Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Κτηματαγορά: Οι περιοχές που παίρνουν αξία στην πανδημία

Θεμιστοκλής Μπάκας
Πρόεδρος Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates

Η πανδημία του κορωνοϊού αποτέλεσε «ανάχωμα» στιγμιαίο ή/και μη για την κτηματαγορά, εικόνα που θα ξεκαθαρίσει με το τέλος των περιοριστικών μέτρων.

Η Ελληνική κτηματαγορά, εν μέσω πανδημίας λόγω των μεγάλων έργων ανάπλασης και υποδομών που έχουν ήδη υπογραφεί και διαθέτουν τους πόρους, δημιουργεί νέες επενδυτικές ευκαιρίες που στο σύνολο τους θα προσεγγίσουν δισεκατομμύρια ευρώ επενδύσεων και θα αναβαθμίσουν περιοχές που για χρόνια χαρακτηρίζονταν είτε «ξεχασμένες», είτε «υποβαθμισμένες».

Παράλληλα, επενδύσεις πολυεθνικών εταιρειών με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές από το κράτος σε περιοχές που πολλές  απ΄αυτές για πολλά χρόνια παράμεναν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του Ν.Αττικής, επηρεάζουν θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι θα χρειαστεί χρόνος για να γίνουν επαρκείς εκτιμήσεις, ενώ καθοριστικός παράγοντας αποτελεί ο χρόνος υλοποίησης των έργων. Είναι πολύ σημαντικό για την προσέλκυση επενδύσεων τα έργα ανάπλασης να υλοποιούνται στους χρόνους που έχουν οριστεί.

  • Ο Πειραιάς αλλάζει και αποτελεί την επόμενη στάση για τους επενδυτές

Ο Πειραιάς , το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».

Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, δίνοντας νέες προοπτικές στην κτηματαγορά της περιοχής. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς, προβλέπει κατεδάφιση των υπαρχουσών παράνομων κατασκευών στη γραμμή της παραλίας, μετακίνηση των τραπεζοκαθισμάτων σε άλλο σημείο του κοινόχρηστου χώρου, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας 3,5 μέτρων όπου θα απαγορεύεται η στάθμευση, αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων, ανακατασκευές των πεζοδρομίων και των πλακοστρώσεων, ασφαλτικά έργα, αναβάθμιση του αποχετευτικού στη συγκεκριμένη περιοχή, καθορισμός νέων χώρων στάθμευσης για δημότες και επισκέπτες και φυσικά νέα συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων.

Ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, αναμένεται να αναγεννηθεί.

Τον Ιούνιο του 2020 υπογράφηκε η ανάπλαση του Αγίου Διονυσίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2021. Αφορά, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικών παρεμβάσεων με στόχο την αναβάθμιση και την ανάπτυξη της περιοχής του Αγίου Διονυσίου. Ο σχεδιασμός του έργου, αναμένεται να συμβάλλει στη  διατήρηση  και ανάδειξη  του βιομηχανικού χαρακτήρα της περιοχής, ενώ η υλοποίησή του θα ανανεώσει και  αναμορφώσει  τα δομικά στοιχεία που συνθέτουν το δημόσιο χώρο. Παράλληλα εκσυγχρονίζονται οι χρήσεις γης με την προσέλκυση νέων δραστηριοτήτων, τον έλεγχο κινήσεων και την ανάπτυξη ενός περιβάλλοντος φιλικού στην κίνηση πεζών και ποδηλάτων. Επιπρόσθετα με το συγκεκριμένο έργο, επιδιώκεται η βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών δυσλειτουργιών που καταγράφονται σήμερα.

Παράλληλα, θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.

Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, παραδόθηκαν τον Ιούλιο του 2020 οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ υπολογίζεται ότι το σύνολο της επέκτασης της γραμμής 3 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται να προστεθούν ακόμη τρεις σταθμοί, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Παράλληλα, ενώ εφόσον έχουν ολοκληρωθεί η κατασκευές του τροχιοδρόμου και παραμένει σε εκκρεμότητα, άμεσα θα παραδοθεί το τραμ στους δημότες του Πειραιά.  Τα οδικά έργα και οι επεκτάσεις σταθμών του μετρό και του τραμ ενισχύουν τη ζήτηση στις περιοχές που εξυπηρετούν .

Κάθε επέκταση του μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα στην κτηματαγορά της εκάστοτε περιοχής, όχι μόνο στην αγορά κατοικίας, αλλά και στην αγορά επαγγελματικής στέγης, τουλάχιστον για τις περιοχές που γειτνιάζουν στους νέους σταθμούς και τους νέους οδικούς κόμβους.

Δεν είναι λίγοι οι αλλοδαποί επενδυτές που έχουν ήδη επενδύσει σε παλαιές κατοικίες στην Ακτή Θεμιστοκλέους όπου έχουν προβεί σε ριζική ανακαίνιση και στόχο με την μεταπώληση.

Η ζήτηση πριν την covid-19 εποχή καταγραφόταν θετική, ιδιαίτερα από τα μέσα του 2019 τόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών στο κέντρο των Αθηνών ( δύσκολη η εύρεση αγοράς κατοικιών έως 800 €/τμ), όσο και των νέων έργων ανάπλασης που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες στην κτηματαγορά με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 € για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50m από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές .

Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές . Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα του Πειραιά, κτίρια που σε πολλές περιπτώσεις παρομοιάζονται ως ωρολογιακές βόμβες για τους δημότες.

  • Κτηματαγορά: Μεταμορφώνεται το Φάληρο

Η αξιοποίηση της έκτασης από το ΣΕΦ έως το δέλτα του Φαλήρου, προβλέπει τη δημιουργία μεγάλου πάρκου 220 στρεμμάτων με 3.500 δέντρα και τριών χώρων στάθμευσης που θα προσφέρουν πρόσβαση στους πολίτες στη Θάλασσα.  Το παράκτιο πάρκο πολλαπλών χρήσεων που θα αναπτυχθεί, θα ενοποιεί τους όμορους τέσσερις δήμους Πειραιά, Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου με το θαλάσσιο μέτωπο.

Τα νέα έργα υποδομής δημιουργούν τις υποδομές για την δημιουργία της Πειραϊκής Ριβιέρας, ενώ δημιουργούν επενδυτικές ευκαιρίες στους όμορους δήμους.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στις 17 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσουν και οι εργασίες για τη μετατόπιση της γραμμής του ΤΡΑΜ από τη στάση Μοσχάτο έως τη στάση Τζιτζιφιές. Η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί σε χαμηλότερο επίπεδο, στο ίδιο ύψος με την οδό Εθνάρχου Μακαρίου.

  • Κτηματαγορά: Μητροπολιτικό πάρκο Ελληνικού

Το Ελληνικό αλλάζει, από μια περιοχή που κατά τη λειτουργία του αεροδρομίου δεν ήταν στο πρώτο πλάνο επιλογής των ενδιαφερόμενων αγοραστών λόγω του θορύβου από τα αεροσκάφη, διατηρώντας πάντα μια διαφορά στις τιμές πώλησης -10%, -15 %  σε σχέση με τη Γλυφάδα και τη Βούλα, κατάφερε να εξισορροπήσει αυτή τη ψαλίδα μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου στο Μαρκόπουλο.

Τα νότια προάστια της Αττικής, η Γλυφάδα, Βούλα και η Βουλιαγμένη αποτελούν διαχρονικά το μήλο της έριδος στην κτηματαγορά – ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, τόσο για τους εγχώριους αγοραστές όσο κα για τους αλλοδαπούς, κυρίως Κινέζους, ενώ, δεν ήταν λίγοι οι Σύριοι και Αιγύπτιοι κατασκευαστές που αρχές του 2015 -2017 που επένδυσαν σε διαμερίσματα τόσο για την απόκτηση της πολυπόθητης χρυσής βίζας όσο και ως μορφή επένδυσης για το μέλλον.

Το 2015-2017, οι τιμές πώλησης των ακινήτων σε σχέση με το 2009 είχαν υποχωρήσει κατά 40% – 45 % σε Γλυφάδα και Βούλα, ενώ σε σχέση με τα βόρεια προάστια της Αττικής οι τιμές κατέγραψαν μια γενικότερη ανθεκτικότητα (46% – 50% ).

Τα μνημονιακά χρόνια, η μικρότερη πτώση στα νότια προάστια καταγράφηκε στη περιοχή του Ελληνικού (33% -39%), μια περιοχή που απέκτησε μετρό διευκολύνοντας τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής αλλά ταυτόχρονα αποτέλεσε και πόλο έλξης των ενδιαφερόμενων που πάντα είχαν στραμμένο το βλέμμα στα νότια αλλά δεν τους βόλευαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Σήμερα, ο βασικός σχεδιασμός περιλαμβάνει αναβάθμιση της παραλίας, οικιστικές αναπτύξεις, υπερ-τοπικό και τοπικό εμπόριο, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και χώρους αναψυχής κοινού, αξιοποίηση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και κατασκευή νέων χώρων άθλησης, νέο γήπεδο γκολφ, χώρους ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις και ερευνητικά κέντρα, κλπ.

Θα κατασκευαστεί ένα από τα μεγαλύτερα Μητροπολιτικά Πάρκα Πρασίνου και Αναψυχής στο κόσμο, που συνδυαστικά με τους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου του ακινήτου θα καλύπτουν έκταση 2.600.000 τ.μ., ήτοι 42% της συνολικής επιφανείας της έκτασης.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στις 14 Ιανουαρίου εγκρίθηκε η μελέτη για τη διαμόρφωση του πρώτου, μικρού, τμήματος του μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ). Πρόκειται για χώρο 75 στρεμμάτων (από τις 4.000 στρ. του πάρκου) στο σημείο όπου βρίσκονται τα τρία διατηρητέα υπόστεγα της αεροπορίας.

Όταν το Μητροπολιτικό πάρκο έχει αρχίσει πραγματικά να αποκτά μια ολοκληρωμένη μορφή που σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, για την ολοκλήρωσή του, θα χρειαστεί ακόμη και 10 χρόνια για την πλήρη ανάπτυξη, τότε εκτός από την οικιστική ανάπτυξη, θα καταγραφούν αυξήσεις των αξιών στα επαγγελματικά ακίνητα , διότι η ανάπτυξη του επιχειρηματικού πάρκου μέσα στο Ελληνικό θα αναβαθμίσει την κτηματαγορά των επαγγελματικών ακινήτων και θα οδηγήσει τα νότια προάστια να γίνουν σημαντικό επιχειρηματικό κέντρο.

  • Η επένδυση της Microsoft «αναβαθμίζει » το Λαύριο, ενώ δημιουργεί ανάγκες ανοικοδόμησης – ανέγερσης κατοικιών στη περιοχή

Η απόφαση επένδυσης της Microsoft να εγκαταστήσει το σύμπλεγμα των τριών data center στη περιοχή και συγκεκριμένα στο πρώην εργοστάσιο της κλωστοϋφαντουργίας «Αιγαίον» που για πολλά χρόνια χαρακτηρίζονταν ως εγκαταστάσεις φάντασμα που θυμίζουν άλλες εποχές και την ξεχωριστή ιστορία της περιοχής, θα λειτουργήσει θετικά για την κτηματαγορά στην ευρύτερη περιοχή του Λαυρεωτικού Δήμου.

Τα εισοδήματα των εργαζομένων στη περιοχή είναι μικρά με υψηλό ποσοστό ανεργίας μετά την αποβιομηχανοποίηση της περιοχής στις αρχές του 2000.

Η επένδυση αυτή θα λειτουργήσει «διαφημιστικά» για την κτηματαγορά στην περιοχή και λογικό είναι στο άμεσο μέλλον να αναμένουμε παρόμοιες ενέργειες και από άλλες εταιρείες, τόσο εγχώριες, όσο και αλλοδαπές που θα θελήσουν να βρεθούν «επαγγελματικά» κοντά στον Αμερικανικό κολοσσό.

Η διαθεσιμότητα ακινήτων προς μίσθωση στο Λαύριο, είναι πάρα πολύ μικρή βάση των αγγελιών ακινήτων. Το ζητούμενο μηνιαίο κόστος μίσθωσης κυμαίνεται από 4,3€/τμ έως 6,6€/τμ. Μόνον το 38,8% των διαθέσιμων ακινήτων προς μίσθωση είναι άνω των 75 τμ κατάλληλα για οικογένειες , ενώ το υπόλοιπο αφορά ακίνητα έως 65 τμ .

Οι ζητούμενες τιμές πώλησης διαμερισμάτων 70τμ – 110τμ άνω του 1ου ορόφου, κατασκευής μετά το 2018, κυμαίνονται από 1.222€/τμ έως 1.644€/τμ. Ενώ, οι ζητούμενες τιμές πώλησης διαμερισμάτων με έτος κατασκευής το 1990, ξεκινούν από 800€/τμ.

Λόγω της μικρής διαθεσιμότητας ακινήτων τόσο προς ενοικίαση, όσο και ως προς πώληση, σίγουρα θα γεννηθούν ανάγκες ανοικοδόμησης – ανέγερσης κατοικιών στη περιοχή για να φιλοξενήσουν τους εργαζόμενους στη Microsoft καθώς και των εταιρειών που ενδεχομένως να ακολουθήσουν την κίνηση του Αμερικανικού κολοσσού.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι, για να λειτουργήσει ορθά και να αποκομίσει τα μέγιστα ο Δήμος Λαυρεωτικής από την πολλά υποσχόμενη επένδυση στη περιοχή, θα πρέπει να συνδεθεί το Λαύριο μέσω της επέκτασης της Αττικής Οδού και ταυτόχρονα να ολοκληρωθεί το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και το αστικό κέντρο της Αθήνας.

Η ανοικοδόμηση στη περιοχή και ταυτόχρονα οι ενδεχόμενες συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, θα συντελέσουν στην αύξηση των αξιών των ακινήτων και στην προσέλκυση ενδιαφερομένων που θα θελήσουν να εγκατασταθούν στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Λαυρεωτικής τόσο διότι θα δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στη περιοχή, όσο και λόγω του καλύτερου επιπέδου διαβίωσης .

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα σε πόλεις της ΕΕ (π.χ. στο Λονδίνο στη περιοχή Barnsbury στο δήμο Islington) όπου εγκαταστάσεις μεγάλων εταιρειών με ταυτόχρονες παρεμβάσεις ανάπλασης, άλλαξαν τις αξίες των ακινήτων και γενικότερα το status της ευρύτερης περιοχής διότι απευθύνονταν πλέον σε τελείως διαφορετικό από άποψης οικονομικής ευχέρειας κοινό.

Η ανάπτυξη της επένδυσης αναζητώντας επιπλέον χώρους συνολικής έκτασης 200 στρεμμάτων για την ανάπτυξη υποστηρικτικών εγκαταστάσεων στην περιοχή εκτός από το σύμπλεγμα των τριών data center που θα εγκατασταθούν στο πρώην εργοστάσιο της κλωστοϋφαντουργίας «Αιγαίον», θα αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο ανάπλασης και ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.

Οποιαδήποτε επένδυση με παράλληλες αναπλάσεις – υποδομές σε περιοχές που πολλές  απ΄αυτές για πολλά χρόνια παράμεναν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο του Ν.Αττικής, εύκολα κατανοούμε ότι θα επηρεάσει θετικά την οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών.

  • Η νέα Γραμμή 4 του μετρό έλκει τους επενδυτές με στόχο την επόμενη μέρα.

Όλο και περισσότεροι επιλέγουν να μετακινηθούν σε περιοχές που εξυπηρετούνται από σταθμούς Μετρό αφενός για να μειώσουν τα έξοδα μετακίνησης, δηλαδή να μη χρησιμοποιούν καθόλου το αυτοκίνητό τους εξοικονομώντας χρήματα από τα καύσιμα. Αλλά και λίγο μακριά από τους σταθμούς να είναι το ακίνητο, οι ενδιαφερόμενοι σπεύδουν να το μισθώσουν διότι χρησιμοποιούν λίγο το αυτοκίνητό τους σταθμεύοντας το κοντά στο μετρό και στη συνέχεια μετακινούνται από και προς τη δουλειά τους με το τρένο.

Επιχειρηματίες και ενοικιαστές, επιλέγουν διαχρονικά ακίνητα σε περιοχές που βρίσκονται γύρω στους σταθμούς του μετρό. Η κτηματαγορά κατά μήκος των γραμμών του πιο δημοφιλούς συγκοινωνιακού μέσου, δεν γνώρισε ιδιαίτερα μεγάλη κρίση, παρά την γενικότερη κατάρρευση των τιμών ακόμη και 42,6 % σε σχέση με τα μνημονιακά χρόνια .

Οι τιμές πλησίον των σταθμών του Μετρό παρουσίασαν εν μέσω κρίσης μια σταθεροποίηση στις τιμές μίσθωσης λόγο της μεγάλης ζήτησης και των λιγοστών ακινήτων ενώ καταγράφηκαν  περιπτώσεις μικρής αύξησης το 2017 σε σχέση με το 2014, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2012 η πτώση των τιμών πλησίον των σταθμών του Μετρό δεν ξεπέρασε το 20 %.

Δεν είναι λίγες οι περιοχές που ευεργετήθηκαν από την άφιξη του μετρό στη περιοχή τους, το Αιγάλεω και το Ελληνικό αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα τόσο στην αύξηση της ζήτησης για μίσθωση ακινήτων αλλά και στην εμπορική ανάπτυξη στα πέριξ του σταθμού.

Οι περιοχές κατά μήκος της νέας γραμμής 4 του μετρό, πριν την covid-19 εποχή  είχαν γίνει πόλος έλξης τόσο εγχώριων επενδυτών όσο και fund που στοχεύουν στην υπεραξία στο άμεσο μέλλον. Στοχεύουν στην αγορά κατοικιών που χρήζουν ανακαίνισης καθώς και αυτοτελών γραφειακών κτιρίων..

Επιπλέον, δεν ήταν λίγοι αυτοί που αναζητούσαν καταστήματα για αγορά πλησίον των νέων σταθμών του μετρό για επένδυση, γνωρίζοντας ότι όταν ολοκληρωθεί το μετρό, η αξία τους θα είναι πολύ μεγαλύτερη και το μηνιαίο μίσθωμα σε συνάρτηση με την αγορά σήμερα θα αποφέρει πολύ καλή απόδοση ως επένδυση.

Η ζήτηση στις περιοχές αυτές μετά την λήξη της πανδημίας του κορωνοϊού θα συγκεντρώσουν και πάλι τα βλέμματα των επενδυτών.

Παράλληλα, οι περιοχές που θα αποτελέσουν το Μήλον της Έριδος κατά την έναρξη των εργασιών της νέας γραμμής 4 του μετρό θα είναι το Γαλάτσι, η περιοχή πλησίον του σταθμού Ελκίνωνος που βρίσκεται στο λόφο της Κυψέλης καθώς και η περιοχή πλησίον των δικαστηρίων που θα κατασκευαστεί η στάση του μετρό Δικαστήρια.

Στο Γαλάτσι και στο σταθμό Ελκίνωνος  θα καταγραφεί μεγάλη αύξηση της ζήτησης στην κτηματαγορά διότι οι τιμές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές που ήδη υπάρχουν στάσεις του μετρό είναι δελεαστικές και ταυτόχρονα είναι πλησίον του κέντρου των Αθηνών. Στη στάση Δικαστήρια και Αλεξάνδρας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση της ζήτησης κυρίως για γραφειακούς χώρους διότι ακόμη υπάρχουν διαθέσιμα αυτοτελή κτίρια και στοκ γραφειακών χώρων.

Γενικότερα , οι περιοχές που θα εξυπηρετούνται από τη νέα γραμμή 4 του μετρό, έχουν περιθώρια ανάπτυξης στην κτηματαγορά, ενώ ραγδαίες θα είναι οι αυξήσεις στις τιμές τόσο πώλησης όσο και ενοικίασης στα Εξάρχεια.

ΓΡΑΜΜΗ 4 ΠΩΛΗΣΗ

ΕΩΣ 35 ΕΤΩΝ

€/Τ.Μ

ΠΩΛΗΣΗ 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑ ΤΟ 2000

€/Τ.Μ

ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ 

ΕΩΣ 35 ΕΤΩΝ

€/Τ.Μ

ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕΤΑ ΤΟ 2000

€/Τ.Μ

ΣΤΑΘΜΟΣ ΒΕΪΚΟΥ Από 1.200 Από 1.800 Από 5 Από 7
ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ Από 950 Από 1.450 Από 4 Από 6
ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΛΚΙΝΩΝΟΣ Από 650 Από 1.500 Από 4 Από 7
ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Από 700 Από 1.400 Από 4 Δεν Υπάρχουν
ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ Από 800 Από 2.000 Από 6 Από 8
ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΞΑΡΧΕΙΑ Από 1.100 Από 1.600 Από 7 Από 8
ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ Από 1.345 Από 6 Δεν Υπάρχουν
ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΛΩΝΑΚΙ Από 2.400 Από 3.400 Από 8 Από 11
ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ Από 2.200 Από 7 Από 9
ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ Από 1.300 Από 2.300 Από 6 Από 8
ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ Από 1.350 Από 1.800 Από 6 Από 9
ΣΤΑΘΜΟΣ ΙΛΙΣΙΑ Από 1.650 Από 2.100 Από 7 Από 9
ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ Από 1.000 Από 1.550 Από 6 Από 9
ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΟΥΔΗ Από 1.500 Από 1.900 Από 6 Από 9

* Πηγή :Πανελλαδικό Δίκτυο EReal Estates , Κατοικίες: Πώληση –   Ενοικίαση,  Άνω του 1ου ορόφου

  • Κτηματαγορά: Η ιστορία επαναλαμβάνεται στον Κορυδαλλό

Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση το 2019,  οι φυλακές που βρίσκονται στον αστικό ιστό και σε απόσταση αναπνοής από σχολεία θα κατεδαφιστούν και στη θέση τους  θα δημιουργηθεί πάρκο και πολυχώρος πολιτισμού για τους νέους και τους δημότες της περιοχής, διαχρονικά αίτημα τόσο των κατοίκων του Κορυδαλλού, όσο και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Το πρώτο βήμα έγινε στις 19 Νοεμβρίου του 2020 με την κατεδάφιση κτιρίων στην παλαιά βάση του ΝΑΤΟ στον Ασπρόπυργο προκειμένου να τεθούν τα θεμέλια του Δικαστικού Σωφρονιστικού Καταστήματος Αθηνών, το οποίο θα αντικαταστήσει τις φυλακές Κορυδαλλού.

Αν κάποιος γνωρίζει την ιστορία του άλσους Αιγάλεω που για εκατό περίπου χρόνια (από το 1874 έως και το 1965) βρίσκονταν οι εγκαταστάσεις της Εταιρείας Ελληνικού Πυροδοτοποιείου  το οποίο ήταν στην εποχή της ακμής του μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες της χώρας. Περιμετρικά του Μπαρουτάδικου με την επιβλητική καμινάδα,  διέμεναν οι εργάτες του εργοστασίου κυρίως μικρασιατικής καταγωγής και από τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, περιοχή υποβαθμισμένη για εκείνη την εποχή λόγω της πυρίτιδας και των προβλημάτων υγείας που δημιουργούσε.

Πέντε χρόνια μετά το τέλος της λειτουργίας του (1970) η έκταση περιήλθε στην ιδιοκτησία του δημοσίου, με αποτέλεσμα να κατεδαφιστούν τα κτίρια και ο χώρος να μετατραπεί σε άλσος, εντός του οποίου έχουν κατασκευασθεί σχολεία, αθλητικά κέντρα καθώς και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής – πρώην Τεχνολογικό Ίδρυμα Αθηνών.

Το Άλσος Αιγάλεω αποτελεί πλέον έναν από τους ελάχιστους πνεύμονες πρασίνου στη δυτική Αθήνα ενώ αποτελεί και την ακριβότερη περιοχή για αγορά ή ενοικίαση κατοικίας στην ευρύτερη περιοχή των Δυτικών Προαστίων ειδικά αν το ακίνητο βρίσκεται περιμετρικά του άλσους .

Τα πάρκα και το αστικό πράσινο γενικότερα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία και τη διάθεση των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής, ενώ τα οφέλη και οι λειτουργίες της βλάστησης μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης.

Σύμφωνα με μελέτες παρατηρείται μείωση της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας, σε περιοχές με αυξημένα ποσοστά πρασίνου. Ακόμα, μια ώρα επαφής με τη φύση, βελτιώνει κατά 20% κατά μέσο όρο την απόδοση της μνήμης και προσοχής.

Παρόμοια εξέλιξη και λογικά με καλύτερες υποδομές λόγω της εμπειρίας πλέον της πολιτείας και των αρμόδιων φορέων, η οικιστική περιοχή περιμετρικά των φυλακών Κορυδαλλού θα αλλάξει εικόνα προσελκύοντας επενδυτικό ενδιαφέρον όταν αρχίσουν να υλοποιούνται τα πρώτα έργα ανάπλασης , ενώ ραγδαία αύξηση των τιμών στα ακίνητα θα καταγραφεί όταν τα έργα αρχίσουν να αποκτούν τη τελική τους μορφή.

  • Κτηματαγορά: Αισιοδοξία για Γκύζη και Αμπελόκηποι 

Η διπλή ανάπλαση σε Λεωφόρο Αλεξάνδρας και Βοτανικό αποτελεί αναμφίβολα τη δεύτερη μεγαλύτερη ευκαιρία για την εγχώρια κτηματαγορά μετά την επένδυση στο παραλιακό μέτωπο, τόσο για την  Αττική, όσο και τη χώρα συνολικά.

Το μεγαλόπνοο σχέδιο σε βάθος χρόνου θα αποτελέσει το «Μήλον της Έριδος» για τους επενδυτές προσελκύοντας επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ οι οποίες θα αλλάξουν την εικόνα της πρωτεύουσας.

Οι συνολικές παρεμβάσεις στην Λ. Αλεξάνδρας, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 20 στρέμματα. Θα πραγματοποιηθούν στη καρδιά της Αθήνας και θα απαιτήσουν επενδύσεις ύψους δεκάδων εκατ. ευρώ. Περιοχές όπως το  Γκύζη και οι Αμπελόκηποι, δεν αποκλείεται να αποτελέσουν το νέο επίκεντρο της πόλης, αντίστοιχα με εκείνο που είχε σημειωθεί στο παρελθόν στην περιοχή του Ψυρρή.

Ο Βοτανικός θα δεχθεί τον μεγαλύτερο όγκο επενδύσεων. Οι επενδύσεις που θα γίνουν, θα μετατρέψουν την ζώνη βιομηχανίας-βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου, σε μια περιοχή που θα συμπεριλάβει σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, κοινόχρηστους χώρους, χώρους πρασίνου, καθώς και κτίρια κεντρικών λειτουργιών. Η παρέμβαση αυτή σε μια έκταση περίπου 220 στρεμμάτων θα αλλάξει την σημερινή εικόνα την κτηματαγορά και θα την μετασχηματίσει σε μια περιοχή υψηλού προφίλ και αξίας στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Η διπλή ανάπλαση σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, θα ολοκληρωθεί στα επόμενα 3-4 χρόνια. Εκτιμάται ότι το κατασκευαστικό έργο θα ξεκινήσει στο τέλος του 2021, αφού ολοκληρωθούν όλες οι σχετικές μελέτες. Η ανάπτυξη θα γίνει βάσει του Προεδρικού Διατάγματος του 2012. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλέον νομικές εντάσεις και προσφυγές που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την υλοποίησή του.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!