Γ.Δ.
1451.01 +1,10%
ACAG
0,00%
6.56
CENER
0,00%
7.52
CNLCAP
0,00%
7.9
DIMAND
0,00%
9.61
OPTIMA
0,00%
10.28
TITC
0,00%
28.1
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.46
ΑΒΕ
0,00%
0.467
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.2
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.64
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.55
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.26
ΔΑΑ
0,00%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.68
ΕΕΕ
0,00%
29.46
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.56
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.844
ΕΛΧΑ
0,00%
1.904
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.23
ΕΤΕ
0,00%
7.56
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.73
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.99
ΕΧΑΕ
0,00%
5.09
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.438
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.555
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.965
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.126
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.585
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.37
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.83
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.985
ΜΙΝ
0,00%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.06
ΜΟΤΟ
0,00%
2.98
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.5
ΟΛΠ
0,00%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
0,00%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.883
ΟΤΕ
0,00%
14.22
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.921
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.54
ΠΛΑΘ
0,00%
3.995
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.585
ΣΑΡ
0,00%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.98
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.94
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.1
ΤΖΚΑ
0,00%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.314
ΦΡΛΚ
0,00%
4.135
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.7

Πόλεμος ευρωπαϊκών telecoms και big tech για τον φόρο στο Internet

Ανεβαίνει το θέμα της «φορολόγησης» των μεγάλων τεχνολογικών επιχειρήσεων (big tech) στην Ευρώπη. Το θέμα συζητήθηκε εκτενώς στην έκθεση Mobile World Congress (MWC) που διεξήχθη στην Βαρκελώνη, με τους Ευρωπαίους τηλεπικοινωνιακούς παίκτες να κατακεραυνώνουν τις big tech και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το θέμα θα ανεβαίνει στην ατζέντα, καθώς τρέχει η σχετική δημόσια διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με το μέλλον των πολύ μεγάλης χωρητικότητας τηλεπικοινωνιακών δικτύων (Very High Capacity Networks, VHCN) στη Ευρώπη και την χρηματοδότηση των επενδύσεων που απαιτούν. Τα επιχειρήματα και τους προβληματισμούς των ισχυρών ευρωπαϊκών ομίλων έχει καταθέσει τα τελευταία χρόνια και η διοίκηση του ΟΤΕ υπό τον Μιχ. Τσαμάζ.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται στη συγκεκριμένη διαβούλευση είναι το κατά πόσον οι μεγάλοι τεχνολογικοί πάροχοι (Apple, Google, Facebook, Microsoft κ.λπ.), οι οποίοι δημιουργούν πάνω από το 50% της κίνησης στο παγκόσμιο διαδίκτυο, θα πρέπει να συμβάλλουν οικονομικά στην ανάπτυξη των δικτύων VHCN (ενσύρματα δίκτυα οπτικών ινών, ασύρματα δίκτυα 5G κ.ο.κ.) που φτάνουν στον τελικό καταναλωτή (ιδιώτη ή επιχείρηση).

Οι μεγάλοι τεχνολογικοί πάροχοι φυσικά αρνούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Θεωρούν ότι μια τέτοια διαδικασία θα οδηγήσει στην άρση της «ουδετερότητας» του διαδικτύου, όπου κάθε πακέτο πληροφορίας ταξιδεύει με ίση προτεραιότητα με  ένα άλλο πακέτο πληροφορίας, ανεξαρτήτως του ποιος είναι ο πάροχος της πληροφορίας. Η αρχή μάλιστα που τηρείται είναι FIFO (First In First Out) στην οποία η χρονική προτεραιότητα δεν μεταβάλλεται ποτέ.

Οι big tech υποστηρίζουν ότι μια τέτοια φορολογία  θα πλήξει την καινοτομία των παραγωγών λογισμικού, υπηρεσιών κ.λπ., και θα οδηγήσει στην ανάπτυξη εκείνων όσων «πληρώνουν καπέλο» για να διαθέσουν τις πληροφορίες τους πιο γρήγορα από τους άλλους. Από την άλλη πλευρά όμως, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι υποστηρίζουν ότι η «δίκαιη συμμετοχή (fair share)» στο κόστος ανάπτυξης των τηλεπικοινωνιακών δικτύων VHCN είναι επιβεβλημένη, αφού και οι ίδιοι χρεώνουν με τον ίδιο τρόπο.

Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο επικεφαλής τεχνολογίας της British Telecom Χάουαρντ Γουάτσον, χρήζει εξέτασης ένα μοντέλο πληρωμής του παρόχου της τηλεπικοινωνιακής υποδομής και υπηρεσίας (ΟΤΕ, Vodafone κ.λπ.), τόσο από τον χρήστη-καταναλωτή (ιδιώτη και επιχείρηση), όσο και από τον πάροχο του περιεχομένου (Google, Microsoft κ.λπ.). Μάλιστα σε δηλώσεις του στο CNBC, το στέλεχος της BT είπε ότι ήδη οι μεγάλοι τεχνολογικοί πάροχοι, εφαρμόζουν το μοντέλο αυτό επιτυχώς στα γνωστά Apple Store, Google Store κ.λπ.

Οι εταιρείες αυτές ακολουθούν το μοντέλο του «διαμοιρασμού εσόδων (revenue sharing)» όσων αναπτύσσουν εφαρμογές για τα καταστήματά τους. Έτσι ο πάροχος της εφαρμογής (π.χ. ενός παιγνιδιού ) πληρώνει τόσο για την είσοδό τους στο «κατάστημα», αλλά και κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει χρήση της εφαρμογής.

Αίσθηση στην έκθεση MWC έκανε και η ομιλία του επικεφαλής της Deutsche Telekom Τιμόθεου Χέτγκες. Μιλώντας στο ακροατήριο, παρουσίασε μια σημαία των ΗΠΑ που παρουσίαζε την κεφαλαιοποίηση των big tech του διαδίκτυο και των τηλεπικοινωνιακών παρόχων σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Μόνον ένα πολύ μικρό κομμάτι της σημαίας αφορούσε στους τηλεπικοινωνιακού παρόχους στο οποίο μάλιστα ακόμη μικρότερο ήταν το κομμάτι των ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών οργανισμών. Το μεγαλύτερο μέρος της σημαίας κάλυπταν η Apple, η Microsoft, η Google, η Amazon και η Meta (Facebook).

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι αγωνίες των ευρωπαϊκών τηλεπικοινωνιακών παρόχων, τουλάχιστον το τελευταίο διάστημα εισακούγονται στις Βρυξέλλες. Η συμμετοχή δε του συναρμόδιου Επιτρόπου Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Βριτόν στο συνέδριο της Βαρκελώνης, δείχνει ότι η Κομισιόν παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τη συζήτηση, αν δεν έχει διαμορφώσει άποψη υπέρ του συγκεκριμένου φόρου. Είναι δε η πρώτη φορά φέτος που συμμετείχε μέλος της Κομισιόν, δηλαδή σε τόσο υψηλό επίπεδο, στην έκθεση MWC.

Οι τελικές αποφάσεις της Κομισιόν θα ληφθούν φυσικά μετά τις 19 Μάιου 2023, όπου και λήγει η δημόσια διαβούλευση για τον «φόρο στο Internet (Internet Tax)». Σημειώνεται ότι το BEREC, που αποτελεί συμβουλευτικό όργανο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις τηλεπικοινωνίες, πρόσφατα έλαβε θέση υπέρ της «ουδετερότητας» στο διαδίκτυο και κατά της επιβολής του Internet Tax. Η θέση αυτή δεν πολυάρεσε στην Κομισιόν, αλλά καθώς υποστηρίχθηκε από βορειοευρωπαϊκές χώρες -συμπεριλαμβανομένου της Γερμανίας – παρά την εκφρασμένη αντίθετη θέση της Deustche Telekom- φάνηκε να βάζει «νερό στο κρασί της».

Έτσι ενώ αρχικά οι πληροφορίες έλεγαν ότι ο νέος κανονισμός για τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα (Gigabit Infrastructure Act) θα επέβαλε τον φόρο του διαδικτύου, η Κομισιόν έκανε πίσω και τελικά παρουσίασε τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, χωρίς αυτόν το φόρο. Πολλοί δε είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι η δημόσια διαβούλευση που ξεκίνησε στο τέλος Φεβρουαρίου, αποτέλεσε «κατενάτσιο» μέχρι να αποκρυσταλλωθούν οι δυνάμεις επιρροής στο θέμα αυτό.

Στην διαβούλευση αυτή θα πρέπει φυσικά να πάρει μέρος και η Ελλάδα, η οποία μέχρι σήμερα φέρεται να είναι απούσα σε αυτή τη συζήτηση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!