Γ.Δ.
878.76 0,00%
CENER
0,00%
2.92
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
14.704
TITC
0,00%
12.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
0,00%
0.82
ΑΒΕ
0,00%
0.479
ΑΔΜΗΕ
0,00%
1.872
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
0,00%
1.82
ΑΛΦΑ
0,00%
0.9432
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.25
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.35
ΑΣΚΟ
0,00%
2.06
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
5.1
ΑΤΤ
0,00%
0.082
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.94
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
0,00%
3.79
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.55
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.629
ΒΙΟΤ
0,00%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΒΥΤΕ
0,00%
3.325
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.23
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.08
ΔΕΗ
0,00%
5.975
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.648
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.315
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.846
ΕΕΕ
0,00%
24.17
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.476
ΕΛΙΝ
0,00%
1.64
ΕΛΛ
0,00%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.866
ΕΛΠΕ
0,00%
6.45
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.5
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.81
ΕΛΧΑ
0,00%
1.48
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.138
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.88
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.686
ΕΤΕ
0,00%
3.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7.98
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.96
ΕΧΑΕ
0,00%
3.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
0,00%
2.25
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.02
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.6
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.8
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.8
ΚΑΜΠ
0,00%
2.05
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
0,00%
1.056
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
0,00%
0.588
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
4.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.212
ΚΡΙ
0,00%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
0,00%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.015
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.2
ΛΥΚ
0,00%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.5
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.0271
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
17.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.678
ΜΟΤΟ
0,00%
2.18
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.622
ΜΠΕΛΑ
0,00%
15.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
0,00%
15.83
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.05
ΞΥΛΚ
0,00%
0.212
ΞΥΛΠ
0,00%
0.27
ΟΛΘ
0,00%
25.5
ΟΛΠ
0,00%
16
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.785
ΟΠΑΠ
0,00%
13.24
ΟΤΕ
0,00%
16.54
ΟΤΟΕΛ
0,00%
9.5
ΠΑΙΡ
0,00%
0.77
ΠΑΠ
0,00%
2.59
ΠΕΙΡ
0,00%
1.0725
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.5
ΠΛΑΘ
0,00%
4.18
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.175
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
0,00%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.3
ΣΑΡ
0,00%
6.73
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.27
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.08
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
16.91
ΤΖΚΑ
0,00%
2.17
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.514
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.117
ΦΡΛΚ
0,00%
3.17
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Φθηνότερα από το 2026 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα συμβατικά

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει δυναμική επίδραση στις πωλήσεις από το 2025-2030. Υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωληθούν θα τετραπλασιαστεί και θα αγγίξει τα 26 εκατ. αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF, ο αριθμός αναμένεται να διπλασιαστεί περαιτέρω, φθάνοντας στα 54 εκατομμύρια το 2040. Ως απόρροια αυτών των πωλήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έχουν ήδη μερίδιο 58% στις παγκόσμιες πωλήσεις. Ωστόσο, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα καθορίσει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μια έντονη συζήτηση για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών.

Στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης. Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η κατοχή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνει χόμπι για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.

Η μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επηρεαστεί από την πτώση του κόστους παραγωγής μπαταριών, το οποίο επί του παρόντος αντιπροσωπεύει έως και το 40% της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου. Παρά την άνοδο των πρώτων υλών και της ενέργειας, η τεχνολογία θα φθάσει σε τέτοια επίπεδα που η πτώση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή. Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση μακροπρόθεσμα, η οποία θα οφείλεται σε πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες παραγωγής, στο άνοιγμα νέων εργοστασίων και στις τεχνολογικές καινοτομίες. Κόστος κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα θεωρείται σημαντικό όριο για να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg ΝEF, το σημείο καμπής αναμένεται να είναι το 2026, όταν το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί. Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά. Το 2030, για παράδειγμα, η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι αρκετές χιλιάδες πιο κάτω από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.

Φυσικά το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της αυτοκίνησης. Όμως, το σίγουρο είναι ότι η μετάβαση θα γίνει γρήγορα και τα περισσότερα προβλήματα θα επιλυθούν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Σε περίπτωση επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ακόμη και η μικρή αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποτελεί πρόβλημα για μεγάλα ταξίδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!