Γ.Δ.
1448.7 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
0,00%
9.68
OPTIMA
0,00%
10.66
TITC
0,00%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.02
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.44
ΔΑΑ
0,00%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.36
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.595
ΕΛΠΕ
0,00%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.868
ΕΛΧΑ
0,00%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.157
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.656
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.017
ΕΧΑΕ
0,00%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.64
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.447
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.6
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.78
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.14
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.275
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.585
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.565
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.38
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.43
ΛΑΒΙ
0,00%
0.846
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.92
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.82
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
0,00%
14.28
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.86
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
0,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.63
ΣΑΡ
0,00%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.02
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.6
ΣΠΙ
0,00%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.11
ΤΖΚΑ
0,00%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.318
ΦΡΛΚ
0,00%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.67

Κυριάκος Πιερρακάκης: Σε εξέλιξη η υλοποίηση 106 έργων τεχνολογίας

Συνέντευξη στον Φώτη Κόλλια

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης μιλάει στο powergame.gr για το νέο μοντέλο ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος στην υλοποίηση των μεγάλων έργων τεχνολογίας στο δημόσιο.

Σε εξέλιξη βρίσκονται 106 έργα τεχνολογίας που έχουν ενταχθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ενώ μέσα σε ένα χρόνο έχουν υπερδιπλασιαστεί οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται μέσω της πύλης gov.gr. Ειδικό ρόλο θα έχουν οι συμφωνίες – πλαίσιο που, όπως λέει, «διαθέτουν πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα, με κυριότερο την ευελιξία και πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό μας, ιδιαιτέρως σε σχέση με τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης».

Οσο για τη δυνατότητα της ελληνικής αγοράς τεχνολογίας να απορροφήσει τόσο μεγάλο όγκο έργων μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης υποστηρίζει πως «έχουμε εμπιστοσύνη στις ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ είμαστε αισιόδοξοι ότι θα ενδιαφερθούν και εταιρείες από το εξωτερικό για την υλοποίηση των έργων».

Για την αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ο κ. Πιερρακάκης λέει πως «πραγματοποιούμε μια ιδιαιτέρως ενδελεχή μελέτη προκειμένου να εντοπίσουμε τα κενά που υπάρχουν στην τηλεπικοινωνιακή αγορά». Αυτή την περίοδο, για παράδειγμα, αναζητείται ο βέλτιστος τρόπος προκειμένου να διευθετηθεί ανάμεσα στους ενοίκους των πολυκατοικιών το κόστος διαμοιρασμού της υποδομής οπτικής ίνας που θα χρειαστεί να εγκατασταθεί σε κάθε κτίριο ώστε νοικοκυριά και επιχειρήσεις να απολαμβάνουν ταχύτατες συνδέσεις στο Διαδίκτυο.

Τα έργα και οι άλλες δράσεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης. Πότε θα ξεκινήσουν τα πρώτα έργα και ποια θα είναι αυτά;

Οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα κατευθυνθούν στην Ελλάδα αποτελούν ένα σχέδιο Μάρσαλ για την εποχή μας και μπορούν να συμβάλουν σημαντικά όχι μόνο στην άμβλυνση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας αλλά ακόμη και στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας. Το 20% τουλάχιστον από τους πόρους αυτούς θα κατευθυνθεί προς τη χρηματοδότηση ψηφιακών έργων υποδομής. Έχουμε μια εξαιρετική ευκαιρία να χρηματοδοτήσουμε το σύνολο της ψηφιακής μας στρατηγικής, η οποία αποτυπώνεται αναλυτικά στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού.

Έργα της Βίβλου ήδη υλοποιούνται, για την ακρίβεια βρίσκονται σε εξέλιξη τα πρώτα 106. Θα σας αναφέρω ένα άμεσο, την πλατφόρμα για τις μεταβιβάσεις οχημάτων. Αυτό σημαίνει άμεση μεταβίβαση του οχήματός μας χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς γκισέ, χωρίς σφραγίδες, χωρίς χρονοτριβή. Από κει και πέρα, υπάρχουν έργα βραχυπρόθεσμα, με τον χαρακτήρα παρεμβάσεων με άμεσο αποτέλεσμα στην καθημερινότητα του πολίτη, όπως τα έργα για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα, δηλαδή τη δυνατότητα αξιοποίησης και χρήσης των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών από το σύνολο του πληθυσμού, κάτι που αποτελεί πολιτική, κοινωνική και ηθική προτεραιότητα για εμάς. Υπάρχουν ήδη τέσσερα έργα για την ηλεκτρονική προσβασιμότητα σε εξέλιξη.

Σε συνδυασμό με τα μεσοπρόθεσμα έργα που ωριμάζουν, φιλοδοξούμε να αλλάξουμε δομικά τη Δημόσια Διοίκηση αλλά και τη σχέση του πολίτη με το κράτος. Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία ως εφαλτήριο για ένα λειτουργικό και φιλικό κράτος προς τον πολίτη και, φυσικά, την επιχειρηματικότητα.

Ένα μεγάλο ζήτημα, που συζητείται τον τελευταίο καιρό, είναι η δυνατότητα της αγοράς να προχωρήσει τόσο μεγάλο όγκο έργων σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Σας απασχολεί αυτό το θέμα και πως πιστεύετε πως μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Πιστεύουμε πολύ στις δυνατότητες της αγοράς. Έχουμε εμπιστοσύνη στις ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ είμαστε αισιόδοξοι ότι θα ενδιαφερθούν και εταιρείες από το εξωτερικό για την υλοποίηση των έργων. Ταυτόχρονα βλέπουμε διαρκώς να δημιουργούνται νέες εταιρίες πληροφορικής και άλλες εταιρίες να διευρύνουν το αντικείμενό τους προσλαμβάνοντας πληροφορικούς. Η κινητικότητα αυτή μας προκαλεί μια αυξανόμενη αισιοδοξία για την υλοποίηση των έργων.

Ποιο τελικά πρέπει να είναι το νέο μοντέλο υλοποίησης των μεγάλων τεχνολογικών έργων έτσι ώστε τα νοσοκομεία ή τα δικαστήρια να αποκτήσουν τις υποδομές που θα συμβάλλουν στην ουσιαστική εξυπηρέτηση του πολίτη;

Αρχικά πρέπει να ακολουθήσουμε είναι να πάψουμε να αναθεωρούμε διαρκώς τα μεγάλα έργα πριν αυτά υλοποιηθούν. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που η Ελλάδα έμεινε πίσω στον τομέα της ψηφιοποίησης: με κάθε αλλαγή κυβέρνησης – ενίοτε και με αλλαγές μικρότερης κλίμακας – είχαμε ακύρωση και επαναπροκήρυξη πολλαπλών έργων. Η πρόθεση ήταν συνήθως να σχεδιαστεί κάτι καλύτερο και πιο σύγχρονο, τελικά όμως καταλήγαμε να έχουμε πλήθος προδιαγραφών και έλλειψη έργων, αφού ο χρόνος υλοποίησης υπερέβαινε κατά πολύ τόσο τον πολιτικό όσο και τον τεχνολογικό χρόνο.

Στα μοντέλα δημοπράτησης έργων πληροφορικής, αξίζει κανείς να εστιάσει σε έργα που έχουν χαρακτήρα συμφωνίας–πλαίσιο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το έργο «Διαλειτουργικότητες» που δημοπρατήθηκε πρόσφατα από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» με πολλούς αναδόχους, εν τέλει 12 διαφορετικά σχήματα. Το συγκεκριμένο έργο είναι εμπνευσμένο εν πολλοίς από αντίστοιχες προσεγγίσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με το πώς προμηθεύεται υπηρεσίες πληροφορικής με τον χαρακτήρα ανθρωπομηνών. Θεωρούμε ότι οι συμφωνίες-πλαίσιο διαθέτουν πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα, με κυριότερο την ευελιξία και πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη στο σχεδιασμό μας, ιδιαιτέρως σε σχέση με τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τώρα που σταδιακά βγαίνουμε από την κόκκινη ζώνη της πανδημίας, ποιες νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σχεδιάζετε; Υπάρχουν κάποιοι τομείς στους οποίους θα δώσετε προτεραιότητα;

Σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος λειτουργίας του gov.gr, της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης του Ελληνικού Δημοσίου. Το τονίζω, διότι το gov.gr είναι ένα έργο εμβληματικό για εμάς. Η Πύλη υπήρχε από την αρχή στο σχεδιασμό μας και υλοποιήθηκε νωρίτερα, λόγω της πανδημίας, λόγω της ανάγκης των πολιτών να μπορούν να εξυπηρετούνται από το Δημόσιο ενώ βρίσκονταν στο lockdown του Μαρτίου. Το gov.gr ξεκίνησε με 501 ηλεκτρονικές υπηρεσίες, και σήμερα έχουμε ξεπεράσει τις 1.120. Ξέρετε, μέσα στο 2020 υπήρξε αύξηση τόσο στις διαλειτουργικότητες όσο και στις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Οι φορές που τα συστήματα είτε «μίλησαν μεταξύ τους», όπως το λέμε, είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες, υπερβαίνουν τα 94.000.000. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι αποφεύχθηκαν ισάριθμες μετακινήσεις σε δημόσιες υπηρεσίες.

Για εμάς, είναι ένα στοίχημα να προσθέτουμε διαρκώς νέες υπηρεσίες στο gov.gr, έτσι ώστε όλο το κράτος, ουσιαστικά, να περάσει εκεί. Να σας αναφέρω, επίσης, το σχεδιασμό μας για την πρόσβαση στο Κτηματολόγιο ψηφιακά για τους δικηγόρους, τους μηχανικούς, τους συμβολαιογράφους και τους δικαστικούς επιμελητές. Σκεφτείτε τους επαγγελματίες που βυθίζονταν σε έρευνες στα υποθηκοφυλακεία, σε αραχνιασμένους τόμους και σκονισμένα δυσανάγνωστα έγγραφα. Από τον Μάρτιο, αυτό θα γίνεται από το γραφείο τους, από τον υπολογιστή τους.

Υπάρχει τον τελευταίο καιρό κινητικότητα όσον αφορά τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές. Όχι μόνο επειδή η πανδημία έδειξε τις αντοχές, αλλά και τις ελλείψεις, αλλά και επειδή τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς απαιτούν αναβάθμιση και των υποδομών σταθερής τηλεφωνίας. Εκτός από το διαγωνισμό για το UFBB, σκοπεύετε να πάρετε και άλλες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση των δικτύων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι (FTTH);

Αυτό που μπορούμε να πούμε αυτήν τη στιγμή είναι ότι οι πολύ σημαντικοί χρηματοδοτικοί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης θα παίξουν ρόλο στον τομέα της συνδεσιμότητας (connectivity). Στο κομμάτι αυτό, πραγματοποιούμε μια ιδιαιτέρως ενδελεχή μελέτη προκειμένου να εντοπίσουμε τα κενά που υπάρχουν στην τηλεπικοινωνιακή αγορά. Διαπιστώνουμε, για παράδειγμα, ότι αναζητείται ο βέλτιστος τρόπος προκειμένου να διευθετηθεί ανάμεσα στους ενοίκους των πολυκατοικιών το κόστος διαμοιρασμού του για το FTTH. Ένα άλλο ζήτημα είναι η ανάπτυξη υποδομών οπτικών ινών που θα καλύπτουν όλα τα νησιά με περισσότερους από 1.000 κατοίκους. Εδώ, επεξεργαζόμαστε προγράμματα με πρόσθετο άξονα τη σύνδεση της χώρας με άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ όπως η Κύπρος, μέσω υποθαλάσσιων αρτηριών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!