Φαφαλιός: Να γίνει στην Ελλάδα Κέντρο Έρευνας Εναλλακτικών Καυσίμων

Δημιουργία Κέντρου Έρευνας-Ανάπτυξης για την πράσινη ναυτιλία ζητά ο πρόεδρος του Committee στο Λονδίνο Χαράλαμπος Φαφαλιός

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) Χαράλαμπος Φαφαλιός @ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημιουργία Κέντρου Έρευνας Εναλλακτικών Καυσίμων στην Ελλάδα  ζητά ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (σσ Committee- εκπροσώπηση της ελληνικής ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο) Χαράλαμπος Φαφαλιός

«Στον ναυτιλιακό κλάδο διάφοροι οργανισμοί και εταιρίες διαφημίζουν τα “πράσινα διαπιστευτήρια” τους, προβάλλοντας την επιλογή των καυσίμων που θα τροφοδοτήσουν τα νεότευκτα πλοία τους. Όμως, κανένα από αυτά δεν είναι πραγματικά απαλλαγμένο από άνθρακα παρά μόνο αναβάλλουν την αντιμετώπιση του προβλήματος», τονίζει ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, μιλώντας, για δεύτερη συνεχή χρονιά διαδικτυακά, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, σε εκδήλωση για το νέο έτος.

Ο κ. Φαφαλιός πρόσθεσε ότι τo κυριότερο συμπέρασμα από τη συνάντηση της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή-COP26 ήταν ότι οι κυβερνήσεις είχαν βλέψεις για τα έσοδα που θα εισέπρατταν από μια ποικιλία πρασίνων εισφορών, όμως δεν έγινε καμία αναφορά στην εξεύρεση τεχνολογικών λύσεων ή στην εγγύηση της διαθεσιμότητας ασφαλών και βιώσιμων καυσίμων παγκοσμίως με χαμηλή είτε μηδενική περιεκτικότητα σε άνθρακα.

Υπογράμμισε ότι εάν τεθούν σε ισχύ τέτοιες εισφορές, είναι επιτακτική ανάγκη οι ναυλωτές να επωμιστούν το βάρος αυτών καθώς είναι αυτοί οι οποίοι ορίζουν το ταξίδι κάθε πλοίου σε σχέση με το μέγεθος του φορτίου, το δρομολόγιο και τη ταχύτητα μεταφοράς και είναι ενθαρρυντικό ότι η Ε.Ε. κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο κ. Φαφαλιός τόνισε ότι το υγροποιημένο φυσικό αέριο – LNG – «είναι ένα προσωρινό καύσιμο που όμως έχει υψηλό αποτύπωμα άνθρακα», ενώ την ίδια στιγμή, προσέθεσε, η πράσινη ή ηλεκτρονική μεθανόλη δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη παγκοσμίως στις ποσότητες που η βιομηχανία μας χρειάζεται.

Παράλληλα, ανέφερε ότι η αμμωνία είναι αρκετά επικίνδυνη για το πλήρωμα εάν δεν διαχειριστεί σωστά.

«Η καύση της αμμωνίας σε μηχανή εσωτερικής καύσης παράγει επίσης ενώσεις αζώτου πολύ πιο ρυπογόνες από το διοξείδιο του άνθρακα», σημείωσε ο κ. Φαφαλιός, και τόνισε ότι το κύριο ζήτημα με όλα αυτά είναι η σημαντική ποσότητα πιλοτικού ορυκτού καυσίμου που απαιτείται για τη καύση τους.

Παρ’ όλα αυτά, συμπλήρωσε, «τόσο οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων όσο και οι ναυπηγοί μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τυχόν τεχνολογικές λύσεις. Αυτές όμως βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια και δεν έχει γίνει καμία πραγματική προσπάθεια για την επένδυση των εσόδων που θα προέλθουν από τυχόν φόρους άνθρακα σε ένα ταμείο Έρευνας και Ανάπτυξης για τον ναυτιλιακό τομέα».

Τόνισε ότι ένα τέτοιο κέντρο Ε&Α θα πρέπει να δημιουργηθεί και να εδρεύει στην Ελλάδα, η οποία είναι το παγκόσμιο κέντρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Αναφερόμενος στην παγκόσμια οικονομική κατάσταση, είπε ότι ο πληθωρισμός έχει κάνει ξανά έντονα την εμφάνιση του, ενώ ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα λόγω της πανδημίας, έχουν διοχετεύσει τεράστια χρηματικά ποσά στις οικονομίες των χωρών τους ώστε να τους δώσουν πνοή.

ΙΛΥΔΑ
1.30%
2.33
AKTR
-1.14%
5.22
ΔΕΗ
0.74%
13.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.26%
3.89
ΕΛΠΕ
0.59%
7.63
ΠΕΤΡΟ
0.93%
8.68
ΟΛΠ
-0.24%
40.80
TITC
-0.50%
39.95
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.26%
18.95
ΕΥΑΠΣ
0.61%
3.31
ΛΟΥΛΗ
0.57%
3.54
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.82%
1.20
NOVAL
1.28%
2.38
ΙΝΤΚΑ
0.66%
3.04
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ACAG
0.17%
5.95
ΑΣΚΟ
0.59%
3.43
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
-1.97%
2.98
BOCHGR
0.33%
6.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
3.84
ΡΕΒΟΙΛ
-0.62%
1.62
ΕΛΛ
-0.37%
13.60
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.30%
0.33
ΟΠΑΠ
0.52%
19.50
ΜΥΤΙΛ
0.73%
41.40
ΔΟΜΙΚ
1.05%
1.93
ΦΡΛΚ
-0.13%
3.93
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
-0.43%
13.84
ΟΤΟΕΛ
1.58%
11.56
ΚΡΙ
0.36%
16.52
ΙΑΤΡ
-0.57%
1.76
ΠΑΙΡ
2.34%
0.79
ΜΟΤΟ
1.11%
2.73
ΣΠΕΙΣ
3.91%
5.84
ΚΟΡΔΕ
0.51%
0.40
ΠΡΟΦ
0.18%
5.58
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
2.18
OPTIMA
-0.51%
15.70
ΑΚΡΙΤ
2.49%
0.99
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
EVRR
-1.69%
0.18
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
-0.70%
8.56
ΒΙΟΚΑ
-0.61%
1.62
ΠΑΠ
0.39%
2.60
ΙΝΤΕΤ
1.21%
1.26
ΠΕΙΡ
1.05%
5.21
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
2.32%
9.69
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
5.20
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.31%
1.63
ΜΕΝΤΙ
0.90%
2.24
ΜΟΗ
0.00%
21.68
ΟΛΘ
0.00%
33.90
ΣΕΝΤΡ
1.59%
0.32
ΕΕΕ
-0.44%
45.10
ΚΟΥΕΣ
0.00%
6.60
ΕΥΔΑΠ
0.18%
5.71
ΜΙΓ
-3.07%
2.84
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
5.08%
3.72
ΛΑΝΑΚ
-2.73%
0.89
CENER
1.59%
8.94
ΝΑΥΠ
3.81%
0.71
ΙΝΤΕΚ
0.00%
6.29
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
1.27%
318.00
ΑΤΤ
1.08%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.12
ΕΣΥΜΒ
2.23%
1.19
ΕΥΡΩΒ
3.15%
2.49
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
2.44%
2.10
ΑΔΜΗΕ
0.17%
2.99
DIMAND
0.23%
8.56
ΒΙΟΣΚ
0.00%
1.51
ΑΒΑΞ
1.36%
2.02
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.47%
1.29
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.50%
0.80
EVR
0.33%
1.51
ΓΕΒΚΑ
-2.70%
1.44
ΑΛΦΑ
3.57%
2.35
ΟΤΕ
-0.06%
16.89
ΜΕΒΑ
0.87%
4.66
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.77%
1.04
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
4.50%
1.16
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.30%
2.00
ΔΑΑ
-0.55%
9.11
ΑΝΔΡΟ
0.60%
6.76
ΞΥΛΚ
-0.42%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
28.00
ΚΟΥΑΛ
-0.36%
1.09
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
1.61%
1.26
ΕΛΧΑ
1.11%
2.00
ΑΡΑΙΓ
-0.16%
12.68
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
4.94
ΟΛΥΜΠ
-0.91%
2.19
ΑΒΕ
1.78%
0.46
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.17%
5.78
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.21
ΕΛΤΟΝ
0.30%
1.65
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.30%
6.62
AEM
0.39%
4.10
ΒΙΟ
0.92%
5.51
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.74%
5.41
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.77
ΣΙΔΜΑ
2.14%
1.43
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.79%
2.56