Γ.Δ.
1021.16 -2,97%
ACAG
-7,62%
12
CENER
-3,36%
3.735
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,41%
12
TITC
-3,28%
14.14
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.1
ΑΒΑΞ
-4,22%
0.772
ΑΒΕ
-1,12%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-3,72%
1.71
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+11,11%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,46%
2.16
ΑΛΦΑ
-6,03%
1.09
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.3
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,95%
7.05
ΑΣΚΟ
+0,93%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-2,18%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-2,80%
5.2
ΑΤΤ
-6,05%
12.74
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,68%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
0.596
ΒΙΟΤ
0,00%
0.3
ΒΙΣ
+1,85%
0.165
ΒΟΣΥΣ
+5,22%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,83%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,40%
7.76
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,32%
0.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,37%
0.742
ΕΕΕ
-0,28%
24.72
ΕΚΤΕΡ
-1,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.428
ΕΛΙΝ
-2,35%
2.08
ΕΛΛ
-0,90%
16.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
2.105
ΕΛΠΕ
-2,93%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,52%
2.6
ΕΛΤΟΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΧΑ
-3,85%
1.55
ΕΝΤΕΡ
-0,53%
3.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+1,10%
7.34
ΕΣΥΜΒ
-0,33%
0.608
ΕΤΕ
-5,97%
4.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
6.6
ΕΥΡΩΒ
-5,71%
1.19
ΕΧΑΕ
-3,35%
4.04
ΙΑΤΡ
-3,53%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,24%
0.558
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.15
ΙΝΚΑΤ
-4,85%
1.57
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.62
ΙΝΛΟΤ
-3,08%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
3.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
1.818
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
+1,28%
316
ΚΕΚΡ
-7,86%
1.032
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,21%
0.944
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.584
ΚΟΥΑΛ
-4,32%
0.532
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
4.945
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.288
ΚΡΙ
-1,23%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-2,68%
0.4
ΛΑΜΔΑ
-1,99%
5.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+2,89%
0.926
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-2,04%
0.72
ΜΕΒΑ
-1,92%
3.06
ΜΕΝΤΙ
+1,66%
3.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,24%
22.12
ΜΟΝΤΑ
-3,71%
0.674
ΜΟΤΟ
-3,06%
2.85
ΜΟΥΖΚ
+8,59%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-4,26%
18.67
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-2,68%
24.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
+1,42%
1
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-1,56%
25.3
ΟΛΠ
-1,55%
19.06
ΟΛΥΜΠ
-0,96%
2.06
ΟΠΑΠ
-3,63%
14.6
ΟΤΕ
-1,65%
13.09
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
11.98
ΠΑΙΡ
-4,86%
0.94
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,17%
1.88
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.54
ΠΛΑΘ
-3,44%
3.93
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+3,90%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-1,60%
2.765
ΡΕΒΟΙΛ
-3,04%
1.275
ΣΑΡ
-2,57%
6.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
-6,33%
0.281
ΣΙΔΜΑ
-2,40%
2.44
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
-1,58%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
-2,65%
18.4
ΤΖΚΑ
-3,09%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,66%
0.2
ΦΙΕΡ
-3,04%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
-9,21%
0.069
ΦΡΛΚ
-1,41%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τα μεγάλα έργα φέρνουν ανατροπές στους κατασκευαστικούς ομίλους

Παρά τις (ανεπίσημες, καθώς επίσημες δεν υπήρξαν) διαψεύσεις, η διοίκηση του Ομίλου Ελλάκτωρ φαίνεται πως αναζητεί λύσεις για τη θυγατρική στον χώρο των κατασκευών, την πάλαι ποτέ κραταιά ΑΚΤΩΡ. Σε αυτό το πλαίσιο υπήρξαν επαφές τόσο με την πλευρά του κ. Δημήτρη Κούτρα, που συνεργάζεται με την κυπριακών συμφερόντων Wade Adams, όσο και με άλλους κατασκευαστικούς ομίλους.

Οι Ολλανδοί της Reggeborgh και οι συνεργάτες τους γνωρίζουν πως τα περιθώρια κέρδους στην αγορά κατασκευών είναι εξαιρετικά περιορισμένα, ειδικά σε μια περίοδο υψηλών τιμών στα υλικά και αυξημένου εργατικού κόστους, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Κάποιοι με ζωηρή φαντασία υποστηρίζουν πως τα σενάρια περί ενδιαφέροντος των Κυπρίων και του κ. Κούτρα κυκλοφόρησαν προκειμένου να ανοίξει η συζήτηση για την ΑΚΤΩΡ… Η Wade Adams ακούγεται πως πέρασε νωρίτερα και από τα γραφεία της ΑΒΑΞ, χωρίς να συναντήσει θετικό κλίμα (από ορισμένους μετόχους) για την εξαγορά της εισηγμένης κατασκευαστικής.

Μετά την πώληση του τομέα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) της Ελλάκτωρ στη Motor Oil, η Reggeborgh Invest περνάει στο επόμενο στάδιο αλλαγών στον κατασκευαστικό όμιλο. Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, έχει ήδη δεχθεί πρόταση από την πλευρά Motor Oil για την πώληση και του τομέα διαχείρισης απορριμμάτων, τη θυγατρική Ηλέκτωρ. Στην αγορά κατασκευών λένε πως αν βρεθεί κοινός παρονομαστής σε σχέση με την αποτίμηση της Ηλέκτωρ, τότε δεν πρέπει να αποκλείεται μια τέτοια συμφωνία.

Η Motor Oil επενδύει στρατηγικά στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων και προ εβδομάδων ανακοίνωσε την εξαγορά της Θαλής, ενός από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Ηλέκτωρ. Μάλιστα, σήμερα έχουν παγώσει κρίσιμοι διαγωνισμοί μέχρι να ξεκαθαριστεί η συμμετοχή της Motor Oil, καθώς εμφανίζεται να διεκδικεί μεγάλα έργα (όπως τα ΣΔΙΤ για τις μονάδες επεξεργασίας σε Αττική και Θεσσαλονίκη) μέσω δύο διαφορετικών κοινοπραξιών! Στη μία συμμετέχουν η Motor Oil και η Θαλής και στην άλλη η Ηλέκτωρ (στη μητρική της οποίας, την Ελλάκτωρ, η Motor Oil ελέγχει το 30%).

Το deal για την πώληση του τομέα ΑΠΕ δίνει μεγάλο περιθώριο κινήσεων στους Ολλανδούς, αφού προσφέρει σημαντική ανάσα στην Ελλάκτωρ (αποπληρωμή πανάκριβου ομολογιακού κ.λπ.). Όμως, στη διάρκεια του 2023 αναμένονται οι επόμενες κινήσεις τους. Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζουν πρόσωπα που παρακολουθούν τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει την τελευταία διετία. Όσοι στοιχηματίζουν πως το αφεντικό της Reggeborgh Invest, ο κ. Χένρι Χόλτερμαν, θέλει να αφήσει πίσω τις κατασκευές, παραπέμπουν στο γεγονός πως δεν έχει φέρει στη χώρα μας την ισχυρή ολλανδική τεχνική εταιρεία VolkerWessels, που ελέγχει.

Η εικόνα σε σχέση με την ΑΚΤΩΡ θα ξεκαθαρίσει φέτος, ενώ αλλαγές θα φέρει και η επιθετική τακτική των νέων μετόχων της Intrakat, οι οποίοι δηλώνουν μέσω του διευθύνοντος συμβούλου Αλ. Εξάρχου πως ετοιμάζουν εξαγορές. Ήδη κυκλοφορούν φήμες για συζητήσεις με την ΤΕΚΑΛ, που διαθέτει πτυχίο έκτης τάξης. Πιθανό στόχο μπορεί να αποτελέσει και η εισηγμένη (και νοικοκυρεμένη) ΕΚΤΕΡ, η οποία επίσης ανήκει στην 6η τάξη, όπως και οι λίγες υγιείς κατασκευαστικές που παραμένουν στην ίδια τάξη του εργοληπτικού πτυχίου.

Οι αισιόδοξοι θεωρούν πως οι μεγάλες ανάγκες σε εργατικά χέρια αλλά και οι καθυστερήσεις πληρωμών από το Δημόσιο (το 2022 έκλεισε με οφειλές εκατοντάδων εκατ. σε μεγάλους και μικρούς εργολάβους) θα οδηγήσουν σε συμμάζεμα της πολυδιασπασμένης αγοράς δημόσιων έργων. Μπορεί στην κορυφή του κλάδου να έχουμε πέντε εταιρείες, αλλά πιο κάτω συναντάμε δεκάδες εταιρείες (π.χ. στην 6η τάξη) αρκετές από τις οποίες είναι ζημιογόνες και προβληματικές. Φέτος θα ξεκαθαρίσει η εικόνα, προβλέπουν.

Όσο για τα εργοτάξια, «το 2023 θα ξεκινήσουν πράγματι κάποια έργα, αλλά όχι όσα περιμένουμε!», υποστήριζε προ ημερών ο επικεφαλής ισχυρού κατασκευαστικού ομίλου. Ο ίδιος τόνιζε πως υπάρχουν ζητήματα κρατικής χρηματοδότησης, εργατικών χεριών και οργάνωσης των εταιρειών, ώστε να διαχειριστούν τον όγκο των εργοταξίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!