Γ.Δ.
893.23 +1,65%
CENER
+0,68%
2.94
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
-0,23%
14.67
TITC
+3,28%
12.58
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
+1,22%
0.83
ΑΒΕ
0,00%
0.479
ΑΔΜΗΕ
+3,10%
1.93
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
+1,65%
1.85
ΑΛΦΑ
+4,05%
0.9814
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.25
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
-1,33%
0.074
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,56%
5.32
ΑΣΚΟ
0,00%
2.06
ΑΣΤΑΚ
-1,92%
8.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
+0,98%
5.15
ΑΤΤ
+8,41%
0.0889
ΑΤΤΙΚΑ
+1,70%
0.956
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
+1,58%
3.85
ΒΙΟΚΑ
+3,87%
1.61
ΒΙΟΣΚ
+0,95%
0.635
ΒΙΟΤ
-8,82%
0.31
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΒΥΤΕ
-2,41%
3.245
ΓΕΒΚΑ
-0,41%
1.225
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,63%
9.75
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.08
ΔΕΗ
+3,26%
6.17
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,54%
0.638
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
+1,90%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-5,67%
0.798
ΕΕΕ
-0,21%
24.12
ΕΚΤΕΡ
-0,77%
1.29
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,84%
0.48
ΕΛΙΝ
-2,74%
1.595
ΕΛΛ
+1,57%
16.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,75%
1.852
ΕΛΠΕ
+1,40%
6.54
ΕΛΣΤΡ
+4,40%
2.61
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.81
ΕΛΧΑ
+1,22%
1.498
ΕΝΤΕΡ
+0,99%
4.1
ΕΠΙΛΚ
-5,80%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+2,04%
6
ΕΣΥΜΒ
+0,58%
0.69
ΕΤΕ
+1,49%
3.4
ΕΥΑΠΣ
-0,23%
4.37
ΕΥΔΑΠ
+0,25%
8
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
+2,50%
0.984
ΕΧΑΕ
+0,45%
3.315
ΙΑΤΡ
+1,62%
1.57
ΙΚΤΙΝ
+0,74%
0.544
ΙΛΥΔΑ
-0,85%
1.16
ΙΝΚΑΤ
-1,33%
2.22
ΙΝΛΙΦ
+0,50%
4.04
ΙΝΛΟΤ
+3,33%
0.62
ΙΝΤΕΚ
+1,32%
3.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
+1,25%
0.81
ΙΝΤΚΑ
-0,11%
1.798
ΚΑΜΠ
-2,44%
2
ΚΑΡΕΛ
-0,75%
266
ΚΕΚΡ
-1,33%
1.042
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
-0,34%
0.586
ΚΟΡΔΕ
+1,96%
0.52
ΚΟΥΑΛ
+2,56%
0.4
ΚΟΥΕΣ
+0,59%
4.245
ΚΡΕΚΑ
-0,94%
0.21
ΚΡΙ
+0,67%
6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
+9,91%
1.22
ΛΑΒΙ
-5,33%
0.71
ΛΑΜΔΑ
+1,35%
6.375
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
+2,96%
1.045
ΛΟΥΛΗ
+0,91%
2.22
ΛΥΚ
+0,63%
1.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
-4,80%
2.38
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
+5,54%
0.0286
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,09%
17.29
ΜΟΝΤΑ
-2,95%
0.658
ΜΟΤΟ
+0,46%
2.19
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.622
ΜΠΕΛΑ
+0,20%
15.25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,29%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+2,59%
16.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.05
ΞΥΛΚ
+3,77%
0.22
ΞΥΛΠ
-9,63%
0.244
ΟΛΘ
-1,96%
25
ΟΛΠ
-0,13%
15.98
ΟΛΥΜΠ
+0,84%
1.8
ΟΠΑΠ
+3,02%
13.64
ΟΤΕ
+1,75%
16.83
ΟΤΟΕΛ
-1,05%
9.4
ΠΑΙΡ
+2,34%
0.788
ΠΑΠ
0,00%
2.59
ΠΕΙΡ
+5,17%
1.128
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.5
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.17
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
+20,00%
0.36
ΠΡΕΜΙΑ
+0,85%
1.185
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
0,00%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
-0,77%
1.29
ΣΑΡ
0,00%
6.73
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-0,74%
0.268
ΣΙΔΜΑ
+3,37%
2.15
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
+3,37%
17.48
ΤΖΚΑ
+2,30%
2.22
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+1,56%
0.522
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
+0,85%
0.118
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-8,15%
0.496
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ταχυμεταφορές: Υψηλό το κόστος στην Ελλάδα – Έρευνα Metron Analysis

Εξοικειωμένοι είναι οι Έλληνες καταναλωτές με τις ταχυμεταφορές. Παράλληλα, οι λήπτες των υπηρεσιών, θεωρούν ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι ιδιαίτερα ακριβές, προσφέρονται με χαμηλό δείκτη ικανοποίησης, ενώ διατυπώνουν την άποψη ότι θα προτιμούσαν ότι στις παραδόσεις προϊόντων που αγοράζουν ηλεκτρονικά να επιλέγουν τον πάροχο υπηρεσίας ταχυμεταφορών μόνοι τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis που έγινε για λογαριασμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 94% του πληθυσμού της χώρας έχει κάνει χρήση υπηρεσίας ταχυμεταφοράς μέσα στο τελευταίο έτος, ενώ το 50% των ερωτηθέντων κάνει «υψηλή» και «μέτρια» χρήση. Ως «μέτρια» χρήση χαρακτηρίζεται η λήψη της υπηρεσίας ταχυμεταφοράς μιας έως δύο φορές το μήνα.

Ειδικότερα σύμφωνα με τη έρευνα, η χρήση της υπηρεσίας ταχυμεταφορών γίνεται:

  • αρκετές φορές την εβδομάδα (πολύ υψηλή χρήση) από το 7% των ερωτηθέντων
  • 3-4 φορές το μήνα (υψηλή χρήση) από το 15%
  • 1-2 φορές το μήνα (μέτρια χρήση) από το 29%
  • μια φορά κάθε 2-3 μήνες (χαμηλή χρήση) από το 19%
  • μια φορά κάθε 3-4 μήνες (πολύ χαμηλή χρήση) από το 11% και τέλος
  • μια φορά το εξάμηνο ή και πιο αραιά από το 20%

Η βασική περίσταση χρήσης υπηρεσιών ταχυμεταφορών γίνεται (19% ένταση και 93% διείσδυση) κατά την παραλαβή δέματος από online αγορές. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στα συμπεράσματα της έρευνας, η έλευση της πανδημίας επιτάχυνε δραματικά τις εν λόγω αγορές αφού το 82% κάνει χρήση συχνότερα από το παρελθόν τις σχετικές υπηρεσίες ταχυμεταφοράς.

Οι online αγορές που έγιναν, σύμφωνα με τις απαντήσεις που δόθηκαν, εστιάστηκαν κατά σειρά σε είδη ένδυσης & υπόδησης (68%), ηλεκτρονικές συσκευές (63%), καλλυντικά (47%), φαρμακευτικά & παραφαρμακευτικά είδη (44%), βιβλία/χαρτικά (44%), έπιπλα και είδη για το σπίτι (22%), supermarket (20%) κ.ά. Αντίστοιχα διαμορφώνονται τα ποσοστά εκείνων που αναμένεται να αγοράσουν στο μέλλον από το online κανάλι. Στην περίπτωση αυτή, το 81% όσων αγοράζουν μέσω διαδικτύου θα ήθελε να επιλέγει το ίδιο τον ταχυμεταφορέα της αρεσκείας του.

Τα κριτήρια πάντως επιλογής του ταχυμεταφορέα είναι το κόστος (31%), ο χρόνος παράδοσης (23%), η αξιοπιστία του παρόχου (16%), η εμπειρία του καταναλωτή με τον πάροχο (16%), το σημείο παράδοσης (7%) κ.ά. «Αν και η ταχύτητα παράδοσης είναι το σημαντικότερο στοιχείο του χαρακτήρα των ταχυμεταφορών, αυτό δε σημαίνει ότι το κόστος της υπηρεσίας δεν έχει βαρύτητα στις αντιλήψεις των καταναλωτών», αναφέρεται στα συμπεράσματα των ερευνητών. Και προστίθεται: «Την τρέχουσα περίοδο, εντοπίζεται κενό τόσο στους επιθυμητούς χρόνους παράδοσης όσο και στο επιθυμητό κόστος διαμορφώνοντας χαμηλή αντίληψη value for money. Μάλιστα, χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι στα σενάρια επίσπευσης παραδόσεων (για τον ίδιο ή για τρίτους) με extra κόστος, η πλειοψηφία των χρηστών είναι επιφυλακτικοί, αναδεικνύοντας και τη βαρύτητα του κόστους στην εξίσωση αποτίμησης των υπηρεσιών».

Η ίδια η έρευνα αναδεικνύει ότι το κόστος είναι ο βασικότερος λόγος δυσαρέσκειας των καταναλωτών από τις εταιρείες του κλάδου. Το 38% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το κόστος είναι «υψηλό» ή «πολύ υψηλό», ενώ μόλις το 8% θεωρεί ότι είναι «χαμηλό» και «πολύ χαμηλό». Το 50% θεωρεί ότι δεν είναι «ούτε υψηλό, ούτε χαμηλό».

Το δεύτερο κριτήριο επιλογής ταχυμεταφορέα είναι ο χρόνος παράδοσης, ο οποίος σε ποσοστό 38% θεωρείται «μεγάλος» και «πολύ μεγάλος» και μόλις σε 11% θεωρείται «μικρός» και «πολύ μικρός» χρόνος παράδοσης. Το 49% θεωρεί ότι δεν είναι «ούτε μικρός, ούτε μεγάλος».

Συνολικά ο δείκτης ικανοποίησης των πελατών υπηρεσιών ταχυμεταφορών ανήλθε σε 54% για τους «απόλυτα ικανοποιημένους» και «πολύ ικανοποιημένους» και 9% για τους «καθόλου ικανοποιημένου» και «όχι και τόσο ικανοποιημένους». Με βάση τις στατιστικές των εταιρειών marketing, ένας καταναλωτής θεωρείται ικανοποιημένος σε μια αγορά, όταν ο πρώτος δείκτης (απόλυτα ικανοποιημένοι, πολύ ικανοποιημένοι) ξεπερνά το 60% και ο δεύτερος δείκτης (καθόλου ικανοποιημένοι, όχι και τόσο ικανοποιημένοι) περιορίζεται σε λιγότερο από 10%.

Επομένως οι «ικανοποιημένοι» πελάτες υπηρεσιών ταχυμεταφορών δεν είναι αρκετοί (λιγότερο από 60%), ενώ οι «μη ικανοποιημένοι» πελάτες είναι στο όριο του 10%. Αυτή η αδυναμία εντοπίζεται και στο γεγονός ότι το 75% των καταναλωτών, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, επικοινωνεί με την εταιρεία ταχυμεταφορών για κάποιο πρόβλημα στην παραλαβή. Μόνον το 25% των καταναλωτών λαμβάνει τα δέματα χωρίς κάποια επικοινωνία με την εταιρεία.

Σχετικά ικανοποιημένοι είναι οι Έλληνες με τις ταχυμεταφορές στα κριτήρια της «υπηρεσίας εντοπισμού και ιχνηλάτησης των δεμάτων» (62% ικανοποιημένοι, 8% μη ικανοποιημένοι), της «κατάστασης παραλαβής του δέματος» (62% ικανοποιημένοι, 6% μη ικανοποιημένοι) και στην «τήρηση υγειονομικών μέτρων» (54% ικανοποιημένοι, 9% μη ικανοποιημένοι) από τους ταχυμεταφορείς που φτάνουν στις εγκαταστάσεις των πελατών τους.

«Συνολικά η εμπειρία από τη χρήση των υπηρεσιών των ταχυμεταφορών βρίσκεται σε μέτρια επίπεδα με το δείκτη ικανοποίησης να βρίσκεται στο 54% και οι συνολικές δυσαρέσκειες στο 9%», αναφέρει η παρουσίαση της ΕΕΤΤ και της Metron Analysis. Τέλος αξίζει να σημειωθεί, ότι η έρευνα που έγινε σε μεγάλο δείγμα ατόμων (2.004 άτομα) ηλικίας άνω των 18 ετών, δείχνει ότι στην πλειοψηφία τους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις υπηρεσίες των αυτοματοποιημένων θυρίδων (lockers).

Μάλιστα οι καταναλωτές φαίνεται να διχάζονται ως προς το εάν θα χρησιμοποιούσαν τις αυτοματοποιημένες θυρίδες δεμάτων στο μέλλον, καθώς περιλαμβάνει τόσο την θετική έννοια της άνεσης (convenience), αλλά και τις αρνητικές έννοιες της έλλειψης ασφάλειας (safety), της απουσίας ανθρώπινης επαφής (για πολλαπλούς λόγους) και της αναμενόμενης ταλαιπωρίας από την ανάγκη μετακίνησης.

Αναλυτικά η έρευνα της Metron Analysis για τις ταχυμεταφορές εδώ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!