Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η κυκλική οικονομία στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να καταστήσει την οικονομία της Ευρώπης πιο αποτελεσματική στους πόρους, ακολουθώντας μια προσέγγιση κυκλικής οικονομίας.

Οι κατασκευαστές έχουν βελτιώσει σημαντικά την αποδοτικότητα των πόρων των διαδικασιών παραγωγής και των προϊόντων τους και θέλουν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις στο μέλλον. Κάθε χρόνο, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης δαπανά 60,9 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη καινοτομικών προτάσεων, καθιστώντας τη βιομηχανία τον νούμερο ένα επενδυτή σε αυτόν τον τομέα. Αυτές οι επενδύσεις κυμαίνονται από τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στη φάση παραγωγής έως τη βελτίωση του σχεδιασμού των μηχανοκίνητων οχημάτων, προκειμένου να επιτραπεί η αποτελεσματική επισκευή τους.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συμβάλλουν ήδη ενεργά στην αποδοτικότητα πόρων ανακατασκευάζοντας μια μεγάλη ποικιλία ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Στην πράξη, τα ανακατασκευασμένα εξαρτήματα έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας κατά την κατασκευή έως και 80% σε σύγκριση με τα νέα ανταλλακτικά. Η νέα ζωή των συστατικών απαιτεί επίσης 88% λιγότερο νερό και περισσότερα από 90% λιγότερα χημικά. Αυτή η κυκλική προσέγγιση μπορεί να μειώσει τα συνολικά απόβλητα κατά 70%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν συμβάλλει μόνο στην κυκλική οικονομία με την ανακατασκευή εξαρτημάτων ή τη μείωση των αποβλήτων, αλλά και με την παράταση της διάρκειας ζωής των οχημάτων που παράγει. Οι κατασκευαστές πιστεύουν ότι έχουν ευθύνη έναντι των πελατών τους να υποστηρίξουν τη μακροζωία των οχημάτων, διασφαλίζοντας ότι μπορούν να συντηρηθούν και να επισκευαστούν. Η παράταση της διάρκειας ζωής ενός οχήματος είναι απαραίτητη για τη μείωση του κόστους για τους καταναλωτές, καθώς και για τη διατήρηση των φυσικών πόρων και της ενέργειας.

Εκτός από πρωτοβουλίες που καθοδηγούνται από τη βιομηχανία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει επίσης να συμμορφωθούν με ένα ευρύ φάσμα υφιστάμενης νομοθεσίας που προωθεί την αειφόρο παραγωγή, πιο αποδοτικά οχήματα και την ορθή διάλυσή τους. Η οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής, για παράδειγμα, ήδη θέτει στόχο 95% ανακύκλωσης ανά όχημα ανά έτος. Ως αποτέλεσμα των οικονομικών κινήτρων, καθώς και της ισχύουσας νομοθεσίας, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταστήσει την κυκλική οικονομία αναπόσπαστο μέρος του DNA της.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!