Η DoorDash συμφώνησε να εξαγοράσει την πλατφόρμα παράδοσης φαγητού Deliveroo με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έναντι περίπου 2,9 δισεκατομμυρίων λιρών (3,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων), καθώς η αμερικανική εταιρεία εισέρχεται σε περισσότερες αγορές του εξωτερικού.
Η DoorDash προσέφερε 180 πένες σε μετρητά για κάθε μετοχή της Deliveroo, ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της την Τρίτη, επιβεβαιώνοντας τους όρους της προσφοράς που ανακοινώθηκε στις 25 Απριλίου. Αυτό είναι ένα premium 29% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Deliveroo στις 24 Απριλίου. Η συμφωνία υπόκειται στην έγκριση των ρυθμιστικών αρχών και των μετόχων.
Η DoorDash, η οποία ελέγχει τα δύο τρίτα της αγοράς παράδοσης εστιατορίων στις ΗΠΑ, θα επεκτείνει την εμβέλειά της σε περισσότερες από 40 χώρες με την εξαγορά, δήλωσε. Οι δύο εταιρείες μαζί είχαν ακαθάριστη αξία παραγγελιών περίπου 90 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι και έχουν μαζί 50 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
Οι μετοχές της Deliveroo έκλεισαν στις 172,10 πένες την Παρασκευή στις συναλλαγές στο Λονδίνο, όπου οι αγορές ήταν κλειστές τη Δευτέρα. Η μετοχή σημειώνει άνοδο 21% φέτος. Η DoorDash κέρδισε 31 σεντς για να κλείσει στα 205,40 δολάρια τη Δευτέρα, ανεβάζοντας τα κέρδη για το έτος στο 22%.
Η DoorDash δήλωσε ότι η προσφορά της είναι οριστική και δεν θα αυξηθεί, εκτός εάν προσέλθει άλλος πλειοδότης για τη βρετανική εταιρεία. Οι διευθυντές της Deliveroo, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου Will Shu, έχουν συμφωνήσει να προσφέρουν τις μετοχές τους στη συμφωνία και η DoorDash δήλωσε ότι έχει συμφωνίες από επενδυτές που αντιπροσωπεύουν το 15,4% των μετοχών μέχρι στιγμής. Η συμφωνία χρειάζεται την έγκριση των ιδιοκτητών που εκπροσωπούν το 75% των μετοχών της Deliveroo.
Η πρόταση αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα ενοποίησης στον κλάδο, αφού η Prosus NV συμφώνησε τον Φεβρουάριο να αγοράσει την Just Eat Takeaway.com NV του Άμστερνταμ. Οι εταιρείες παράδοσης φαγητού ωθούνται να συνενωθούν, αφού η ταχεία επιτάχυνση κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 έχασε την ορμή της στα χρόνια που ακολούθησαν. Μια νέα γενιά παγκόσμιων παικτών με βαθιές τσέπες ανταγωνίζονται τώρα για πελάτες πέρα από τα σύνορα.
Οι μετοχές της Deliveroo υποχώρησαν τον Μάρτιο μετά την πρόβλεψη κερδών που έπεσαν πολύ κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών και η εταιρεία αποχώρησε από την αγορά του Χονγκ Κονγκ, μετά τις απογοητευτικές πωλήσεις και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.