
1.136
ΙΝΤΕΚ
+1,61%
6.3
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+5,14%
1.33
ΙΝΤΚΑ
+0,86%
3.5
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+0,62%
1.615
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
+9,80%
0.56
ΚΟΥΑΛ
+4,53%
1.432
ΚΟΥΕΣ
+7,43%
5.93
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+4,29%
1.46
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+0,73%
6.87
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-8,57%
0.32
ΛΕΒΠ
-2,98%
0.326
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,02%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+1,26%
4.01
ΜΕΝΤΙ
+3,14%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,13%
4.03
ΜΙΝ
+0,78%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,05%
26.88
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+0,50%
2.995
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
28.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+1,01%
38.1
ΝΑΚΑΣ
-3,42%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.03
ΞΥΛΚ
-1,01%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-13,94%
0.284
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
+0,82%
24.45
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+1,47%
16.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.887
ΟΤΕ
+0,14%
14.24
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+0,66%
3.947
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+1,38%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-7,69%
7.2
ΠΡΟΦ
+0,90%
4.5
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.6
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+2,53%
2.03
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.92
ΣΠΙ
+1,11%
0.728
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,44%
18.18
ΤΖΚΑ
-2,41%
1.62
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,47%
1.716
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,09%
0.37
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Φθηνότερα από το 2026 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει δυναμική επίδραση στις πωλήσεις από το 2025-2030. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωληθούν θα τετραπλασιαστεί και θα αγγίξει τα 26 εκατ. αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί περαιτέρω, φθάνοντας στα 54 εκατομμύρια το 2040. Ως απόρροια αυτών των πωλήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έχουν ήδη μερίδιο 58% στις παγκόσμιες πωλήσεις. Ωστόσο, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα καθορίσει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μια έντονη συζήτηση για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών.

Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η κατοχή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνει χόμπι για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί από την πτώση του κόστους παραγωγής μπαταριών, το οποίο επί του παρόντος αντιπροσωπεύει έως και το 40% της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου. Παρά την άνοδο των πρώτων υλών και της ενέργειας, η τεχνολογία θα φθάσει σε τέτοια επίπεδα που η πτώση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή. Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση μακροπρόθεσμα, η οποία θα οφείλεται σε πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες παραγωγής, στο άνοιγμα νέων εργοστασίων και στις τεχνολογικές καινοτομίες. Κόστος κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα θεωρείται σημαντικό όριο για να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg ΝEF, το σημείο καμπής αναμένεται να είναι το 2026, όταν το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί. Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά. Το 2030, για παράδειγμα, η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι αρκετές χιλιάδες πιο κάτω από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.

Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της αυτοκίνησης. Όμως, το σίγουρο είναι ότι η μετάβαση θα γίνει γρήγορα και τα περισσότερα προβλήματα θα επιλυθούν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ακόμη και η μικρή αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποτελεί πρόβλημα για μεγάλα ταξίδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!