Ευκαιρία βλέπει για την ενδεχόμενη ανάπτυξη των πωλήσεών της στην ελληνική αγορά η BSH Hellas, η οποία διακινεί τις ηλεκτρικές συσκευές Bosch, Pitsos, Gaggenau. Αυτό επισήμανε ο Γιάννης Γρατσώνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BSH Οικιακές Συσκευές Ελλάδας και Κύπρου.
Το 2025 εκτίμησε ότι θα υπάρξει ελαφρά άνοδος στον αριθμό των ηλεκτρικών συσκευών που θα πωληθούν στη χώρα μας. Ωστόσο, αναμένεται πτώση στη μέση αξία, γεγονός που σημαίνει ότι η εταιρεία θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2024 ή οριακά χαμηλότερα, όπως έχει αποτυπωθεί κατά τους πρώτους μήνες της φετινής χρονιάς. Επιπλέον, τα προηγούμενα χρόνια τα προϊόντα είχαν παρουσιάσει αυξήσεις τιμών, οι οποίες πλέον σταθεροποιούνται, ενώ οι καταναλωτές επιλέγουν οικονομικότερα προϊόντα. Κατά τη διάρκεια του 2025 αναμένεται ότι θα αυξηθούν κατά 3,5% τα πωλούμενα τεμάχια στην κατηγορία των στεγνωτηρίων.
Όσον αφορά την κατηγορία του κλιματισμού, στον οποίο η BSH έχει περιορισμένη προς το παρόν παρουσία με τις συσκευές Bosch και Pitsos, ο επικεφαλής της εταιρείας τόνισε ότι ο κλιματισμός έχει δυναμική, η οποία θα αυξάνεται διαδοχικά «Η εταιρεία σκοπεύει σε διψήφιο ποσοστό αύξησης στις πωλήσεις με τα κλιματιστικά Bosch και Πίτσος. Το ποσοστό συμμετοχής τους στον τζίρο μας αυτήν τη στιγμή δεν υπερβαίνει το 4%».
Την ίδια στιγμή, στάθηκε στην είσοδο κινεζικών εταιρειών πώλησης ηλεκτρικών συσκευών, η οποία έχει εντατικοποιηθεί τον τελευταίο καιρό. Ο Γ. Γρατσώνης επισήμανε ότι η είσοδος κινεζικών εταιρειών δείχνει πως υφίσταται ενδιαφέρον και προοπτική ανάπτυξης στην ελληνική αγορά τα επόμενα χρόνια.
Σημειώνεται ότι η BSH έχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην ελληνική αγορά, με περισσότερο από 32% στην κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών. Επίσης, είναι πρώτος παίκτης στις πωλήσεις ηλεκτρικής σκούπας, με μερίδιο πάνω από 25%.
Τζίρος 174,9 εκατ. σε Ελλάδα – Κύπρο – Στα 10 εκατ. τα καθαρά κέρδη με την πώληση του ακινήτου στον Σκλαβενίτη
Ως προς τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας σε Ελλάδα – Κύπρο, το 2024 παρουσίασε πτώση κύκλου εργασιών στα 174,9 εκατομμύρια ευρώ από 190,8 εκατομμύρια μετά τη λήξη του προγράμματος «Ανακυκλώνω-Αλλάζω Συσκευή», κάτι που επηρέασε συνολικά τις επιδόσεις του κλάδου ηλεκτρικών συσκευών. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 10 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της πώλησης του ακινήτου στον Ρέντη, το οποίο απέκτησε ο όμιλος Σκλαβενίτη.
Η BSH Ελλάδος είχε ανάπτυξη σε όλες τις κατηγορίες την περασμένη, με εξαίρεση την κατηγορία της ψύξης, απόρροια της ολοκλήρωσης του προγράμματος «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή». Ειδικότερα, στις συσκευές μαγειρέματος παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 3%, στη φροντίδα ρούχων κατά 8%, στις μικροσυσκευές κατά 7%, στην πλύση πιάτων κατά 11%, ενώ στην ψύξη είχε σημαντική πτώση κατά -38%.
Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά την αγορά ηλεκτρικών συνολικά στη χώρα μας, στις συσκευές μαγειρέματος η ανάπτυξη ήταν 3%, στη φροντίδα ρούχων 8%, στις μικροσυσκευές 11%, στα πλυντήρια πιάτων παρουσίασε μείωση -2%, στην ψύξη -41%.
Όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών της, η εταιρεία διατηρεί διαθεσιμότητα για 15 χρόνια για τις μεγάλες συσκευές μετά την ημερομηνία λειτουργίας και για 10 χρόνια για τις μικροσυσκευές και τον κλιματισμό, όπως ανέφερε ο Γιάννης Γρατσώνης. Σημαντικό στοιχείο της εταιρείας αποτελεί η τεχνολογία home connect, με δυνατότητα σύνδεσης μέσω εφαρμογής με το κινητό τηλέφωνο για τη διαχείριση των συσκευών.
Tα νέα λανσαρίσματα
Στα νέα προϊόντα που λάνσαρε ή θα λανσάρει η BSH στην ελληνική αγορά είναι τα ψυγεία της σειράς «Green Collection», ενεργειακής κλάσης Α (112 KW κατανάλωση ετησίως), με χαμηλό επίπεδο θορύβου 29db και κατά 50% μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα. Στην ίδια λογική είναι και τα νέα πλυντήρια πιάτων της ίδιας σειράς με 40% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενεργειακής κλάσης Α και με επίπεδα θορύβου στα 42db.
Το φετινό καλοκαίρι η BSH θα λανσάρει στην Ελλάδα και το φίλτρο συγκράτησης μικροπλαστικών που συγκρατούν το 97% των μικροπλαστικών που διαφεύγουν από τα ρούχα κατά τη διάρκεια της πλύσης. Επίσης, λανσάρει και airfryers, τα οποία θα έρθουν στην αγορά το καλοκαίρι, και ενώ ήδη η Bosch είχε ενσωματωμένο το συγκεκριμένο σύστημα στους φούρνους της.
Στα 15,3 δισεκατομμύρια οι πωλήσεις για τον όμιλο BSH παγκοσμίως
Για τον όμιλο BSH σε όλες τις χώρες όπου διατηρεί δραστηριότητα τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 ανήλθαν στα 15,3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων το 3,4% διοχετεύθηκε σε επενδύσεις και το 5,5% σε έρευνα και ανάπτυξη (835 εκατομμύρια ευρώ). Αυτήν τη στιγμή αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη στην ελληνική αγορά. Τα έτη 2020, 2021 και 2022 ο κύκλος εργασιών κινήθηκε ανοδικά στα 13,9, 15,6 και 15,9 δισεκατομμύρια ευρώ, για να μειωθεί στα 14,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 και να κινηθεί εκ νέου υψηλότερα στα 15,3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Οι συνθήκες που επικράτησαν στην αγορά ακινήτων στην Ευρώπη ήταν δυσχερείς, παρ’ όλα αυτά ο όμιλος κατάφερε πέρυσι να κινηθεί ανοδικά.
Η ανάπτυξη προέρχεται κατά 2,8% από τη Β. Αμερική, κυρίως από τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη παρουσίασε μείωση κατά 2%, στην Κίνα κατά 4,5% και στις αναδυόμενες αγορές κατά 13,7% (Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική με τη μεγαλύτερη αύξηση να προέρχεται από Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική).