Γ.Δ.
1420.4 0,00%
ACAG
0,00%
6.4
CENER
0,00%
7.41
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.75
OPTIMA
0,00%
10.36
TITC
0,00%
27.1
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.492
ΑΒΕ
0,00%
0.491
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.885
ΑΛΜΥ
0,00%
2.65
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6085
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.74
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.29
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.54
ΑΤΤ
0,00%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.215
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.38
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.22
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.35
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.67
ΕΕΕ
0,00%
29.02
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.285
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
0,00%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.605
ΕΛΠΕ
0,00%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.958
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.48
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.235
ΕΤΕ
0,00%
7.224
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.92
ΕΧΑΕ
0,00%
5.14
ΙΑΤΡ
0,00%
1.64
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.455
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.63
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.84
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.132
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.51
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.67
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.6
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.408
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.44
ΛΑΒΙ
0,00%
0.847
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.08
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.07
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.9
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
2.995
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.964
ΞΥΛΚ
0,00%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.73
ΟΠΑΠ
0,00%
16.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.875
ΟΤΕ
0,00%
14.1
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.98
ΠΑΙΡ
0,00%
1.235
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.48
ΠΛΑΘ
0,00%
4.01
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.375
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.07
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.7
ΣΠΙ
0,00%
0.758
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

ΟΣΕ: Τι λέει η διοίκηση για το mega-ΣΔΙΤ των 1,3 δισ. ευρώ

Από το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας ενδέχεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρόμου, καθώς το κουβάρι στα δύο άλλα τμήματα (Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – βόρεια σύνορα και Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Κιάτο) είναι αρκετά μπλεγμένο.

Η κυβέρνηση έχει εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης, με χρηματοδότηση 130 εκατ. ευρώ, ένα τεράστιο έργο ΣΔΙΤ, ύψους 1,3 δισ. ευρώ και τρεις διαγωνισμούς, ώστε να αντιμετωπιστεί επιτέλους το πρόβλημα με τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για εκκρεμότητα που λειτουργεί εδώ και χρόνια ως βαρίδι για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Σε δεκάδες σημεία του δικτύου παρατηρούνται προβλήματα, οι βλάβες είναι συνεχείς, με αποτέλεσμα η ταχύτητα και η χωρητικότητα να είναι περιορισμένες. Ο ΟΣΕ λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό και της εξαιρετικά περιορισμένης χρηματοδότησης αδυνατεί να ανταποκριθεί.

Οι ανάδοχοι των τριών διαγωνισμών θα υπογράψουν δεκαετείς συμβάσεις και θα αμείβονται με πληρωμές διαθεσιμότητας που υπολογίζονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Σπ. Πατέρας επισημαίνει στο powergame.gr πως η άσκηση για το σχεδιασμό του μεγάλου ΣΔΙΤ είναι δύσκολη καθώς σε ορισμένα τμήματα του δικτύου (όπως από το Κιάτο μέχρι την Αθήνα και σε τμήμα του δικτύου Αθηνών – Θεσσαλονίκης) υπάρχουν ήδη συμβάσεις συντήρησης που λήγουν σε τρία ή τέσσερα χρόνια. Συνεπώς πως θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος του ΣΔΙΤ όταν ήδη υπάρχει σύμβαση συντήρησης; «Οι ανάδοχοι πρέπει να εγκαθίστανται σταδιακά όταν λήγουν οι υφιστάμενες συμβάσεις» λέει ο κ. Πατέρας.

Γι’ αυτό και εξετάζεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί από το δίκτυο Μακεδονίας – Θράκης (Φλώρινα – Ορμένιο) που δεν υπάρχουν αντίστοιχες συμβάσεις. Όμως θα καταβάλλονται δαπάνες συντήρησης και ανάταξης στο παλαιό δίκτυο όταν σχεδιάζεται νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες και αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο; Οριστικές απαντήσεις προς το παρόν δεν υπάρχουν καθώς ο σχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί πρέπει να εγγραφεί στον προϋπολογισμό το κονδύλι των 100 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για τις πληρωμές διαθεσιμότητας. Επιπλέον, πρέπει να συνταχθούν οι σχετικοί φάκελοι και να προωθηθούν προς έγκριση στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ και στην αρμόδια διυπουργική επιτροπή.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να έχουν δημοπρατηθεί και οι τρεις διαγωνισμοί για το ΣΔΙΤ ανάταξης και συντήρησης μέχρι το τέλος του 2022 και να υπάρχουν ανάδοχοι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Παράλληλα με το ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση και συντήρηση του δικτύου, στον ΟΣΕ προωθούν και μία ακόμα Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία, επίσης, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πρόκειται για τεχνολογικό έργο που περιλαμβάνει την ανάπτυξη συγκεκριμένων συστημάτων και υπηρεσιών από τον ΟΣΕ όπως συστήματα διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, υποδομή για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς και σύστημα τηλεματικής οχημάτων (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών).

Προβλέπεται πως οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025 και ο ανάδοχος στη συνέχεια θα λειτουργεί τα συστήματα. Το έργο είναι, επίσης, σύνθετο καθώς τα συστήματα πρέπει να εξασφαλίζουν διαλειτουργικότητα (π.χ. για το τμήμα του προαστιακού) με τα υφιστάμενα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!