Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Σταϊκούρας: Έως και 11.000 ευρώ η επιδότηση στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 3

Ο τρίτος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, τρικύκλων και ποδηλάτων παρουσιάστηκε νωρίτερα από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Η δράση έχει προϋπολογισμό 33 εκατ. ευρώ, τα οποία προέρχονται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων, ενώ η ημερομηνία επιλέξιμης δαπάνης ξεκινά από την 1η Μαΐου 2024 και η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου 2025.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε, ότι: «Από τον Νοέμβριο του 2023, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους, με το ποσό πλέον των 26,1 εκατ. ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Προγραμματίζεται, στις 5 Ιουνίου, η πληρωμή επιπλέον 478 αιτήσεων, ύψους 1,8 εκατ. ευρώ. Ανεβάζοντας την επιδότηση που έχει καταβληθεί στα 28 εκατ. ευρώ από τον Νοέμβριο και στα 33,3 εκατ. ευρώ συνολικά, από την αρχή του προγράμματος. Και οι πληρωμές θα συνεχίσουν και τους υπόλοιπους μήνες του έτους, με σταθερά υψηλό ρυθμό».

Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε, ότι: «Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Προγράμματος είναι η εισαγωγή αυξημένης ανώτατης επιδότησης για φυσικά πρόσωπα, από 8.000 ευρώ, που ήταν ο προηγούμενος Κύκλος, στις 9.000 ευρώ.

Αυτή η επιδότηση, εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της επιστροφής για απόσυρση παλαιού οχήματος, από τα 1.000 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος κύκλος, στις 2.000 ευρώ, αθροίζει στις 11.000 ευρώ.

Η επιδότηση προσαυξάνεται για εκείνους τους συμπατριώτες μας που έχουν ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης της Πολιτείας, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, καθώς και οι νέοι, έως 29 ετών.

Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης».

Αλεξοπούλου: Στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» απλοποιούμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών

Η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε, ότι: «Στη σχεδίαση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, αξιοποιήσαμε την εμπειρία των δυο προηγούμενων προγραμμάτων και έτσι απλοποιούμε τις διαδικασίες προς όφελος των πολιτών.

Ο πολίτης αφού ολοκληρώσει την αγορά, υποβάλλει στη σχετική πλατφόρμα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μαζί με το τιμολόγιο ή την απόδειξη αγοράς και επιδοτείται. Τα 33 εκατ. ευρώ του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», θα είναι διαθέσιμα για τους επόμενους 10 μήνες. Ο πολίτης μπορεί να λάβει επιδότηση, για το 30% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων του οχήματος και μέχρι ύψους 9.000 ευρώ – από 8.000 που ήταν στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» – για να αποκτήσει ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι πιο ασφαλές, πιο αποδοτικό και ρυπαίνει ελάχιστα ως καθόλου. Επιπλέον, μπορεί να λάβει διπλάσια επιδότηση απόσυρσης σε σχέση με πριν, ύψους 2.000 ευρώ, αποσύροντας το παλιό του αυτοκίνητο αν αυτό έχει ταξινομηθεί πριν το 2010. Για ειδικές κατηγορίες προβλέπονται επιπλέον επιδοτήσεις», όπως διευκρίνισε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Για συμπολίτες μας ΑμεΑ, το ύψος της επιπλέον επιδότησης, φτάνει τα 1.000 ευρώ. Για συμπολίτες μας νέους, με ηλικία έως 29 ετών επίσης υπάρχει επιπλέον επιδότηση, 1.000 ευρώ. Για πολύτεκνες οικογένειες η επιδότηση ανέρχεται σε 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο από το τρίτο και πάνω και μπορεί να φτάσει τα 4.000 ευρώ επιπλέον, συνολικά. Τέλος, επιδοτείται και η τοποθέτηση φορτιστή με 500 ευρώ».

Η κυρία Αλεξοπούλου τόνισε την σημασία επιδότησης των ηλεκτρικών ποδηλάτων, καθώς «αποτελούν μέρος της μικροκινητικότητας, η οποία είναι δομικό στοιχείο της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην οποία επενδύουμε ως Κυβέρνηση. Το ύψος της επιδότησης για ηλεκτρικά ποδήλατα μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», παραμένει ίδιο με αυτό του β’ κύκλου (40% της Λιανικής Τιμής προ Φόρων και έως 800 ευρώ). Υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για πολύτεκνους και ΑμεΑ ύψους 500 ευρώ».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα:

Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε, με απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας και νέες αρμοδιότητες σε κάποια πεδία ευθύνης, θέσαμε – στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης – ως μία βασική προτεραιότητα την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, βασικός πυλώνας της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου έπρεπε να κινηθούμε, μεθοδικά και αποφασιστικά, προς δύο – ταυτόχρονα – κατευθύνσεις.

Η 1η κατεύθυνση αφορά την επιτάχυνση αξιοποίησης του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Μεταβάλαμε την Κοινή Υπουργική Απόφαση, κάναμε πιο αυστηρές τις διαδικασίες, επιταχύναμε τις πληρωμές.

Τα αποτελέσματα σήμερα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικά. Και αυτό αναγνωρίζεται από την κοινωνία, την αγορά και τους πολίτες.

Συγκεκριμένα, από τον Νοέμβριο του 2023, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους, με το ποσό πλέον των 26,1 εκατ. ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Προγραμματίζεται, στις 5 Ιουνίου, η πληρωμή επιπλέον 478 αιτήσεων, ύψους 1,8 εκατ. ευρώ.

Ανεβάζοντας την επιδότηση που έχει καταβληθεί στα 28 εκατ. ευρώ από τον Νοέμβριο και στα 33,3 εκατ. ευρώ συνολικά, από την αρχή του προγράμματος.

Και οι πληρωμές θα συνεχίσουν και τους υπόλοιπους μήνες του έτους, με σταθερά υψηλό ρυθμό.

Η 2η κατεύθυνση, με δεδομένο ότι, τον περασμένο Απρίλιο, ολοκληρώθηκε το Πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», αφορά τον σχεδιασμό ενός – ακόμη πιο επιτυχημένου – Προγράμματος επιδότησης ηλεκτροκίνησης, του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Και αυτό παρουσιάζουμε σήμερα. Στόχος του προγράμματος, μέσω  της απλοποίησης της διαδικασίας και της ενίσχυσης της επιδότησης, είναι η ανανέωση του στόλου των οχημάτων.

Κύριο χαρακτηριστικό του νέου Προγράμματος είναι η εισαγωγή αυξημένης ανώτατης επιδότησης για φυσικά πρόσωπα, από 8.000 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος Κύκλος, στις 9.000 ευρώ.

Αυτή η επιδότηση, εάν συνδυαστεί και με την αύξηση της επιστροφής για απόσυρση παλαιού οχήματος, από τα 1.000 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος κύκλος, στις 2.000 ευρώ, αθροίζει στις 11.000 ευρώ. Η επιδότηση προσαυξάνεται για εκείνους τους συμπατριώτες μας που έχουν ανάγκη μεγαλύτερης στήριξης της Πολιτείας, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία, οι πολύτεκνοι, καθώς και οι νέοι, έως 29 ετών.

Για τα νομικά πρόσωπα, μειώνεται το ύψος της επιδότησης κατά 2.000 ευρώ, ώστε να καλυφθεί μεγαλύτερο ποσοστό της αυξημένης ζήτησης. Ειδικά για επιχειρήσεις με νησιωτική έδρα, παραμένει η επιπλέον επιδότηση των 4.000 ευρώ για αγορά ή μίσθωση αυτοκινήτου και παράλληλα αυξάνεται η επιδότηση απόσυρσης για οχήματα κατηγορίας L (δίκυκλα, τρίκυκλα, τετράκυκλα).

Επιπλέον, απλοποιούνται οι σχετικές διαδικασίες αίτησης επιδότησης, περιορίζοντας την γραφειοκρατία, καθιστώντας πιο φιλική την πλατφόρμα για τους πολίτες, και μειώνοντας αισθητά τον χρόνο καταβολής των χρημάτων στους δικαιούχους.

Ο διαθέσιμος Προϋπολογισμός του νέου Προγράμματος καθορίζεται, αρχικά, στα 33 εκατ. ευρώ, τα οποία αντλούνται από έσοδα πλειστηριασμών δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων. Να υπενθυμίζουμε ότι ο αρχικός Προϋπολογισμός του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» ήταν 30 εκατ. ευρώ.

Ο Προϋπολογισμός του νέου Προγράμματος δύναται να τροποποιηθεί και να ενισχυθεί, με νέα έσοδα από πλειστηριασμούς ρύπων, με νέα έσοδα από το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, καθώς και με πρόσθετες χρηματοδοτήσεις από εθνικούς πόρους.

Τέλος, οι αιτήσεις στο πλαίσιο της παρούσας δράσης μπορούν να υποβληθούν έως και την 30η Απριλίου 2025. Η ολοκλήρωση της δράσης προβλέπεται για την 31η Δεκεμβρίου 2025.

Συνοψίζοντας, αξιοποιώντας την εμπειρία που έχουμε αποκομίσει από προηγούμενα Προγράμματα, το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» είναι περισσότερο ελκυστικό προς τους πολίτες, απευθύνεται σε περισσότερες επιχειρήσεις, και ενισχύει τη διαδικασία της απόσυρσης. Με την ενεργοποίησή του επιδιώκουμε όχι απλώς την περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, αλλά την εδραίωσή της στην ελληνική αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Η δουλειά απ’ το σπίτι κοστίζει δισεκατομμύρια σε online shopping

Chanel: Πληθωρισμός και χειροποίητη κατασκευή ανεβάζουν τις τιμές

Πού κόλλησαν τα προγράμματα “Εξοικονομώ” – Οι αλλαγές που έρχονται

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!