Γ.Δ.
834.35 -0,06%
CENER
-0,37%
2.73
CNLCAP
0,00%
8.1
TITC
-0,18%
11.28
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,27%
0.751
ΑΒΕ
0,00%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
1.98
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,82%
1.748
ΑΛΦΑ
-0,35%
0.8546
ΑΝΔΡΟ
+0,76%
6.6
ΑΝΕΚ
0,00%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
+2,37%
5.18
ΑΣΚΟ
+2,45%
2.09
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
0,00%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+1,76%
3.465
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.528
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
+8,91%
2.2
ΒΥΤΕ
+2,74%
3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-0,92%
5.4
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,53%
0.514
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
+1,61%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+9,14%
0.74
ΕΕΕ
+0,24%
21.15
ΕΚΤΕΡ
+1,05%
0.96
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,41%
0.431
ΕΛΙΝ
0,00%
1.665
ΕΛΛ
-1,31%
15.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.72
ΕΛΠΕ
-0,92%
6.49
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+1,60%
1.91
ΕΛΧΑ
+1,87%
1.42
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.137
ΕΠΣΙΛ
-1,08%
5.52
ΕΣΥΜΒ
-0,68%
0.58
ΕΤΕ
+2,03%
3.011
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.33
ΕΥΔΑΠ
-2,77%
7.38
ΕΥΠΙΚ
-1,30%
7.6
ΕΥΡΩΒ
+1,21%
0.9068
ΕΧΑΕ
+0,58%
3.44
ΙΑΤΡ
+1,61%
1.575
ΙΚΤΙΝ
+0,55%
0.544
ΙΛΥΔΑ
+2,90%
0.994
ΙΝΚΑΤ
-0,24%
2.04
ΙΝΛΙΦ
+1,95%
4.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.545
ΙΝΤΕΚ
-0,29%
3.46
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
+1,93%
1.376
ΚΑΜΠ
0,00%
1.97
ΚΑΡΕΛ
+2,38%
258
ΚΕΚΡ
0,00%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.578
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+1,28%
0.476
ΚΟΥΑΛ
+0,49%
0.411
ΚΟΥΕΣ
+0,70%
4.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
0,00%
5.66
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
-0,59%
5.855
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.05
ΛΥΚ
+3,13%
1.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.725
ΜΕΒΑ
-1,57%
2.5
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
3.06
ΜΕΡΚΟ
+3,77%
55
ΜΙΓ
+1,21%
0.025
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,11%
18.22
ΜΟΝΤΑ
+6,06%
0.7
ΜΟΤΟ
0,00%
1.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+0,34%
14.59
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,30%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,28%
14.57
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+1,26%
0.201
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
0,00%
24.6
ΟΛΠ
+0,64%
15.8
ΟΛΥΜΠ
-0,30%
1.67
ΟΠΑΠ
+1,08%
14.08
ΟΤΕ
+1,22%
16.57
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
8.7
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
+2,77%
2.6
ΠΕΙΡ
-0,12%
0.9972
ΠΕΤΡΟ
+1,42%
5.72
ΠΛΑΘ
+0,14%
3.575
ΠΛΑΙΣ
+0,85%
3.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,76%
1.3
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,30%
3.405
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,45%
6.77
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.26
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.935
ΣΠΕΙΣ
+0,26%
7.72
ΣΠΙ
+1,59%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.13
ΤΖΚΑ
0,00%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.52
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.1
ΦΡΛΚ
-0,31%
3.19
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΟΣΕ: Τι λέει η διοίκηση για το mega-ΣΔΙΤ των 1,3 δισ. ευρώ

Από το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας ενδέχεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την ανάταξη και συντήρηση του σιδηροδρόμου, καθώς το κουβάρι στα δύο άλλα τμήματα (Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – βόρεια σύνορα και Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Κιάτο) είναι αρκετά μπλεγμένο.

Η κυβέρνηση έχει εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης, με χρηματοδότηση 130 εκατ. ευρώ, ένα τεράστιο έργο ΣΔΙΤ, ύψους 1,3 δισ. ευρώ και τρεις διαγωνισμούς, ώστε να αντιμετωπιστεί επιτέλους το πρόβλημα με τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για εκκρεμότητα που λειτουργεί εδώ και χρόνια ως βαρίδι για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών. Σε δεκάδες σημεία του δικτύου παρατηρούνται προβλήματα, οι βλάβες είναι συνεχείς, με αποτέλεσμα η ταχύτητα και η χωρητικότητα να είναι περιορισμένες. Ο ΟΣΕ λόγω των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό και της εξαιρετικά περιορισμένης χρηματοδότησης αδυνατεί να ανταποκριθεί.

Οι ανάδοχοι των τριών διαγωνισμών θα υπογράψουν δεκαετείς συμβάσεις και θα αμείβονται με πληρωμές διαθεσιμότητας που υπολογίζονται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Σπ. Πατέρας επισημαίνει στο powergame.gr πως η άσκηση για το σχεδιασμό του μεγάλου ΣΔΙΤ είναι δύσκολη καθώς σε ορισμένα τμήματα του δικτύου (όπως από το Κιάτο μέχρι την Αθήνα και σε τμήμα του δικτύου Αθηνών – Θεσσαλονίκης) υπάρχουν ήδη συμβάσεις συντήρησης που λήγουν σε τρία ή τέσσερα χρόνια. Συνεπώς πως θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος του ΣΔΙΤ όταν ήδη υπάρχει σύμβαση συντήρησης; «Οι ανάδοχοι πρέπει να εγκαθίστανται σταδιακά όταν λήγουν οι υφιστάμενες συμβάσεις» λέει ο κ. Πατέρας.

Γι’ αυτό και εξετάζεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί από το δίκτυο Μακεδονίας – Θράκης (Φλώρινα – Ορμένιο) που δεν υπάρχουν αντίστοιχες συμβάσεις. Όμως θα καταβάλλονται δαπάνες συντήρησης και ανάταξης στο παλαιό δίκτυο όταν σχεδιάζεται νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες και αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο; Οριστικές απαντήσεις προς το παρόν δεν υπάρχουν καθώς ο σχεδιασμός βρίσκεται σε εξέλιξη.

Για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί πρέπει να εγγραφεί στον προϋπολογισμό το κονδύλι των 100 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για τις πληρωμές διαθεσιμότητας. Επιπλέον, πρέπει να συνταχθούν οι σχετικοί φάκελοι και να προωθηθούν προς έγκριση στην Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ και στην αρμόδια διυπουργική επιτροπή.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να έχουν δημοπρατηθεί και οι τρεις διαγωνισμοί για το ΣΔΙΤ ανάταξης και συντήρησης μέχρι το τέλος του 2022 και να υπάρχουν ανάδοχοι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.

Παράλληλα με το ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση και συντήρηση του δικτύου, στον ΟΣΕ προωθούν και μία ακόμα Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία, επίσης, θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πρόκειται για τεχνολογικό έργο που περιλαμβάνει την ανάπτυξη συγκεκριμένων συστημάτων και υπηρεσιών από τον ΟΣΕ όπως συστήματα διαχείρισης εισιτηρίων και τηλεματικής με στόχο τουλάχιστον το 60% των επιβατών να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά εισιτήρια μέχρι το 2025, υποδομή για έξυπνους σταθμούς, διαδίκτυο υψηλών ταχυτήτων σε τρένα και σταθμούς και σύστημα τηλεματικής οχημάτων (θα ενημερώνονται οι επιβάτες με ακρίβεια για την ώρα άφιξης των συρμών).

Προβλέπεται πως οι εργασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2025 και ο ανάδοχος στη συνέχεια θα λειτουργεί τα συστήματα. Το έργο είναι, επίσης, σύνθετο καθώς τα συστήματα πρέπει να εξασφαλίζουν διαλειτουργικότητα (π.χ. για το τμήμα του προαστιακού) με τα υφιστάμενα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!