Υπουργείο Ναυτιλίας: Μέτρα για ασφαλή λιμάνια και μετακινήσεις

Η ασφάλεια λιμένων και επιβατών είναι αδιαπραγμάτευτη και πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση σημειώνει ανακοίνωση του ΥΝΑΝΠ

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής © Eurokinissi

Στην ασφάλεια των λιμένων και των επιβατών επικεντρώνεται το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ 2021-2027, μέσω ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδιασμού.

Συγκεκριμένα:

Στις 24 Ιανουαρίου 2024 δόθηκε εντολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, προς τους φορείς διαχείρισης λιμένων για την τήρηση των παρακάτω:

  • Επαρκή φωτισμό στα σημεία πρόσδεσης των πλοίων
  • Προμήθεια εξοπλισμού πρώτων βοηθειών
  • Προμήθεια φωλέων σωσιβίων στις προβλήτες διακίνησης επιβατών
  • Τοποθέτηση καμερών μπροστά στις ράμπες ελλιμενισμού
  • Τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων για την αποφυγή πτώσης επιβατών στη θάλασσα
  • Διαμόρφωση διαδρόμων πεζών για ασφαλή διαχωρισμό πεζών-οχημάτων
  • Σημασμένοι χώροι στάθμευσης ΑΜΕΑ πλησίον των χώρων φόρτωσης
  • Φωτιζόμενες σκάλες στα κρηπιδώματα
  • Χρήση κώνων κυκλοφορίας για ρύθμιση επιβατικής ροής
  • Σήμανση πιθανών κινδύνων για ασφαλή κίνηση πεζών και οχημάτων
  • Απομάκρυνση όλων των εμποδίων από τους διαδρόμους πρόσβασης πεζών και οχημάτων
  • Συγκρότηση επιτροπής με σκοπό τη διόρθωση τυχών ελλείψεων.

Για τους εργαζόμενους στα λιμάνια:

  • Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων πρώτων βοηθειών
  • Εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ
  • Υποχρεωτική χρήση εξοπλισμού ασφαλείας

Για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες:

  • Τοποθέτηση κυκλικών σωσιβίων εκατέρωθεν του καταπέλτη
  • Εφοδιασμός πληρωμάτων με προστατευτικό εξοπλισμό
  • Επιβίβαση-αποβίβαση των επιβατών απαρέγκλιτα από τον καταπέλτη των επιβατών
  • Παροχή πληροφοριών στους επιβάτες
  • Μέριμνα για άτομα που αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα
  • Υποχρεωτική παρακολούθηση σεμιναρίων για την εξυπηρέτηση ατόμων ΑΜΕΑ.

Επίσης δόθηκε η εντολή να προγραμματίζονται τουλάχιστον δύο ασκήσεις προσομοίωσης κινδύνου ατυχήματος σε ρεαλιστικές συνθήκες ετησίως. Η πλειονότητα των φορέων αλλά και των ακτοπλοϊκών εταιρειών, με βάση τους ελέγχους των Στελεχών του Λ.Σ., έχει προσαρμοστεί ή έχει ήδη κινήσει διαδικασίες συμμόρφωσης με τα ανωτέρω ζητούμενα.

Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά και τον ΟΛΠ, η υλοποίηση των έργων έχει προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό.

Ιδιαίτερα:

  • Έχει βελτιωθεί σημαντικά ο φωτισμός του λιμένα σε όλα τα σημεία πρόσδεσης των πλοίων
  • Εξασφαλίστηκε η συνδρομή ασθενοφόρου οχήματος του ΟΛΠ
  • Έχουν τοποθετηθεί φωλιές σωσιβίων σε σημεία του λιμένα ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας
  • Έχουν ανακατασκευαστεί οι φωτιζόμενες σκάλες στα κρηπιδώματα και βαφτεί με φωσφορούχα χρώματα
  • Τοποθετήθηκαν κιγκλιδώματα, κώνοι κυκλοφορίας και σταθερές περιφράξεις
  • Έχουν οριστεί ξεχωριστοί χώροι προσωρινής στάθμευσης ΙΧ για ΑΜΕΑ πλησίον των σημείων φόρτωσης των πλοίων και υπάρχει αυξημένη μέριμνα για την επιβίβαση και αποβίβαση τους
  • Υπάρχει πλήρης αποκατάσταση της σήμανσης για αποτροπή κινδύνου καθώς και απομάκρυνση όλων των εμποδίων από τις εισόδους και τους διαδρόμους πρόσβασης πεζών και οχημάτων
  • Έχουν γίνει σεμινάρια πρώτων βοηθειών και εξυπηρέτησης ΑΜΕΑ για τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και για τα Στελέχη του Λ.Σ.
  • Έχουν τοποθετηθεί κυκλικά σωσίβια εκατέρωθεν του καταπέλτη των πλοίων
  • Έχουν εκτελεστεί ασκήσεις προσομοίωσης κινδύνου ατυχήματος
  • Έχουν τοποθετηθεί περισσότερες κάμερες για έλεγχο της κυκλοφορίας.

Διαβάστε επίσης

Οι αλλαγές στις εφοδιαστικές αλυσίδες και ο νέος χάρτης του διεθνούς εμπορίου

Συνήγορος Καταναλωτή: Έκρηξη αναφορών για ηλεκτρονικές παραγγελίες