Γ.Δ.
1480.09 -1,09%
ACAG
-1,62%
6.06
CENER
-1,93%
8.65
CNLCAP
-1,90%
7.75
DIMAND
-1,83%
9.1
OPTIMA
0,00%
11.68
TITC
+1,43%
31.85
ΑΑΑΚ
-10,00%
6.3
ΑΒΑΞ
-1,10%
1.62
ΑΒΕ
-3,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,65%
2.28
ΑΚΡΙΤ
-0,59%
0.84
ΑΛΜΥ
+0,72%
2.78
ΑΛΦΑ
-2,04%
1.732
ΑΝΔΡΟ
+0,29%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-2,21%
12.4
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.71
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
-9,48%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.38
ΑΤΤ
+2,28%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-0,82%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,77%
6.32
ΒΙΟΚΑ
-1,50%
2.62
ΒΙΟΣΚ
-4,29%
1.34
ΒΙΟΤ
-8,63%
0.254
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.66
ΓΕΒΚΑ
+1,27%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,33%
16.28
ΔΑΑ
+1,99%
8.316
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-1,51%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+0,78%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,78%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,84%
1.6
ΕΕΕ
-0,31%
32.54
ΕΚΤΕΡ
-2,27%
4.09
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-4,88%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,15%
2.61
ΕΛΠΕ
-3,00%
8.4
ΕΛΣΤΡ
-4,64%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,21%
1.876
ΕΛΧΑ
-1,20%
2.06
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-3,31%
1.315
ΕΤΕ
-1,07%
8.36
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-1,36%
2.103
ΕΧΑΕ
-3,21%
5.13
ΙΑΤΡ
-2,06%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
-0,90%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-0,38%
5.2
ΙΝΛΙΦ
-0,81%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,51%
1.164
ΙΝΤΕΚ
+1,30%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,45%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-1,59%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,81%
3.69
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,17%
338
ΚΕΚΡ
-1,32%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,60%
1.665
ΚΟΡΔΕ
-1,87%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,40%
1.27
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.71
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.15
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.83
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
1.33
ΛΑΒΙ
-2,04%
0.96
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-4,76%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-0,25%
3.95
ΜΕΝΤΙ
-1,70%
2.89
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+1,79%
3.98
ΜΙΝ
-0,88%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,34%
27.82
ΜΟΝΤΑ
+1,47%
3.45
ΜΟΤΟ
-0,66%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
+7,11%
0.482
ΜΥΤΙΛ
-4,93%
37.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+3,70%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,09%
0.271
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-9,43%
0.48
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,46%
21.6
ΟΛΠ
-0,20%
24.45
ΟΛΥΜΠ
-1,81%
2.71
ΟΠΑΠ
-1,98%
14.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.931
ΟΤΕ
-2,89%
13.8
ΟΤΟΕΛ
-3,23%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.12
ΠΑΠ
-0,80%
2.47
ΠΕΙΡ
-1,35%
3.792
ΠΕΤΡΟ
-0,89%
8.9
ΠΛΑΘ
+1,24%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,79%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.665
ΣΑΡ
-1,94%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,06%
0.375
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-2,33%
7.56
ΣΠΙ
-1,11%
0.712
ΣΠΥΡ
-9,47%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
-0,44%
18.1
ΤΖΚΑ
+1,55%
1.635
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,68%
1.752
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,96%
0.244
ΦΡΛΚ
-2,38%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-5,51%
0.6

Μητσοτάκης: Ανανεωμένο μοντέλο διακυβέρνησης και νέα υπουργεία

Πολύ πριν από τις τελευταίες εκλογές, του 2019, µια ομάδα συνεργατών και συμβούλων του Κυριάκου Μητσοτάκη εργαζόταν πυρετωδώς επί μήνες, προκειμένου η Νέα Δημοκρατία να είναι έτοιμη να κυβερνήσει από την πρώτη ημέρα µε το νέο μοντέλο του λεγόμενου «επιτελικού» κράτους. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ενόψει των εκλογών της 21ης Μαΐου, οι «μηχανές» στο παρασκήνιο έχουν ζεσταθεί και πάλι, αυτήν τη φορά για τη δεύτερη τετραετία, εφόσον οι κάλπες φέρουν εκ νέου την πρωτιά στη Ν.∆. και την αυτοδυναμία ενδεχομένως έπειτα από µια δεύτερη εκλογική αναμέτρηση, στις 2 Ιουλίου.

Ο πρωθυπουργός δεν έχει καταλήξει ακόμη στις τομές τις οποίες θα επιφέρει στην «καρδιά» του επιτελικού κράτους, δηλαδή στο Μέγαρο Μαξίμου και στην Προεδρία της Κυβέρνησης. Σε επίπεδο προσώπων, στενοί του συνεργάτες, όπως ο Αλέξης Πατέλης ή ο Δημήτρης Τσιόδρας, ενδέχεται να μετακινηθούν σε κυβερνητικά πόστα, εκτός δηλαδή του Μαξίμου, ενώ θέση στο Μαξίμου φαίνεται πως θα έχει ο δικηγόρος Σταύρος Παπασταύρου, ο οποίος έχει θητεύσει σε κομβικούς ρόλους τόσο επί Κώστα Καραμανλή όσο και -κυρίως- επί Αντώνη Σαμαρά.

Στην κυβέρνηση, σε επίπεδο προσώπων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης φέρεται να έχει λάβει επί του παρόντος δύο αποφάσεις. Η πρώτη, να αυξηθεί ο αριθμός των γυναικών που συμμετέχουν στην κυβέρνηση, µε την αξιοποίηση βουλευτών όπως η πρώτη στο Επικρατείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, αλλά και εξωκοινοβουλευτικών. Η δεύτερη, να αναβαθμίσει τη συμμετοχή της λεγομένης «γενιάς των millennials» στην κυβέρνηση, τόσο ποιοτικά, σε θέσεις υπουργών δηλαδή, όσο και ποσοτικά, δηλαδή σε συνολικό αριθμό. Πρόκειται για την πληθυσμιακή κατηγορία όσων έχουν γεννηθεί από το 1980 μέχρι το 2000 και σήμερα στην κυβέρνηση έχουν πέντε «εκπροσώπους» (Νίκη Κεραμέως, Κυριάκος Πιερρακάκης, ∆όμνα Μιχαηλίδου, Χρίστος ∆ήμας και Γιώργος Κώτσηρας). Σε επίπεδο κυβερνητικών δομών, οι αλλαγές, σύμφωνα µε τον βασικό αυτήν τη στιγμή σχεδιασμό, δεν θα είναι σαρωτικές, αλλά θα είναι αρκετές και καθεμία εξ αυτών θα υπηρετεί µια συγκεκριμένη λογική.

Για παράδειγμα, η δημιουργία ενός αυτόνομου υπουργείου Στέγασης και Δημογραφικής Πολιτικής απαντά σε δύο μείζονα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. Αντίστοιχη κυβερνητική δομή, µε αρμοδιότητα τη στεγαστική πολιτική, υπάρχει στις Ηνωμένες Πολιτείες, το υπουργείο Στέγασης και Οικιστικής Ανάπτυξης (Housing and Urban Development). «Στη νέα τετραετία, αν ο λαός µας εμπιστευθεί στις εκλογές, θα προχωρήσουμε ακόμα περισσότερο. Έχω ήδη ανακοινώσει την ίδρυση υπουργείου Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, το οποίο θα πάρει, ουσιαστικά, κομμάτια από το υφιστάμενο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ένα κατεξοχήν «κοινωνικό» υπουργείο, δηλαδή, που θα επικεντρώνεται σε ειδικά προβλήματα, τα οποία, όμως, έχουν ευρύτερες συνέπειες, όπως το δημογραφικό και η στέγη», ανέφερε προ ημερών σε συνέντευξή του ο πρωθυπουργός. Μια δεύτερη σκέψη που υπάρχει είναι η μεταφορά του χαρτοφυλακίου του Αθλητισμού από το υπουργείο Πολιτισμού, όπου βρίσκεται σήμερα, στο Παιδείας, όπου μεταξύ άλλων θα συνδεθεί πιο στενά και µε τον σχολικό αθλητισμό. Εξάλλου, χωροταξικά, ο υφυπουργός Αθλητισμού και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού ήδη στεγάζονται στο ίδιο κτίριο µε το υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι. Παράλληλα, στο υπουργείο Πολιτισμού θα μετακινηθεί η αρμοδιότητα για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. 

Υπό σχεδιασμό είναι επίσης η δημιουργία ενός υπερυπουργείου, που θα συνενώνει το Εσωτερικών και το Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η λογική αυτή υπηρετεί και τον στόχο του κ. Μητσοτάκη να παρέχονται και ψηφιακά όλες οι δημόσιες υπηρεσίες μέχρι τη λήξη της επόμενης κυβερνητικής θητείας, το 2027. Η ένσταση που, σύμφωνα µε πληροφορίες, έχει προβληθεί σε αυτόν τον σχεδιασμό είναι πολιτική, ότι δηλαδή το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ένα «success story» για την κυβέρνηση της Ν.∆. και η συγχώνευσή του θα προκαλούσε ενδεχομένως ρήγμα στην εικόνα αυτή. Προς διάσπαση, αντίθετα, φαίνεται πως οδεύει ένα άλλο υπουργείο, το πάλαι ποτέ ΥΠΕΧΩ∆Ε και νυν Υποδομών και Μεταφορών. Εφόσον, λοιπόν, η Ν.∆. επανεκλεγεί στην εξουσία, η νέα κυβέρνηση πιθανώς θα διαθέτει ξεχωριστό υπουργό Υποδομών και υπουργό Μεταφορών. Ξεχωριστό υπουργείο ενδέχεται να δημιουργηθεί και για την έρευνα και καινοτομία – στο πρότυπο του βρετανικού υπουργείου για την Επιστήμη, την Καινοτομία και την Τεχνολογία, που δημιούργησε ο Βρετανός πρωθυπουργός, Ρίσι Σούνακ. Η σκέψη αυτή ίσως σκοντάψει, ωστόσο, στο γεγονός ότι κάτι τέτοιο θα απαιτήσει τη μεταφορά του χαρτοφυλακίου της Ανώτατης Εκπαίδευσης στο εν λόγω υπουργείο, κάτι που θα έχει αρκετές δυσκολίες να υλοποιηθεί. Τέλος, µια από τις εισηγήσεις που έχουν γίνει είναι η συγκέντρωση όλων των χρηματοδοτικών εργαλείων (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης, Σ∆ΙΤ κ.λπ.), στην αρμοδιότητα ενός υπουργού ή αναπληρωτή υπουργού -είτε στο υπουργείο Οικονομικών είτε στο υπουργείο Ανάπτυξης-, ώστε να γίνεται καλύτερα ο συντονισμός και η εποπτεία τους, καθώς και η αξιοποίηση των πρωτοφανών σε μέγεθος ευρωπαϊκών πόρων που θα εισρεύσουν στη χώρα την προσεχή τετραετία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!