Φανατικοί e-shoppers οι Έλληνες: 1 στους 2 ψωνίζει πλέον από το κινητό

Σχεδόν οι μισοί Έλληνες, μέχρι 44 ετών, θέλουν να μπορούν να αγοράζουν τα πάντα online. Κρίσιμο κανάλι ηλεκτρονικών αγορών το κινητό

Κινητή τηλεφωνία © 123rf.com

Τα πάνω-κάτω στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων έφερε η πανδημία, καθώς όχι μόνο εξελίσσονται σε φανατικούς e-shoppers, αλλά προτιμούν να αγοράζουν online από όπου και εάν βρίσκονται, με το κινητό να εξελίσσεται σε κρίσιμο κανάλι ηλεκτρονικών αγορών. Σήμερα, σχεδόν οι μισοί Έλληνες ηλικίας έως 44 ετών (το 45%) όχι μόνο δηλώνουν ότι είναι ψηφιακοί καταναλωτές, αλλά απαντούν ότι θα ήθελαν να αγοράζουν τα πάντα online. 

Στον γενικό πληθυσμό το ποσοστό αυτό φτάνει στο 40%, ενώ στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες (άνω των 45 ετών) διαμορφώνεται στο 35%. Τη στιγμή που σχεδόν το ήμισυ των αγοραστών στην Ελλάδα προτιμά να ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα, μόλις το 1/3 των καταναλωτών μένει πιστό στη συμβατική αγοραστική εμπειρία και δηλώνει ότι προτιμά τα φυσικά καταστήματα, με το ποσοστό αυτό μάλιστα να βαίνει μειούμενο. 

Οι Έλληνες θέλουν μάλιστα να μπορούν να κάνουν τις ηλεκτρονικές αγορές τους από όπου και εάν βρίσκονται, γι’ αυτό το κινητό εξελίσσεται σε σημαντικό κανάλι για τις online αγορές. Σήμερα, περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες απαντούν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μια αγορά μέσα από το smartphone τους. 

Δεν είναι τυχαίο ότι το 61% των αγοραστών θεωρεί ότι το να διαθέτει ένα e-shop δική του εφαρμογή (app) για mobile συσκευές είναι το πιο σημαντικό που μπορεί να κάνει για να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία, που προσφέρει. 

Θυμήσου το όνομά μου…

Όπως προκύπτει από διεθνή έρευνα της Sitecore, που περιλαμβάνει και δείγμα 1.070 Ελλήνων και παρουσιάστηκε χθες, το ηλεκτρονικό κανάλι έγινε, εν μέσω πανδημίας, ο συνεκτικός ιστός που κράτησε συνδεδεμένους τους καταναλωτές με τα brands της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον οι μισοί Έλληνες απαντούν ότι έχουν δημιουργήσει μια βαθύτερη σύνδεση με κάποιες εταιρείες μέσω της online εμπειρίας τους. 

Αποκτώντας ψηφιακή συνείδηση, οι Έλληνες δείχνουν σήμερα να είναι πιο αυστηροί όσον αφορά το τι ζητάνε από μια online αγοραστική τους εμπειρία. Σύμφωνα με την έρευνα, οι e-shoppers σε ποσοστό 50% θέλουν να θυμάται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το ιστορικό των αγορών τους και τις προτιμήσεις τους. 

Επίσης, το 40% θέλει να έχει προσωπική και μάλιστα αποκλειστική ενημέρωση για προσφορές και εκπτώσεις, ένά ποσοστό 30% θα ήθελε το customer service να θυμάται το όνομά του όταν καλεί, ενώ το 27% θα προτιμούσε να ψωνίζει από e-shops που έχουν δημιουργήσει virtual εμπειρίες. 

Αγκάθι οι χρόνοι παράδοσης 

Τα ίδια τα brands δείχνουν να προσαρμόζονται σε αυτή την ψηφιακή στροφή των καταναλωτών, ώστε να προσφέρουν βελτιωμένες online αγοραστικές εμπειρίες στους Έλληνες. Σε ποσοστό 77% οι καταναλωτές απαντούν ότι σήμερα έχει βελτιωθεί η διαδικασία online πληρωμών, ενώ το 70% απαντά ότι πλέον μπορεί να ψωνίζει ηλεκτρονικά με λίγα μόνο «κλικ». 

Χαμηλότερα παραμένουν, πάντως, τα ποσοστά ικανοποίησης από τις παραδόσεις των προϊόντων, καθώς μόνο οι μισοί (54%) απαντούν ότι έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι παράδοσης, ενώ μόνο το 48% απαντά ότι τηρούνται με ακρίβεια τα χρονικά περιθώρια που τίθενται από τα e-shops για το delivery των προϊόντων. 

ΟΛΘ
0.00%
33.30
ΑΣΤΑΚ
1.34%
7.56
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
1.89%
29.04
ΟΛΥΜΠ
0.00%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
8.47%
6.40
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
-0.41%
7.25
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.30%
1.70
ΜΥΤΙΛ
1.41%
44.52
ΑΤΡΑΣΤ
-1.88%
8.34
ΚΡΙ
0.78%
18.00
ΡΕΒΟΙΛ
2.47%
1.66
ΠΛΑΘ
0.26%
3.88
ΑΤΤ
-0.51%
0.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.77%
6.55
ΒΙΟΚΑ
-1.07%
1.85
ΔΟΜΙΚ
0.81%
1.88
ΑΚΡΙΤ
2.94%
0.98
AEM
-0.71%
4.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.49%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
0.00%
9.32
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-1.22%
2.03
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
1.43%
1.77
ΕΚΤΕΡ
-0.24%
2.09
OPTIMA
1.45%
18.22
ΜΑΘΙΟ
7.83%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.75%
2.70
ΙΛΥΔΑ
-1.48%
2.66
ΕΤΕ
1.93%
10.55
ΠΑΙΡ
4.20%
0.84
ΚΕΠΕΝ
10.00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.86%
1.17
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.06
ΓΕΒΚΑ
3.47%
1.49
ΕΛΧΑ
1.83%
2.22
ΕΛΠΕ
0.46%
7.72
ΕΛΣΤΡ
-0.88%
2.25
ΠΕΤΡΟ
0.21%
9.44
ΛΑΝΑΚ
1.69%
0.91
ΛΕΒΠ
5.83%
0.22
ΕΥΔΑΠ
1.90%
5.89
ΜΕΒΑ
0.00%
5.25
ΦΑΙΣ
-0.14%
3.60
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.21%
19.40
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-0.91%
2.18
ΝΑΥΠ
-1.45%
0.68
ΣΑΡ
2.19%
14.00
ΕΒΡΟΦ
0.25%
2.00
ΕΛΛ
0.72%
13.90
ΔΡΟΜΕ
0.94%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.91
ΦΡΙΓΟ
-3.45%
0.28
BOCHGR
0.61%
6.64
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
2.34%
1.31
ΟΠΑΠ
1.27%
20.66
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
1.31
ΒΙΟΣΚ
1.79%
1.71
ΙΚΤΙΝ
0.72%
0.35
ΜΠΡΙΚ
1.14%
2.66
ΑΛΜΥ
1.81%
5.06
ΑΝΔΡΟ
-0.30%
6.70
ΑΒΕ
1.09%
0.47
ΣΕΝΤΡ
-0.63%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-1.17%
5.89
ΙΝΛΙΦ
-1.17%
5.06
ΕΛΒΕ
3.00%
5.15
ΙΑΤΡ
0.85%
1.78
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.29
ΙΝΤΕΤ
0.40%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
3.30%
2.19
ΞΥΛΚ
0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
-0.75%
0.79
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
2.27%
4.06
ΟΤΟΕΛ
0.68%
11.80
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
1.41%
3.60
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.39%
2.58
ΦΡΛΚ
0.50%
4.04
ΕΥΑΠΣ
1.25%
3.23
ΝΑΚΑΣ
1.34%
3.02
ΕΧΑΕ
0.17%
5.91
DIMAND
0.48%
8.46
ΠΛΑΚΡ
-2.68%
14.50
ΤΖΚΑ
2.70%
1.33
ΔΑΑ
3.11%
9.96
QLCO
-0.68%
5.96
ΜΙΓ
9.04%
3.74
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.93%
2.16
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
-3.34%
13.31
ΙΝΤΚΑ
-0.64%
3.12
ΜΕΡΚΟ
7.60%
36.80
ΠΡΟΦ
1.03%
5.88
ΚΥΡΙΟ
-0.45%
1.11
ΛΟΥΛΗ
-1.52%
3.90
TITC
-0.95%
41.55
ΕΣΥΜΒ
0.17%
1.19
ACAG
-0.36%
5.60
ΣΠΕΙΣ
2.47%
6.64
ΑΡΑΙΓ
-0.49%
12.30
ΚΑΡΕΛ
-1.26%
314.00
ΑΔΜΗΕ
-1.16%
2.99
ΜΕΝΤΙ
1.65%
2.46
ΟΤΕ
-1.07%
16.70
ΛΕΒΚ
7.02%
0.24
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.16
ΒΙΟ
0.17%
5.80
ΕΥΡΩΒ
-0.11%
2.66
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
9.96%
0.53
AKTR
-0.19%
5.38
ΜΟΤΟ
1.82%
2.80
ΕΕΕ
-0.17%
46.90
EVR
-2.31%
1.69
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.35%
22.92
ΜΙΝ
3.91%
0.48
ΠΑΠ
0.72%
2.78
ΛΑΜΔΑ
-0.46%
6.51
ΟΛΠ
1.98%
46.40
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.42
ΚΟΥΑΛ
1.22%
1.16
ΠΕΙΡ
1.16%
5.77