Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Γ. Ραπτόπουλος: Η άνοδος, η πτώση και το τέλος του Mr. Express Service

Θλίψη σκόρπισε στον επιχειρηματικό κόσμο η είδηση του θανάτου του ιδρυτή και προέδρου της Express Service, μίας από τις πρώτες εταιρείες Οδικής Βοήθειας στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος ή «Mr. Express Service», πέθανε σε ηλικία 78 ετών. Την είδηση του θανάτου του γνωστοποίησαν με αναρτήσεις τους στην επίσημη σελίδα της Express Service στο Facebook οι εργαζόμενοι της εταιρείας.

Ο Γιάννης Ραπτόπουλος γεννήθηκε το 1943 σε μια φτωχογειτονιά στην Άνω Πόλη Θεσσαλονίκης και από πολύ νωρίς βγήκε στην αγορά εργασίας. Ξεκίνησε να εργάζεται το 1957 σε ένα συνεργείο της γειτονιάς του. Στη συνέχεια, καταρτίστηκε στη σχολή του Ευκλείδη, ενώ δούλεψε και ως τεχνίτης στον ΟΑΣΘ. Λίγο αργότερα, άνοιξε το δικό του συνεργείο και το 1977 ίδρυσε την εταιρεία Οδικής Βοήθειας Express Service, αποτελώντας το «αντίπαλο δέος» της κρατικής ΕΛΠΑ.

Από πολύ νωρίς, η εταιρεία έγινε συνώνυμο της παροχής υπηρεσιών Οδικής Βοήθειας στην Ελλάδα και γρήγορα γιγαντώθηκε, φτάνοντας να απασχολεί έως και 1.300 εργαζομένους. Στόλος αυτοκινήτων, σύγχρονες υπηρεσίες, ακόμη και ελικόπτερα όλα χρησιμοποιήθηκαν για την παροχή υπηρεσιών της εταιρείας. Τα έσοδα και τα κέρδη της πολλά με τον Ραπτόπουλο να προχωρά σε μεγάλα διαφημιστικά ανοίγματα επιστρατεύοντας ως πρωταγωνίστρια της καμπάνιάς του την Αλίκη Βουγιουκλάκη, αλλά και τον πρωταγωνιστή της άκρως επιτυχημένης σειράς της δεκαετίας του ’80 Ντέιβιντ Χάσελχοφ.

Εκτός όμως, από τα διαφημιστικά ανοίγματα, ήρθαν και τα προσωπικά. Στην  ίδια δεκαετία ο τότε βασιλιάς της Οδικής Βοήθειας προχωρά στην ανέγερση μιας υπερπολυτελούς βίλας στους Ελαιώνες Θεσσαλονίκης, με τα πάρτι που διοργανώθηκαν σε αυτή να έχουν αφήσει εποχή.

Ο ιδρυτής της Express Service χρηματοδοτούσε εκδηλώσεις της τότε Νομαρχίας (η οποία ήταν υπεύθυνη για τον έλεγχο των επιχειρήσεών του), αν και χρωστούσε στο ΙΚΑ αρκετά μεγάλα ποσά. Το 1997, έγινε για σύντομο διάστημα και εκδότης, προσφέροντας 1,2 δισ. δραχμές για να αποκτήσει τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το συγκρότημα Βελλίδη.

Ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν δραματικά στην έλευση της νέας χιλιετίας. Με την αύξηση του ανταγωνισμού -κυρίως από μικρότερες εταιρείες οδικής βοήθειας και τις ασφαλιστικές εταιρείες – η εταιρεία, λόγω του μεγάλου δικτύου της και των αυξημένων λειτουργικών δαπανών της, άρχισε να παρουσιάζει ελλείμματα.

© facebook.com/express1154
© facebook.com/express1154

Το 2001, το υπουργείο Ανάπτυξης ανακάλεσε την άδεια λειτουργίας της Express Service. Ο Ραπτόπουλος προσέφυγε για ακύρωση στο Συμβούλιο της Επικρατείας, που απέρριψε το αίτημά του. Ωστόσο, λίγο αργότερα, ανεστάλη η απόφαση του υπουργείου, όταν τα ηνία ανέλαβε ο Άκης Τσοχατζόπουλος, με τον οποίο διατηρούσε φιλικές σχέσεις ο επιχειρηματίας.

Από τότε, η Express Service δεν κατάφερε να ορθοποδήσει και τον ισολογισμό του 2007 κατέκλυσαν τα ελλείμματα και οι ζημίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια χρονιά, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών είχε επισημάνει σε επιστολή της προς το υπουργείο Ανάπτυξης ότι η Express Service λειτουργεί επί χρόνια με τεράστια ελλείμματα θέτοντας σε κίνδυνο τον υγιή ανταγωνισμό.

Αποτέλεσμα ήταν το 2012, ο Γιάννης Ραπτόπουλος να συλληφθεί για χρέη στο Δημόσιο και για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών ύψους 7,9 εκατ. ευρώ, για να αφεθεί λίγο αργότερα ελεύθερος, αφού είχε ασκηθεί εις βάρος του ποινική δίωξη για μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο κατ’ εξακολούθηση.

«Κάποτε ήμουν πλούσιος, τώρα δεν είμαι. Η επιχείρηση συνεχίζει να είναι ζημιογόνος. Αφού μου έχουν πάρει τους πελάτες παράνομα με αθέμιτο ανταγωνισμό. Αυτές οι ασφαλιστικές μάς έχουν ρημάξει από το ’96 και μετά. Η ζημιά που έχω πάθει είναι μεγάλη», δήλωνε ο πρόεδρος της Express Service σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο του 2010.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!