Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Η κυκλική οικονομία στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να καταστήσει την οικονομία της Ευρώπης πιο αποτελεσματική στους πόρους, ακολουθώντας μια προσέγγιση κυκλικής οικονομίας.

Οι κατασκευαστές έχουν βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα των πόρων των διαδικασιών παραγωγής και των προϊόντων τους και θέλουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις στο μέλλον. Κάθε χρόνο, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης δαπανά 60,9 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη καινοτομικών προτάσεων, καθιστώντας τη βιομηχανία τον νούμερο ένα επενδυτή σε αυτόν τον τομέα. Αυτές οι επενδύσεις κυμαίνονται από τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στη φάση παραγωγής έως τη βελτίωση του σχεδιασμού των μηχανοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να επιτραπεί η αποτελεσματική επισκευή τους.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν ήδη ενεργά στην αποδοτικότητα πόρων ανακατασκευάζοντας μια μεγάλη ποικιλία ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Στην πράξη, τα ανακατασκευασμένα εξαρτήματα έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας κατά την κατασκευή έως και 80% σε σύγκριση με τα νέα ανταλλακτικά. Η νέα ζωή των συστατικών απαιτεί επίσης 88% λιγότερο νερό και περισσότερα από 90% λιγότερα χημικά. Αυτή η κυκλική προσέγγιση μπορεί να μειώσει τα συνολικά απόβλητα κατά 70%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν συμβάλλει μόνο στην κυκλική οικονομία με την ανακατασκευή εξαρτημάτων ή τη μείωση των αποβλήτων, αλλά και με την παράταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων που παράγει. Οι κατασκευαστές πιστεύουν ότι έχουν ευθύνη έναντι των πελατών τους να υποστηρίξουν τη μακροζωία των οχημάτων, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να συντηρηθούν και να επισκευαστούν. Η παράταση της διάρκειας ζωής ενός οχήματος είναι απαραίτητη για τη μείωση του κόστους για τους καταναλωτές, καθώς και για τη διατήρηση των φυσικών πόρων και της ενέργειας.

Εκτός από πρωτοβουλίες που καθοδηγούνται από τη βιομηχανία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να συμμορφωθούν με ένα ευρύ φάσμα υφιστάμενης νομοθεσίας που προωθεί την αειφόρο παραγωγή, πιο αποδοτικά οχήματα και την ορθή διάλυσή τους. Η οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής, για παράδειγμα, ήδη θέτει στόχο 95% ανακύκλωσης ανά όχημα ανά έτος. Ως αποτέλεσμα των οικονομικών κινήτρων, καθώς και της ισχύουσας νομοθεσίας, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταστήσει την κυκλική οικονομία αναπόσπαστο μέρος του DNA της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!