Γ.Δ.
1041.51 +0,82%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+0,68%
3.675
CNLCAP
-1,32%
7.45
DIMAND
-0,36%
13.9
TITC
-0,27%
14.56
ΑΑΑΚ
+5,05%
10.4
ΑΑΑΠ
-4,03%
5.95
ΑΒΑΞ
-0,53%
0.935
ΑΒΕ
+0,36%
0.554
ΑΔΜΗΕ
+0,10%
1.924
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+12,38%
0.59
ΑΛΜΥ
-0,21%
2.395
ΑΛΦΑ
-0,64%
1.242
ΑΝΔΡΟ
-1,52%
6.5
ΑΝΕΚ
+19,37%
0.228
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
-1,29%
6.88
ΑΣΚΟ
-0,89%
2.23
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.54
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+1,22%
4.98
ΑΤΤ
+9,66%
0.193
ΑΤΤΙΚΑ
+8,80%
2.35
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.19
ΒΙΟ
-0,45%
4.44
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.64
ΒΙΟΣΚ
-1,08%
0.64
ΒΙΟΤ
+4,65%
0.27
ΒΙΣ
+4,17%
0.175
ΒΟΣΥΣ
+0,92%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,52%
12.04
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.14
ΔΕΗ
+0,20%
7.48
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,77%
0.778
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.352
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.8
ΕΕΕ
-0,59%
21.78
ΕΚΤΕΡ
+3,85%
1.62
ΕΛΒΕ
+4,34%
5.05
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+2,45%
0.418
ΕΛΙΝ
+1,44%
2.11
ΕΛΛ
+0,58%
17.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
2.225
ΕΛΠΕ
-1,54%
7.66
ΕΛΣΤΡ
-2,00%
2.45
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.25
ΕΛΧΑ
+0,12%
1.724
ΕΝΤΕΡ
-1,23%
4.02
ΕΠΙΛΚ
-3,70%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,29%
6.92
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.638
ΕΤΕ
+0,70%
4.47
ΕΥΑΠΣ
+0,57%
3.54
ΕΥΔΑΠ
+0,83%
7.25
ΕΥΡΩΒ
-1,46%
1.316
ΕΧΑΕ
+0,51%
3.92
ΙΑΤΡ
-1,49%
1.655
ΙΚΤΙΝ
+2,84%
0.615
ΙΛΥΔΑ
+8,40%
1.29
ΙΝΚΑΤ
+0,36%
1.692
ΙΝΛΙΦ
-0,52%
3.82
ΙΝΛΟΤ
+0,78%
0.645
ΙΝΤΕΚ
-0,27%
3.73
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,56%
6.5
ΙΝΤΕΤ
+2,88%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-0,90%
1.972
ΚΑΜΠ
+1,65%
2.47
ΚΑΡΕΛ
+2,60%
316
ΚΕΚΡ
-1,40%
1.272
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+1,27%
0.954
ΚΟΡΔΕ
-1,13%
0.526
ΚΟΥΑΛ
+2,04%
0.5
ΚΟΥΕΣ
+0,79%
5.09
ΚΡΕΚΑ
+9,00%
0.218
ΚΡΙ
-0,33%
6.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.21
ΛΑΒΙ
0,00%
0.44
ΛΑΜΔΑ
+1,06%
6.225
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
-6,76%
1.035
ΛΕΒΚ
+9,57%
0.252
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+2,40%
2.56
ΛΥΚ
+1,60%
2.54
ΜΑΘΙΟ
+3,57%
0.725
ΜΕΒΑ
-2,94%
2.64
ΜΕΝΤΙ
+2,49%
3.7
ΜΕΡΚΟ
+0,86%
47
ΜΙΓ
+29,96%
0.1284
ΜΙΝ
0,00%
0.462
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,35%
22.6
ΜΟΝΤΑ
+1,18%
0.688
ΜΟΤΟ
-2,63%
2.22
ΜΟΥΖΚ
+6,11%
0.764
ΜΠΕΛΑ
+5,33%
17.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
+1,67%
24.32
ΝΑΚΑΣ
+6,72%
2.54
ΝΑΥΠ
-0,46%
1.075
ΞΥΛΚ
+1,26%
0.241
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
+0,85%
23.7
ΟΛΠ
+0,57%
17.52
ΟΛΥΜΠ
+0,47%
2.15
ΟΠΑΠ
+1,41%
14.42
ΟΤΕ
+1,86%
14.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.7
ΠΑΙΡ
-4,31%
1
ΠΑΠ
+0,40%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,22%
1.9995
ΠΕΤΡΟ
+0,33%
6.16
ΠΛΑΘ
+0,92%
4.39
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
-3,77%
15.3
ΠΡΔ
-3,60%
0.535
ΠΡΕΜΙΑ
+0,82%
1.235
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+0,16%
3.06
ΡΕΒΟΙΛ
-1,15%
1.285
ΣΑΡ
+1,18%
7.69
ΣΑΡΑΝ
+9,60%
1.37
ΣΑΤΟΚ
+3,33%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-0,99%
0.3
ΣΙΔΜΑ
-2,77%
2.46
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.66
ΣΠΙ
-1,61%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,70%
19.15
ΤΖΚΑ
+1,82%
1.955
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.08
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
+1,69%
0.42
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+20,00%
0.132
ΦΡΛΚ
+1,95%
3.66
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+5,83%
0.545
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Έρχεται ο Πράσινος Δακτύλιος: Είσοδος στην Αθήνα με βάση τους ρύπους

 Οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο εναρμονίζονται με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών CO2 που ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 2021 σύμφωνα με την τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στον δακτύλιο της Αθήνας όπως δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (1221 Β/30-3-2021).

Η τροποποιημένη ΚΥΑ υπογράφεται από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και από τους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη.

Οι νέες προβλέψεις διασφαλίζουν την ίση μεταχείριση εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο της Αθήνας των επιβατικών οχημάτων που ταξινομούνται μετά την 1/1/2021 με αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως 31/12/2020, ως προς τις εκπομπές ρύπων. Στην τροποποιημένη ΚΥΑ καθορίζεται το όριο εισόδου για τα επιβατικά οχήματα που από 1/1/2021 έχουν ταξινομηθεί σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP (Worldwide Light Test Procedure) στα 175 grCO2/km, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται το ισχύον όριο εισόδου για τα οχήματα που είχαν ταξινομηθεί ως και τις 31/12/2020, δηλαδή τα 140 grCO2/km, όπως αυτό είχε καθοριστεί βάσει του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης NEDC (New European Driving Cycle).

 

Ειδικότερα, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.

Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε σχετικά: «Η στροφή στις “πράσινες” μετακινήσεις κρατά το κλειδί για πιο βιώσιμες πόλεις. Η Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, εναρμονιζόμενη με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς πρακτικές ως προς τις εκπομπές ρύπων. Με την υιοθέτηση του διεθνούς προτύπου WLTP, τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, ανεξαρτήτως αν είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά με εξωτερική φόρτιση, εισέρχονται ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, δίνοντας το σήμα ότι προχωρούμε σταθερά και με συνεκτικό σχεδιασμό προς λιγότερο ρυπογόνες μετακινήσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!