Γ.Δ.
1453.7 +1,29%
ACAG
+0,30%
6.58
CENER
+0,27%
7.54
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,62%
9.55
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
+2,31%
28.75
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,19%
1.492
ΑΒΕ
+3,21%
0.482
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-1,06%
0.93
ΑΛΜΥ
-1,07%
2.77
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.64
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,16%
12.24
ΑΣΚΟ
+0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,52%
5.69
ΒΙΟΚΑ
-1,12%
2.64
ΒΙΟΣΚ
+0,40%
1.265
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,51%
1.68
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,35%
16.48
ΔΑΑ
-0,76%
8.354
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+0,54%
4.62
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,86%
0.346
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,36%
29.86
ΕΚΤΕΡ
+0,88%
4.6
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,54%
2.63
ΕΛΠΕ
+0,97%
8.345
ΕΛΣΤΡ
-2,03%
2.41
ΕΛΤΟΝ
-4,34%
1.764
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.158
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,75%
7.692
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+1,31%
2.016
ΕΧΑΕ
+1,18%
5.15
ΙΑΤΡ
+3,10%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+0,91%
0.442
ΙΛΥΔΑ
+8,68%
1.69
ΙΝΚΑΤ
+0,50%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+1,24%
1.14
ΙΝΤΕΚ
+1,29%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
4.3
ΙΝΤΕΤ
+5,93%
1.34
ΙΝΤΚΑ
+1,73%
3.53
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+5,88%
0.54
ΚΟΥΑΛ
+2,92%
1.41
ΚΟΥΕΣ
+7,97%
5.96
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,36%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,35%
6.98
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-8,57%
0.32
ΛΕΒΠ
+3,57%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,40%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,02%
4.04
ΜΕΝΤΙ
+5,57%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,38%
4.08
ΜΙΝ
+0,78%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,30%
26.68
ΜΟΝΤΑ
-0,33%
3.05
ΜΟΤΟ
+1,01%
3.01
ΜΟΥΖΚ
-0,68%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
28.68
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,55%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,80%
38.02
ΝΑΚΑΣ
-2,05%
2.86
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.03
ΞΥΛΚ
-5,05%
0.282
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+1,44%
24.6
ΟΛΥΜΠ
+1,39%
2.91
ΟΠΑΠ
+1,29%
16.49
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,93%
0.9
ΟΤΕ
+0,70%
14.32
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.68
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,33%
3.973
ΠΕΤΡΟ
+0,70%
8.6
ΠΛΑΘ
+2,75%
4.105
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,35%
4.52
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.6
ΣΑΡ
+1,90%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-0,25%
1.975
ΣΠΕΙΣ
-2,02%
7.78
ΣΠΙ
0,00%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,66%
18.22
ΤΖΚΑ
-3,61%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,36%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,64%
0.372
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
0,00%
4.135
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

ICS: Υψηλά τα ποιοτικά στάνταρτ των ελληνικών ναυτιλιακών

Στις ποιοτικότερες «σημαίες» παγκοσμίως, εξακολουθεί να κατατάσσεται το ελληνικό νηολόγιο και φέτος. Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έρευνα του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας (International Chamber of Shipping – ICS) για το 2021, που δημοσιεύτηκε χθες, το ελληνικό νηολόγιο συγκαταλέγεται μεταξύ των μόλις πέντε παγκοσμίως, τα οποία κατόρθωσαν να μην έχουν καμία αρνητική αξιολόγηση στις επιμέρους κατηγορίες, επί των οποίων κρίνονται. Η επίδοση αυτή αφορά στα 10 μεγαλύτερα νηολόγια, που καλύπτουν πάνω από το 75% του παγκόσμιου στόλου της εμπορικής ναυτιλίας. Το ελληνικό νηολόγιο αριθµεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατοµµύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην ΕΕ (σε όρους dwt). Σημειωτέον ότι το ICS είναι ο βασικός εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και εταιρειών διαχείρισης πλοίων της εμπορικής ναυτιλίας, καλύπτοντας πάνω από το 80% του παγκοσμίου στόλου.

Μάλιστα, το ελληνικό νηολόγιο ήταν ένα από τα λίγα διεθνώς, που κατόρθωσε να διατηρήσει την υψηλή του ποιοτική στάθμη, παρότι παγκοσμίως το 2021 υπήρξε π.χ. πτώση της τάξεως του 6% στην τελική βαθμολογία των διεθνών «σημαιών», σε ό,τι αφορά στις αναφορές εργασιακών ζητημάτων πληρωμάτων στον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO). Πρόκειται για έναν από τους επιμέρους τομείς, βάσει των οποίων προκύπτει η αξιολόγηση των νηολογίων από το ICS. Η πανδημία και τα μεγάλα προβλήματα με τις εναλλαγές πληρωμάτων είναι ο βασικός λόγος για την αρνητική αυτή εξέλιξη. Άλλες κατηγορίες, βάσει των οποίων κρίνονται σε ετήσια βάση τα νηολόγια, είναι η ηλικία των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα σε αυτά, η κύρωση κι εφαρμογή διεθνών συμβάσεων που αφορούν την εμπορική ναυτιλία και ασφαλώς η λειτουργία του ελέγχου Κράτους-Λιμένα (Port State Control), δηλαδή ο έλεγχος και οι επιθεωρήσεις των πλοίων του νηολογίου, ώστε αυτά να πληρούν τις δέουσες προδιαγραφές ασφάλειας και ποιότητας ναυσιπλοΐας.

Αξίζει να σημειωθεί και ότι ο ελληνικός στόλος είναι από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως: Η Ελλάδα παραμένει στον Λευκό Κατάλογο STCW (Standards of Training, Certification and Watch keeping for Seafarers) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και στον Λευκό Κατάλογο του Paris Memorandum of Understanding (Paris MoU) και του Tokyo Memorandum of Understanding (Tokyo MoU), ενώ ο ελληνικός στόλος είναι παράλληλα ένας από τους πιο ασφαλείς παγκοσμίως, µε ποσοστό 0,44% του ελληνικού εµπορικού στόλου (µε βάση τον αριθµό πλοίων) και 0,50% (µε βάση τη χωρητικότητα) να εµπλέκεται σε ήσσονος σηµασίας ναυτικά ατυχήµατα το τελευταίο 12μηνο. Επιπλέον, από την 1.7.2021 η Ελλάδα περιλαμβάνεται στον Κατάλογο των Ναυτιλιακών ∆ιοικήσεων της Πρωτοβουλίας QUALSHIP 21 της Αμερικανικής Ακτοφυλακής (USCG).

Ως εκ τούτου, το ελληνικό νηολόγιο εξακολουθεί να διατηρεί την υψηλή ποιοτική του στάθμη, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, λόγω της πανδημίας και της διατάραξης που έχει προκληθεί στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο. Όπως μάλιστα αναφέρει στην τελευταία ετήσια έκθεσή της και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, κατά το προηγούμενο διάστημα, ολοκληρώθηκε “η αποκατάσταση νοµοθετικών αστοχιών που είχαν πλήξει σηµαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Η ελληνική σηµαία εκτός από ποιοτική, είναι πια άκρως ανταγωνιστική, µειονεκτώντας όµως ακόµη ως προς τη διαπιστωµένη καθυστέρηση στην επιβεβληµένη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση των λειτουργικών και διαδικαστικών εκφάνσεών της”. Αυτό ακριβώς θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του ελληνικού νηολογίου, προκειμένου να προσελκύσει περισσότερα πλοία και να σταματήσει η σταθερή προτίμηση των περισσότερων Ελλήνων πλοιοκτητών σε ξένες σημαίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη, το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει από την περασμένη άνοιξη, την διαδικασία ανάπτυξης ολοκληρωµένου συστήµατος πληροφοριών για την παροχή σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών στη ναυτιλιακή κοινότητα, το οποίο αφορά τις διοικητικές διαδικασίες που σχετίζονται µε την νηολόγηση πλοίων. Το ηλεκτρονικό σύστηµα νηολόγησης πλοίων θα διασυνδέεται και με λοιπές βάσεις διδομένων της ελληνικής ναυτιλιακής διοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!