Γ.Δ.
1400.61 -1,12%
ACAG
-0,15%
6.49
CENER
-2,89%
7.05
CNLCAP
+0,73%
6.9
DIMAND
0,00%
9.98
OPTIMA
+0,62%
9.79
TITC
0,00%
26.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7.5
ΑΒΑΞ
-5,30%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-1,36%
2.175
ΑΚΡΙΤ
-4,55%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,14%
2.55
ΑΛΦΑ
-2,39%
1.595
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.88
ΑΡΑΙΓ
-2,80%
12.16
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-0,78%
7.66
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.42
ΑΤΤ
-2,63%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-0,87%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,33%
5.22
ΒΙΟΚΑ
+0,71%
2.85
ΒΙΟΣΚ
-2,08%
1.175
ΒΙΟΤ
-1,44%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.216
ΒΟΣΥΣ
-2,54%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-4,97%
1.625
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,60%
16.6
ΔΑΑ
-0,56%
8.204
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-3,24%
11.63
ΔΟΜΙΚ
+0,22%
4.59
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-6,43%
0.364
ΕΒΡΟΦ
-2,26%
1.515
ΕΕΕ
+1,73%
28.18
ΕΚΤΕΡ
-2,54%
3.84
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
-2,04%
2.4
ΕΛΛ
-0,33%
15.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,54%
2.45
ΕΛΠΕ
-1,81%
8.14
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-0,21%
1.914
ΕΛΧΑ
-2,94%
1.85
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.19
ΕΣΥΜΒ
-2,77%
1.23
ΕΤΕ
-1,02%
7.374
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+1,25%
5.67
ΕΥΡΩΒ
-2,37%
1.85
ΕΧΑΕ
-2,87%
5.07
ΙΑΤΡ
-3,26%
1.63
ΙΚΤΙΝ
-4,17%
0.46
ΙΛΥΔΑ
-7,31%
1.585
ΙΝΚΑΤ
-2,46%
5.15
ΙΝΛΙΦ
-1,02%
4.83
ΙΝΛΟΤ
-3,21%
1.084
ΙΝΤΕΚ
-0,80%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,64%
4.42
ΙΝΤΕΤ
-1,15%
1.295
ΙΝΤΚΑ
-4,83%
3.35
ΚΑΜΠ
-6,72%
2.5
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
-7,88%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-3,74%
1.545
ΚΟΡΔΕ
-4,93%
0.54
ΚΟΥΑΛ
-3,35%
1.328
ΚΟΥΕΣ
-4,01%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,07%
1.42
ΛΑΒΙ
-3,49%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,34%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.8
ΛΑΝΑΚ
-6,80%
0.96
ΛΕΒΚ
0,00%
0.36
ΛΕΒΠ
0,00%
0.36
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
-1,09%
2.72
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.14
ΜΕΒΑ
-1,55%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-0,99%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,58%
3.965
ΜΙΝ
+3,33%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,71%
26.42
ΜΟΝΤΑ
-2,21%
3.1
ΜΟΤΟ
-2,31%
2.955
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,53%
26.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.96
ΜΠΤΚ
-9,92%
0.545
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
35.56
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
-2,40%
1.015
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.295
ΞΥΛΚΔ
-17,39%
0.0038
ΞΥΛΠ
+0,66%
0.304
ΞΥΛΠΔ
-9,09%
0.01
ΟΛΘ
-0,44%
22.8
ΟΛΠ
-1,74%
25.4
ΟΛΥΜΠ
-1,49%
2.64
ΟΠΑΠ
+0,43%
16.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,69%
0.876
ΟΤΕ
-0,62%
14.36
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
13.34
ΠΑΙΡ
-8,56%
1.175
ΠΑΠ
-2,66%
2.56
ΠΕΙΡ
-3,01%
3.8
ΠΕΤΡΟ
-0,41%
9.7
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
+7,38%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-3,08%
4.09
ΡΕΒΟΙΛ
-1,84%
1.6
ΣΑΡ
+0,90%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-4,67%
0.388
ΣΙΔΜΑ
-3,35%
2.02
ΣΠΕΙΣ
-1,82%
7.56
ΣΠΙ
-6,14%
0.826
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
-0,60%
18.29
ΤΖΚΑ
-2,07%
1.655
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,24%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.686
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.372
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-2,63%
0.296
ΦΡΛΚ
-3,91%
4.06
ΧΑΙΔΕ
-6,34%
0.665

Το Clubhouse μπορεί να ξεθωριάσει. Η Ομαδική Συνομιλία ήρθε για να μείνει

Μία από τις πιο επιτυχημένες επινοήσεις της Silicon Valley είναι οι αναδυόμενες τεχνολογίες.

Συνήθως απογοητεύουν. Το 2015 η ζωντανή ροή βίντεο (live-streaming) από κινητά έγινε η νέα τρέλα.

Αλλά η Meerkat, μια εφαρμογή που την πρωτολανσάρισε, έκλεισε τον επόμενο χρόνο.

Την 1η Απριλίου το Periscope, ο πιο επιτυχημένος αντίπαλός της, την ακολούθησε (αλήθεια).

Το Clubhouse, η εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή που φιλοξενεί ζωντανές ομαδικές συνομιλίες θα έχει την ίδια μοίρα;

 

Το Clubhouse που ξεκίνησε στην αρχή της πανδημίας τον περασμένο Μάρτιο, έγινε γρήγορα η πιο συζητημένη εφαρμογή της Silicon Valley και μια αγαπημένη σκηνή για rock-star επιχειρηματίες.

Ο Elon Musk παρουσίασε τις απόψεις του σχετικά με τον αποικισμό του Άρη και την επανασύνδεση του εγκεφάλου σε χιλιάδες ακροατές.

 

Ο Marc Andreessen και ο Ben Horowitz, συνιδρυτές μιας μεγάλης εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων, την υποστηρίζουν ανεπιφύλαχτα.

Όλο και περισσότεροι θνητοί παρεπιδημούντες στην Silicon Valley συζητούν τα πάντα, από το μέλλον του Σαν Φρανσίσκο έως τις δύσκολες σχέσεις μεταξύ τεχνολογίας και μέσων.

Φέτος, η τρέλα του Clubhouse έγινε παγκόσμια, προσφέροντας ένα χώρο για ειλικρινείς συνομιλίες σε περιοχές από τη Σαουδική Αραβία έως τη Νότια Κορέα.

Μέσα στην τρέλα, εμφανίζονται προβλήματα. Εξακολουθεί να χρειάζεται πρόσκληση από ήδη υπάρχοντα χρήστη, αλλά αυτά ξεπερνιούνται εύκολα.

Καθώς οι νέοι χρήστες κατακλύζουν την εφαρμογή, η ποιότητα της συζήτησης έχει μειωθεί.

Χωρίς συστηματικό έλεγχο, εμφανίζονται συνομιλίες με τίτλο: «Πώς να πειθαρχήσετε και να εκπαιδεύσετε τις γυναίκες σας» ή ακόμα χειρότερες.

Παρά τα αμελητέα εμπόδια εισόδου, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Sensor Tower, οι λήψεις της εφαρμογής μειώθηκαν στα 2,7 εκατομμύρια τον Μάρτιο, από 9,6 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.

Από επιχειρηματικής απόψεως, το Clubhouse δεν έχει ακόμη βρει τον τρόπο να κερδίσει χρήματα (οι ιδέες περιλαμβάνουν φιλοδώρημα και τέλη συμμετοχής για εικονικές λέσχες).

Και, προβλέψιμα, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας εισβάλουν στο πεδίο. Το Twitter δοκιμάζει μια παρόμοια δυνατότητα (και αναφέρεται ότι έχει σκεφτεί να αγοράσει το Clubhouse).

Το Facebook αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα έναν κλώνο. Στις 30 Μαρτίου το Spotify απέκτησε το Locker Room, μια εφαρμογή ομαδικής συνομιλίας για αθλητικά θέματα.

Ακόμα και το LinkedIn και το Slack, δύο επιχειρηματικές υπηρεσίες, έχουν ανάλογα σχέδια.

Είναι πολύ νωρίς για βγάλουμε το Clubhouse από την εξίσωση. Έχει αναγνώριση ονόματος και θα μπορούσε να παραμείνει το κατάλληλο μέρος για εικονικές συνομιλίες, όπως το Twitter είναι για άμεσες απόψεις.

Το διαχειρίζεται ο έμπειρος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιχειρηματίας, Paul Davison.

Έχει πολλούς πόρους: τον Δεκέμβριο συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια δολάρια, τα περισσότερα από την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Andreessen Horowitz.

Andreessen Horowitz
Ο Ben Horowitz, συνιδρυτής της Andreessen Horowitz/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητά νέα χρηματοδότηση αξίας 4 δισ. δολαρίων. Και δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει μια έκδοση της εφαρμογής του για Android, το δημοφιλές λειτουργικό σύστημα κινητής τηλεφωνίας της Google.

Οι αισιόδοξοι δείχνουν το Snapchat, ένα κοινωνικό δίκτυο αγαπημένο των εφήβων, το οποίο βρήκε μια προσοδοφόρα θέση σε μια αγορά που κυριαρχείται από το Facebook.

Αυτό υποδηλώνει ότι ακόμη και αν το Clubhouse φαίνεται να ακολουθεί την πορεία του Periscope σε ένα χρόνο, οι ομαδικές συνομιλίες είναι πιθανό να παραμείνουν ως κομμάτι των κοινωνικών μέσων και μετά την υποχώρηση της πανδημίας.

Η Meerkat και το Periscope μπορεί να πέθαναν, αλλά το live streaming παραμένει ζωντανό και χαίρει άκρας υγείας – αν και ως υπηρεσία σε μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Οι αναδυόμενες  τεχνολογίες μπορεί να έρχονται και να παρέρχονται, αλλά εξυπηρετούν ένα σκοπό.

Η φήμη τους παρακινεί τους καταναλωτές να δοκιμάσουν νέα πράγματα, τους επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων να επενδύσουν και τους επιχειρηματίες να πειραματιστούν – ακόμη και αν, αρκετά συχνά οι πρωτοπόροι καταλήγουν στον ψηφιακό σκουπιδοτενεκέ.

 

© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!